2016-09-06, 21:27
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horselegz90
Tror inte de skiter i vad som händer här på på forumet. Och de har även skyldigheter mot de misstänkta till en dom har fastslagits. Därav vill de nog inte att folk snokar och hänger ut folk, speciellt inte misstänkta under utredning. Säger inte att någon är skyldig men i min uppfattning står J*uli närmare JM än tex. Am*nda gör. Dels pga hon skrevs in i ett av företagen sen är inte ens Am*nda vän med JM på facebook, har en känsla av att hon står närmare sin far.

Har aldrig hört att polisen går in och spärrar människors Facebooks, och sen när är Julia under utredning? Nu sitter du och hittar på en massa strunt bara.

Det är väl Julia själv som spärrat den för att hon inte vill att vi ska ha tillgång till mer info om hennes liv, och inget annat.
Citera
2016-09-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Har aldrig hört att polisen går in och spärrar människors Facebooks, och sen när är Julia under utredning? Nu sitter du och hittar på en massa strunt bara.

Det är väl Julia själv som spärrat den för att hon inte vill att vi ska ha tillgång till mer info om hennes liv, och inget annat.

Har vart med om att folks sidor spärrats av polis så den är inte omöjlig. Jag lyfte att deras sidor blivit stängda/spärrade och att jag tror dem är inblandade. Att du är trött eller är grinig och ska jobba natt är inte mitt problem. Det vi alla gör här är att spånar om olika saker kring detta så tagga ner eller gå och lägg dig.
Citera
2016-09-06, 21:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Han verkar trovärdig.

Eller hur?

Jag har ju hängt i krimtrådar ganska länge och har ju sett långskott och udda teorier florera men den här teorin och diskussionen har fan varit för mycket även för det här forat, satan vilket skvallrande och substanslöst jidder som postats om honom.

Helt djävla sanslöst.
Citera
2016-09-06, 21:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Oj där blev jag desillusionerad. Jag trodde polisen var mer omutlig än så . . . .

Jag har, sedan jag hörde om detta första gången, mer trott att det var någon sorts förbiseende av polisen att inte gå till botten med exmakens död. En bekväm utväg för att slippa slösa resurser på något som (vad de antog) ändå bara skulle utmynna i att alltihop var en tragisk olycka.
kan det vara. Men förbiseendet är isåfall såpass grovt att jag inte tycker att det är helt osannolikt att polisen har vägt in ett gott intryck av JM i den totala bedömningen av om det här var något att rota i eller ej.
Citera
2016-09-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans

Att Julia ingår i utredningen är nog ingen högoddsare. Ännu lägre odds lär det vara på pojkvännen. Bara att dom var med till Thailand får mig att bli misstänkt. Som flera varit inne på tror jag inte det ligger så mycket planerande o tankeverksamhet bakom dåden, utan det mesta är utfört pga att människan saknar impulskontroll och sen har hon tillgång till villiga hantlangare dvs afganerna. Sen har säkert drogerna satt extra skruv på galenskapen.
Citera
2016-09-06, 22:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur långt efter går det att spåra insulinöverdos?
Det beror på vilken typ av insulinberedning som använts, och hur stor överdosen var. En perfekt kalibrerad överdos som precis nätt och jämt tar död på offret kan vara mycket svår att spåra också kort tid efter dödsfallet. Men jag skulle hursomhelst inte lita på en jämförelse av insulinkoncentration och C-peptidkoncentration från ett flera veckor gammalt lik. Proteiner bryts ner i en död kropp.
Citera
2016-09-06, 22:06
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/anhorig-41-aringen-gav-spruta-till-maken/
Citera
2016-09-06, 22:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tror att insulin kan vara ett alternativ. Har för mig det är svårt att spåra. Dock vet jag inte hur man måste imundiga det.
Insulin är ett peptidhormon, som bryts ned i mag-tarmkanalen. Det måste injiceras för att ha effekt.
Citera
2016-09-06, 22:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

- JM har enligt anhörig till A*i gett honom en spruta. Citerar då många inte läser slaskmedia.
//41-åringen, som misstänks ha dödat sin pappa i sommarstugan i Arboga, gav sin förre man en spruta under en Egyptensemester – sedan blev han väldigt sjuk.
Det säger exmannens familjemedlemmar, som också hävdar att han berättade för dem att JM hade förgiftat honom.
– Han fick besöka läkare i både Egypten och Sverige, säger en anhörig.
Citera
2016-09-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
- JM har enligt anhörig till A*i gett honom en spruta. Citerar då många inte läser slaskmedia.
//41-åringen, som misstänks ha dödat sin pappa i sommarstugan i Arboga, gav sin förre man en spruta under en Egyptensemester – sedan blev han väldigt sjuk.
Det säger exmannens familjemedlemmar, som också hävdar att han berättade för dem att JM hade förgiftat honom.
– Han fick besöka läkare i både Egypten och Sverige, säger en anhörig.
Ska vi gissa att dom hade bra reseförsäkring.
Citera
2016-09-06, 22:41
Medlem
lasternassummas avatar
Ett lite längre citat om förgiftningen:

Hon gav honom en spruta och han blev svårt sjuk
"Solsemestern utvecklades till en mardrömsresa för mannen.
En anhörig till honom har berättat om att han var rädd för sprutor,
men trots det hade 41-åringen gett honom en spruta under resan.
Något som de anhöriga säger att han berättade om då han kom hem.
– Det här med sprutan känns sjukt och fruktansvärt, säger en person
som stod mannen nära.
Den mordmisstänkta 41-åriga kvinnan har ingen som helst medicinsk
utbildning och det intygas av flera personer,
Vad hon ska ha injicerat i sin make är oklart, men det som är uppenbart
enligt de anhöriga är att han sedan blev väldigt dålig.
– Han fick besöka läkare i både Egypten och Sverige, säger en anhörig."

I övrigt inget nytt…

Citera
2016-09-06, 22:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Insulin är ett peptidhormon, som bryts ned i mag-tarmkanalen. Det måste injiceras för att ha effekt.

Nej det finns diabetiker som tablettbehandlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in