2016-09-06, 10:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Pangea är ett nam som återkommer i flera kommunala verksamheter http://www.hvbguiden.se/hvb?_text=PangeA

Det verkar som om Pangea i Eskilstuna helt enkelt är en del av Eskilstuna kommun. http://www.solidinfo.se/foretag/eskilstuna-kommun-pangea

JM och LI har nog helt enkelt valt namnet Pangelius för att ge sken av att vara kopplade till Pangea i Eskilstuna. Dessutom har de registrerat domänen http://pangeafamiljehemsvard.se för att ytterligare sko sig på namnet Pangea.

Vad det gäller JM så råder det ingen tvekan om att hon helt saknar alla spärrar.

Vad det gäller Lotta Isb*rg, så är hon definitivt djupare inblandad i försöken till asylbedrägerier än vad hon vill kännas v
id:

- Hon måste ha känt till avsikten att rida på kommunens namn Pangea, när hon startade Pangelius med JM
- Hon kan inte varit omedveten om att företaget som hon ägde placerade "barnen" i stora mängder i lägenheter som definitivt inte var familjehem.
- Hon startar ännu ett företag som heter "Eskilstuna vård och boende AB" http://evob.se, texten på sidorna är extremt cyniska troligen skrivna av Lotta:

Exempel "Alla har rätt till ett tryggt hem" det rimmar ganska illa med: ... personalen på boendet hade åtta barn hemma hos sig. De sov i personalens vardagsrum.
– Det där vet jag ingenting om, säger Lotta Isberg.

- Dessutom måste Lotta känna till en del om företagets ekonomi, hennes sambo Tomas skötte ju den.

Uppdatering när det gäller asylbaronen Champagne Thomas Cernerud:

Thomas ha nu lyckats döda sina sidor: http://norfam.se och http://carefam.se, han har dock hemsidan http://www.foretagsmiljo.se/206-10-etikmoral.htm kvar. Frågan är dock hur mycket etik och moral det finns i det företaget. En sak kommer han inte åt att radera:

Nordisk familjehemsvård AB
Cernerud, Thomas Lars Egon (f. 1974), Ordinarie ledamot
Blomsterlund, Elsie Julia Elisabeth (f. 1997), Suppleant https://minfil.org/yBcqVXJvmPtsB2QeRHFQIg4IctO7jmjh/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF

Det hade också varit intressant att få veta hur mycket TC känner till om Ak*, som arbetat hos Thomas och som drunknade hos JM.

Och så till min poäng...

När det visar sig att Rektorn, JM förre man, har varit inblandad i asylbranchen med personer på en helt annan nivå än Johanna, Lotta och Thomas.

Kan det helt enkelt vara så att deras verksamhet kom i konflikt med de stora pojkarnas verksamhet. Kan kanske Johanna blivit skyldig de stora pojkarna pengar?

De "stora pojkarna" här menar du då personer i, kring uppsalamaffian? Den uppfattningen jag har är att de i mångt och mycket är rätt lika tattarjuggar i sitt sätt att göra business även om det till stor del är "svennar", de klänger på i kluster kring flikvänner och övriga bekanta på ett sätt sim ytligt sett kan se ut som en familjeöretagsbaserad sfär och rätt typiskt sett är tillvägagångssättet "pump and dump" företag som töms på tillgångar snabbast möjligt. Här verkar Cernerud som jag antar är någon bekant med Johannas ex "rektorn" råkat hamna i styrelse i verksamhet med vad som väl är Johannas dotter. De kanske anser att Johanna ska betala ett fett styrelsearvode som ett slags barnvaktsersättning för att han ränner runt familjen eller nåt? (Om man antar att de anser hon är skyldig dem pengar).

Och de har liksom inställningen ofta att någon är "skyldig dem pengar" utifrån utpressning och bedrägeri" så det är väl mycket möjligt att de kanske bedriver familjehem som visat sig icke dugligt och att de tycker Johannas verksamhet ska fortsätta betala fö förmedling dit. Eller om sexskandalen var ett utpressningsförsök att någon anser att hin ska fortsätta betala för att folk som "känner henne" ska låta bli att lägga upp integritetskränkande filmer på nätet m.m. (exempelvis någon flottorre i *säkerhetsbranschen* dom ägnar sig åt utpressning och händelsevis är bekant med exet rektorn?).

Känner inte till någon personligen ur U-a maffian till namn eller så (tjock steffe är iofs rikskänd) men minns från det jag pluggade i U-a när vi var på rättegångar i processrätten hur de typiskt driver sina business.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-06 kl. 11:03.
Citera
2016-09-06, 10:52
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horselegz90
Pangelius - Gameliusson som en av hennes ex heter. Kan vara därifrån?

Pangea:
Pangea som är namnet på minst fyra kommunala asylverksamheter, syftar nog på den landmassa som alla kontinenter kom ifrån. Jag kan tänka mig att den som kommit på namnet på kommunernas asylverksamhet, tycker att eftersom all landmassa har hör ihop, är det inte mer än rätt att alla som vill ska få bo i Sverige. Det spelar ingen roll att det kostar 80 000 kr per "barn" och månad. För barnen kommer ju från Pangea och då är det bara att "Öppna sitt hjärta"!

Bra uppslag om den förre mannen, som ville bli asylbarn med Uppsalamaffian, men han heter nog Gamalielsson http://www.arboga.se/vasagymnasiet/om-skolan/skolledning/
Citera
2016-09-06, 11:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
...och pang är ju slang för pensionat. Pangelius är inget efternamn iallafall.

Roligt sammanträffande eller en tanke?

Ordet pang ger ju andra associationer också med nära koppling till mord,
men då snarare med skjutvapen än med kniv eller dränkning...

Här är ett par artiklar där Pangelius kritiserats i media:
http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.3589006-de-startar-nytt-hvb-hem-efter-tvangsstangningen
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/familjehem-tjänar-miljoner-trots-brister-1.7432

Citera
2016-09-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcxyz
Pangelius är samma företag som Pangea. De bytte namn från det senare.

Nja, var hittar du det?

Vad jag kan se köpte JM ett startbolag vid namn "Startpärmen 1485 AB" den 22 oktober 2015. Företaget bytte sedan namn till pangelius familjehemsvård AB den 11 december 2015.

Däremot verkar det ha funnits flera namnförslag innan namnet blev klart:
-Pangeacare AB
-Pangeafamiljehemsvård AB
-Pangea Familjehemsvård AB
-Pangelius familjehemsvård.se aktiebolag

Ingen av dessa registrerades.
Citera
2016-09-06, 11:08
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De "stora pojkarna" här menar du då personer i, kring uppsalamaffian? Den uppfattningen jag har är att de i mångt och mycket är rätt lika tattarjuggar i sitt sätt att göra business även om det till stor del är "svennar", de klänger på i kluster kring flikvänner och övriga bekanta på ett sätt sim ytligt sett kan aw ut som en familjwföretagsbaserad sfär och rätt typiskt sett är tillvägagångssättet "pump and dump" företag som töms på tillgångar snabbast möjligt.

Så här spekulerar jag.

Att eftersom JM:s förre man, rektorn, var inblandad med "Andra Chansen AB" i asylbranchen, så kanske det var där JM fick sin idé ifrån. Det kanske till och med är så att rektorn är inblandad i företagen fast inte vill synas. Kanske inte bara rektorn utan personer bakom "Andra Chansen AB" finns bakgrunden...franchising i HVB-branschen.

Kanske JM i så fall var tvungen betala avgift för franchising, men pengarna hade gått till annat och nya pengar måste fram. Ett sätt att skaffa pengar kanske var via livförsäkring ett annat sätt var kanske via arv.

HVB verksamhet verkar vare mycket omfattande i Sverige, den omsätter tydligen mer pengar än vad hela det svenska skolsystemet kostar. Den drivs i många fall av skrupellösa personer. Vi har helt enkelt fått en stor kriminellsektor som betalas av skattemedel. Då är det nog inte så osannolikt av man för att citera JM "Går över lik för pengarna"
Senast redigerad av Butteri 2016-09-06 kl. 11:12.
Citera
2016-09-06, 11:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fattar inte att de inte gjorde en obduktion

Visst kan man ta reda på om han var drogad!
Jag har inte sett exakta uppgifter, men från det jag sett har jag
dragit slutsatsen att det gjordes en "vanlig", "enkel" obduktion,
men att ingen toxikologisk undersökning gjordes.
I en toxikologisk undersökning kan man söka efter spår i blod
eller vävnad efter läkemedel, gifter, droger och andra kemikalier.
Det är förenat med en viss kostnad att göra en toxikologisk
undersökning, men i fallet med JMs exmake Ari's död så ser
jag det som en självklarhet att det borde gjorts.

Det är ju inte så svårt att gissa varför JM utövade starka
påtryckningar för att på exmaken kremerad, trots att han
själv uttryckligen önskat att inte bli kremerad. Hans
släktingar lyckades driva igenom att hans önskan skulle
respekteras. Dom haden kanske också aningar om varför
JM var så ihärdig om att han skulle kremeras, men ändå
inte tillräckligt intresserad av exmaken för att gå på hans
begravning.

Citera
2016-09-06, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

begravning.

Oj, var kommer den här uppgiften från?
* gick ej på makens begravning
* krävde att han skulle kremeras
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

begravning.

Det ligger väl IF nära till hands att peka på förgiftningen utomlands till stöd för sådant påstående.
Om inga andra skador upptäckts och dödsorsaken är drunkning vid obduktionen så är tillvägagångssättet klart möjligt förgiftning/drogning.

Ser inte hur en vältränad och simkunnig kille skulle ge upp utan kamp vid försök att dränka honom.

Hur de fick ner honom under vatten utan motstånd är svårförklarat om han inte redan var medvetslös, och hur gör du någon medvetslös utan fysiskt våld som inte skulle upptäckas vid obduktion?

Förutom drogad då?

Det kan bli fråga om att öppna graven, men kan substanser spåras så långt efteråt?

Rimligtvis är frågan om hur obduktionen genomförts av största intresse. Besynnerligt sa den pensionerade polisen.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Så här spekulerar jag.

Att eftersom JM:s förre man, rektorn, var inblandad med "Andra Chansen AB" i asylbranchen, så kanske det var där JM fick sin idé ifrån. Det kanske till och med är så att rektorn är inblandad i företagen fast inte vill synas. Kanske inte bara rektorn utan personer bakom "Andra Chansen AB" finns bakgrunden...franchising i HVB-branschen.

Kanske JM i så fall var tvungen betala avgift för franchising, men pengarna hade gått till annat och nya pengar måste fram. Ett sätt att skaffa pengar kanske var via livförsäkring ett annat sätt var kanske via arv.

HVB verksamhet verkar vare mycket omfattande i Sverige, den omsätter tydligen mer pengar än vad hela det svenska skolsystemet kostar. Den drivs i många fall av skrupellösa personer. Vi har helt enkelt fått en stor kriminellsektor som betalas av skattemedel. Då är det nog inte så osannolikt av man för att citera JM "Går över lik för pengarna"

Om det så bara ligger lite grann i det du skriver så växer ändå
detta långt utanför vad jag i min vildaste fantasi kunde föreställa
mig när jag började läsa om mordet på Göran och mordförsöket
på Anki.

Kopplingar mellan Migrationsverket, kommuner, sociala myndigheter
och kriminell verksamhet låter inte bra. Det ger mig en obehagskänsla
som inte är olik den jag får när jag läser om oegentligheter bland
riksrevisorerna.
Om HVB-verksamhet omsätter mer än skolverksamhet och dessutom
har betydande inslag av oegentligheter och kriminalitet, så är det
ett stort samhällsproblem.
Vem kan man våga hoppas ska lyfta på alla stenar och se efter?

Citera
2016-09-06, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Kremerades han?
Citera
2016-09-06, 11:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Kremerades han?
Nej. Släkten sa ifrån. Tydligen, men detta är ju obekräftade uppgifter som åtminstone jag aldrig läst förut.
Citera
2016-09-06, 11:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Här är en länk:
http://www.expressen.se/nyheter/kvinnans-krav-maken-ska-kremeras--snabbt/

Citat: