Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Först och främst så har jag ingen direkt kunskap om hur regelverket kring parkering på tomtmark fungerar i Danmark, men misstänker att det i stort liknar det svenska. Bestrides fakturan är det fordringsägaren som får ta det till domstol om de vidhåller sitt krav, om det innebär dansk domstol eller svensk tål att undersökas. Sedan ska vi nog inte beskylla bolaget för att inte vara seriöst så länge vi inte vet vilka uppgifter som krävs, är det bristande betalning så kanske övriga detaljer om tid mm anses ovidkommande, men ts skriver å andra sidan "betalade", så måste vara något annat som bilen rapporterats för.
Detdär kände inte jag till! tack!

Ja jag betalade för den tid jag skulle stå där, skulle hämta bilen när det va 5 min kvar och ser då p-vakten som skriver ut böter, han ville inte prata eller nåt och bara lämnade platsen. På lappen står det att jag har stått parkerad 5 min
för länge även om böterna va utfärdade runt 6-7 minuter
innan tiden gick ut... tog bild på mitt fordon osv och biljett, skickade in till p-bolaget som menar att jag har falsk biljett osv.. och de vägrar presentera bevis som visar på motsatsen..
Har bestridit tre gånger nu o då ringer nån dansk kille hem till mig och säger att "jag borde betala annars blir det problem för mig" det är anledningen till att jag skapade tråden.
Va flera andra på p-platsen som råkat ut för liknande, t.ex. fick en böter för att han inte stod mitt i rutan, trots att fordonet inte stack ut eller förhindrade nåt.. förbannad blir man!