Citat:
Ursprungligen postat av
bludderbladder
Det är verkligen ett mysterium. Känns helt klart som de proppar upp henne med en coctail för sina 30 min uppträdanden, hon är så jävla konstlad och överdriven i många lägen, kolla flyg filmen igår. Det jag inte förstår är hur DNC gav henne kandidaturen?! Har häxan och den gaggiga våldtäktsmaken sån koll på partiet, finns det backup plan (bidén), är det så viktigt att dems är först med kvinnlig kandidat, har de underskattat Trump och trott att en sjuk häxa vinner utan att visa sig????? Frågorna är många, men att hon är sjuk står för mig över allt tvivel.
Är med all sannolikhet ett par olika faktorer som tillsammans gjorde att Hillary fick kandidaturen. Först och främst så har paret Clinton efter två presidentperioder och decennier inom DNC ett enormt inflytande och känner alla..
För drygt åtta år sedan så var Hillary partiets förhandsval men när vinden blåste för hårt i Obamas favör så fick partiet vika sig. Skulle inte sett snyggt ut om de självutnämnda förkämparna för alla tänkbara minoriteter och som mer krasst lever på deras röster blockerade en sån som Obama. Hillary fick av partitoppen löftet att om hon klev åt sidan utan massa bråk så var hon partiets givna val 2016..
Pollarna visar att Bernie sannolikt hade varit ett bättre val men så länge han inte likt Trump vann på total knockout så hade han aldrig en ärlig chans. Utöver att Hillary redan lovats nomineringen så litade inte partiet för fem öre på Bernie. Dom kände honom inte ens på riktigt. Att Hillary inte vann 2008 var ett bakslag men Obama var ett ofarligt andrahandsval. Bernie däremot hade diverse konstiga ideer och underliga anhängare. DNC hade ingen aning om vart den resan skulle ta vägen..
Backup-kandidater tror jag inte ett ögonblick på. De tänkbara kandidaterna Biden och Bloomberg är för svaga och dessutom så är den möjligheten förbi med endast två månader till valdagen..
Slutligen så har DNC från första början gravt underskattat Trump. Kan väl egentligen inte klandras så hårt för det då det aldrig funnits någon sådan som Trump på andra sidan och så har det ju så klart varit behagligt enkelt att dras med i de uppförstorade och ständiga mediedreven om att nu har Trump gjort ditt eller datt och kommer att sjunka som en sten i opinionen..
Någonstans mellan Republikanernas konvent och dagens dato så har det slutligen sjunkit in hos DNC att det här är på riktigt. Det är tajt i pollarna och medan Republikanerna har en kandidat som till synes outtröttligt far som en skottspole från det ena jättemötet till det andra kombinerat med ständiga intervjuer på primetime så har DNC själva en riktigt trött kärring som mest vill sova i lugn och ro..