2016-09-06, 15:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
lampros skrev

Om Hillary måste lägga av pga hälsoskäl, blir Bernie Sanders presidentkandidat för (Dem) då?

Nej, Sanders har lämnat det demokratiska partiet.
2016-09-06, 15:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DinKamrat skrev

Hillarys mysteriska läkare (?) som höll det som misstänks vara en autoinjektor syns vid 1:20. Redo med hostmedicinen?

Det måste ju vara Häxans läkare. Han är med i "FREEZES IN FEAR" videon också, hon ser ju helt konstig ut där, helt sjukt:

https://www.youtube.com/watch?v=azUpfzDNxpw
2016-09-06, 15:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Den totalt korrupta familjen:

"How did the Clintons earn $57.5 million during the four years that Hillary Clinton served as Secretary of State? Higher education, folks, higher education — specifically, for-profit higher education that turned out very profitable for Bill Clinton. For the price of an invitation to am official State Department dinner in 2009, Bill landed a contract to serve as “honorary chancellor” to Laureate International Universities, and received almost $18 million from 2010 to 2015, as the Washington Post reports this morning:"

http://hotair.com/archives/2016/09/06/education-bill-clintons-18m-cash-started-state-department-dinner-invitation/

Våldtäktsmaken “honorary chancellor” för $18 million.
2016-09-06, 15:44
Bannlyst
Haha.. hon är ju mer instabil än vad jag är när jag sugit i mig en vinbox.
https://www.youtube.com/watch?v=n_8AO5MDBEw
2016-09-06, 17:08
Medlem
Snapcounts avatar
Norska Aftenposten har skrivit om vad fru Clinton tar betalt för, samt hur mycket :

-The New York Times skriver at det under en pengeinnsamling i the Hamptons var mulig å ta et famliebilde sammen med Clinton for 10.000 dollar, rundt 83.000 kroner. Barn under 16 år kunne stille henne et spørsmål for 2700 dollar.

Hos Lady Lynn Forester de Rothschild sin strandeiendom i Martha’s Vineyard var det mulig for par å spise lammemiddag under et telt på plenen for en pris på 100.000 dollar pr. par.

http://www.aftenposten.no/verden/Betaler-83000-kroner-for-familiebilde-med-Clinton-603795b.html

Ganska fantastiskt med "barn under 16", en fråga = 2700 dollar.

Hur kommer man fram till det, att 2700 dollar är en passlig summa för barn ?

(lika intressant är det ju givetvis, att folkvalda skall tjäna sitt land och folk, och inte tvärtom !)
2016-09-06, 17:35
Bannlyst
Undrar om hon kommer ställa upp på debatter överhuvudtaget? Vågar hon chansa?
Tror ni hon förlorar mer på att tvingas avbryta en debatt än att inte ställa upp överhuvudtaget? Tror hon kommer skita i det. Klarar hon inte hålla en kort presskonferens lär hon inte palla en debatt på två timmar inte

Debatterna är väl inte spikade ännu?
2016-09-06, 17:38
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Debatterna är väl inte spikade ännu?

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/
2016-09-06, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/

Tack så mycket.
Man får ju ändå säga hon har ballar ifall hon ställer upp och verkligen är så sjuk som hon verkar. Kan ju bli fullkomligt katastrofalt.
Men jag klagar inte, Kan bli komik på hög nivå också

Svajar lite i vad jag tror om hennes hälsa. Finns ju en hel del som tyder på att det är ordentligt illa ställt med henne men jag kan bara inte begripa varför hon isåfall ställer upp. Vad fan skall man tro egentligen? Mycket förvirrande.
2016-09-06, 17:50
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Tack så mycket.
Man får ju ändå säga hon har ballar ifall hon ställer upp och verkligen är så sjuk som hon verkar. Kan ju bli fullkomligt katastrofalt.
Men jag klagar inte, Kan bli komik på hög nivå också

Svajar lite i vad jag tror om hennes hälsa. Finns ju en hel del som tyder på att det är ordentligt illa ställt med henne men jag kan bara inte begripa varför hon isåfall ställer upp. Vad fan skall man tro egentligen? Mycket förvirrande.

Någonstans vore det en fet antiklimax om Hillary och Trump inte går upp emot varandra, lite detta man har väntat på ju

Jo samma här. Något är fel, helt klart. Frågan är om det är en ihärdig lunginflammation eller om hon går på övertid. Det jag reagerar på är väl att hon egentligen inte ser så trött ut. Hon är trots allt nästan 70 år, mitt uppe i kanske den mest hektiska period i hennes liv och har faktiskt energi till att hålla leendet uppe.

Hon kanske inte orkar gå överallt men alla som varit lite mer "dödssjuka" vet ju hur svårt det är att "se frisk ut". Förutsatt att hon inte är hög så in i helvete på podiet.
2016-09-06, 18:16
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Någonstans vore det en fet antiklimax om Hillary och Trump inte går upp emot varandra, lite detta man har väntat på ju

Jo samma här. Något är fel, helt klart. Frågan är om det är en ihärdig lunginflammation eller om hon går på övertid. Det jag reagerar på är väl att hon egentligen inte ser så trött ut. Hon är trots allt nästan 70 år, mitt uppe i kanske den mest hektiska period i hennes liv och har faktiskt energi till att hålla leendet uppe.

Hon kanske inte orkar gå överallt men alla som varit lite mer "dödssjuka" vet ju hur svårt det är att "se frisk ut". Förutsatt att hon inte är hög så in i helvete på podiet.
Det är verkligen ett mysterium. Känns helt klart som de proppar upp henne med en coctail för sina 30 min uppträdanden, hon är så jävla konstlad och överdriven i många lägen, kolla flyg filmen igår. Det jag inte förstår är hur DNC gav henne kandidaturen?! Har häxan och den gaggiga våldtäktsmaken sån koll på partiet, finns det backup plan (bidén), är det så viktigt att dems är först med kvinnlig kandidat, har de underskattat Trump och trott att en sjuk häxa vinner utan att visa sig????? Frågorna är många, men att hon är sjuk står för mig över allt tvivel.
2016-09-06, 19:15
Medlem
KlausSteins avatar
Alla ni som gång på gång förnekat att Clinton är sjuk får väldigt gärna förklara vad det gröna hon av misstag spottar ner i glaset är för något: https://www.youtube.com/watch?v=ZUrRaasNHwI
2016-09-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Det är verkligen ett mysterium. Känns helt klart som de proppar upp henne med en coctail för sina 30 min uppträdanden, hon är så jävla konstlad och överdriven i många lägen, kolla flyg filmen igår. Det jag inte förstår är hur DNC gav henne kandidaturen?! Har häxan och den gaggiga våldtäktsmaken sån koll på partiet, finns det backup plan (bidén), är det så viktigt att dems är först med kvinnlig kandidat, har de underskattat Trump och trott att en sjuk häxa vinner utan att visa sig????? Frågorna är många, men att hon är sjuk står för mig över allt tvivel.

Är med all sannolikhet ett par olika faktorer som tillsammans gjorde att Hillary fick kandidaturen. Först och främst så har paret Clinton efter två presidentperioder och decennier inom DNC ett enormt inflytande och känner alla..

För drygt åtta år sedan så var Hillary partiets förhandsval men när vinden blåste för hårt i Obamas favör så fick partiet vika sig. Skulle inte sett snyggt ut om de självutnämnda förkämparna för alla tänkbara minoriteter och som mer krasst lever på deras röster blockerade en sån som Obama. Hillary fick av partitoppen löftet att om hon klev åt sidan utan massa bråk så var hon partiets givna val 2016..

Pollarna visar att Bernie sannolikt hade varit ett bättre val men så länge han inte likt Trump vann på total knockout så hade han aldrig en ärlig chans. Utöver att Hillary redan lovats nomineringen så litade inte partiet för fem öre på Bernie. Dom kände honom inte ens på riktigt. Att Hillary inte vann 2008 var ett bakslag men Obama var ett ofarligt andrahandsval. Bernie däremot hade diverse konstiga ideer och underliga anhängare. DNC hade ingen aning om vart den resan skulle ta vägen..

Backup-kandidater tror jag inte ett ögonblick på. De tänkbara kandidaterna Biden och Bloomberg är för svaga och dessutom så är den möjligheten förbi med endast två månader till valdagen..

Slutligen så har DNC från första början gravt underskattat Trump. Kan väl egentligen inte klandras så hårt för det då det aldrig funnits någon sådan som Trump på andra sidan och så har det ju så klart varit behagligt enkelt att dras med i de uppförstorade och ständiga mediedreven om att nu har Trump gjort ditt eller datt och kommer att sjunka som en sten i opinionen..

Någonstans mellan Republikanernas konvent och dagens dato så har det slutligen sjunkit in hos DNC att det här är på riktigt. Det är tajt i pollarna och medan Republikanerna har en kandidat som till synes outtröttligt far som en skottspole från det ena jättemötet till det andra kombinerat med ständiga intervjuer på primetime så har DNC själva en riktigt trött kärring som mest vill sova i lugn och ro..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in