2016-09-06, 00:02
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag antar att ordern var att båda föräldrarna i sommarstugan skulle dödas. Om en överlevde och kunde ange ett besvärande vittnesmål kunde det vara kört.
Ändå överklevde den äldre kvinnan, det kan knappast ha berott på en slump. Hon ska ha fått hugg i ansiktet/huvudet ? Det var fel ställen om man ville att hon skulle dö. En möjlighet är att mördaren stördes av något, att någon kom, men så verkar det inte ha varit, ingen har framträtt och sagt att "Jag var där".
Förklaringen kan vara att mördaren inte klarade "att mörda en mamma". Se tidigare post om hur radions kvinnliga utrikeskorrespondent förklarade hur hon klarat sig ur farliga situationer i mellanösternkulturer: Hon hade "dragit fram mammakortet", sagt till våldsverkaren "Jag är mamma! Jag har en son som är lika gammal som du!" Då har hon fått gå. Hon förklarade det med att de unga männen tycks känna ett visst tabu mot att misshandla eller döda en "gammal moder".

Mördaren högg mot kvinnan så som han skulle, men klarade inte att verkligen döda henne. En drygt sextioårig yrvaken, chockad och obeväpnad kvinna i ett mörkt sovrum har inte en chans mot en ung man med kniv som verkligen vill döda henne.

- Älskling har troligen en ca sextioårig mamma där hemma..
Uppdragsgiverskan bör ha blivit riktigt förbannad över att morsan överlevde.
Citera
2016-09-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag antar att ordern var att båda föräldrarna i sommarstugan skulle dödas. Om en överlevde och kunde ange ett besvärande vittnesmål kunde det vara kört.
Ändå överklevde den äldre kvinnan, det kan knappast ha berott på en slump. Hon ska ha fått hugg i ansiktet/huvudet ? Det var fel ställen om man ville att hon skulle dö. En möjlighet är att mördaren stördes av något, att någon kom, men så verkar det inte ha varit, ingen har framträtt och sagt att "Jag var där".
Förklaringen kan vara att mördaren inte klarade "att mörda en mamma". Se tidigare post om hur radions kvinnliga utrikeskorrespondent förklarade hur hon klarat sig ur farliga situationer i mellanösternkulturer: Hon hade "dragit fram mammakortet", sagt till våldsverkaren "Jag är mamma! Jag har en son som är lika gammal som du!" Då har hon fått gå. Hon förklarade det med att de unga männen tycks känna ett visst tabu mot att misshandla eller döda en "gammal moder".

Mördaren högg mot kvinnan så som han skulle, men klarade inte att verkligen döda henne. En drygt sextioårig yrvaken, chockad och obeväpnad kvinna i ett mörkt sovrum har inte en chans mot en ung man med kniv som verkligen vill döda henne.

- Älskling har troligen en ca sextioårig mamma där hemma..
Uppdragsgiverskan bör ha blivit riktigt förbannad över att morsan överlevde.

Det är definitivt inte omöjligt att mördaren lät henne leva. Det ät egentligen konstigare att GM verkligen gjorde det över huvud taget. Kanske fruktade hen för sitt eget liv eller hade blivit lovad en stor summa pengar.
Jag tror att GM drabbades av panik och flydde därifrån innan uppdraget var slutfört. Annars hade det ju varit smart att försöka att få det att se ut som ett vanligt inbrott, eller att sätta eld på stugan.
Citera
2016-09-06, 00:49
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Kan ju vara så att kommunen sålt det,eller så har Johanna tagit ett snarlikt namn när hon startade sitt företag för ensamkommande flyktingar.
Finns ju vissa fördelar för henne då,om Pangea är ett fungerande boende,och kommuner som skall placera barn förväxlar namnen.
Ja, jag har misstänkt något dylikt. Även Andra Chansen verkar ju snylta på ett annat varumärke från just samma ort som de verkar från (Uppsala.)
Citera
2016-09-06, 00:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Jo, jag vet att de sitter, och kommer väl inte ut de närmaste tjugo åren.
Det låter betryggande.
Fast han bör ju avvisas för alltid?

Ack denna kvinna JM, vilket stoff, något som Hollywood säkert skulle kunna sätta tänderna i.

JM misstänks alltså för:
* orsakat sin makes död (drunkning i 1 meter vatten) ((framtida gravuppgrävning & obduktion lär förtälja hur han egentligen dog))
* förfalskat hans namnteckning på livförsäkringen (urkundsförfalskning, ekobrott)
* orsakat sin fars död (mord via bulvan)
* försök till mord på sin mor (mordförsök via bulvan)
* ihop med en snubbe på knappa arton medan hon är 41, inte olagligt men knappast tilltalande för hennes karaktär
* på Arlanda på väg till blixtsemester i Thailand (efter detta hemska hänt) när hon stoppas av polis (misstänkt, häktad)
* varpå mamman sökt kontaktförbud mot henne o pojkvännen
* varpå systern sökt kontaktförbud mot henne o pojkvännen

Tidigare misstänkt för:
* sexuellt tvång av minderåriga EKB på hennes HVB-hem

Karaktär:
* sex barn med fem olika pappor (ett par är tvillingar)
...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-09-06 kl. 01:13.
Citera
2016-09-06, 01:13
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det låter betryggande.

Ack denna kvinna JM, vilket stoff, något som Hollywood säkert skulle kunna sätta tänderna i.

JM misstänks alltså för:
* orsakat sin makes död (drunkning i 1 meter vatten) ((framtida gravuppgrävning & obduktion lär förtälja hur han egentligen dog))
* förfalskat hans namnteckning på livförsäkringen (urkundsförfalskning, ekobrott)
* ihop med en snubbe på knappa arton medan hon är 41, inte olagligt men knappast tilltalande för hennes karaktär
* på Arlanda på väg till blixtsemester i Thailand (efter detta hemska hänt) när hon stoppas av polis (misstänkt, häktad)

Tidigare misstänkt för:

Ja annars verkar hon ju vara en ganska trevlig tjej. Eller kanske inte.

Det mest optimala vore ju om hon nu blir fälld för mordet och mordförsöket, alternativt till anstiftan till detsamma, och får avtjäna ett livstidsstraff för detta under typ tjugo till tjugofem år. Under veckan som hon har avtjänat detta straff så kommer åklagaren fram till bevis som binder Johanna Möller till mord på sin fd man Aki och rätten dömer henne till ytterligare ett livstidsstraff. Då lär hon vara någonstans mellan åttio och nittiofem år då hon kommer ut. Hur många femtonåringar är då sugna på att sätta på detta vrak?
Citera
2016-09-06, 01:21
Medlem
Citat:
Det låter betryggande.

JM misstänks alltså för:

Tidigare misstänkt för:

Karaktär:
* sex barn med fem olika pappor (ett par är tvillingar)
...

plus att den drunknade först blev förgiftad, och ville skiljas men skilsmässopapprena "kom bort".
jag funderar på om detta kan ha varit ett sätt att få ut honom till stugan, att hon sa att hon skulle skriva på skilsmässopapprena.. 🤔
Citera
2016-09-06, 01:31
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagnebrus
plus att den drunknade först blev förgiftad, och ville skiljas men skilsmässopapprena "kom bort".
jag funderar på om detta kan ha varit ett sätt att få ut honom till stugan, att hon sa att hon skulle skriva på skilsmässopapprena.. 🤔

Jag har själv varit inne på detta så du kan mycket väl ha något här. En annan detalj som jag har tänkt på är att Aki har ringt sin nya tjej och i detta samtal berättat att han är i stugan med Johanna men även med ytterligare två vuxna.
Citera
2016-09-06, 01:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Jag har framfört den hypotesen som en möjlighet också.
Det borde ju finnas en chans att någon, i den troligen mördade exmakens
omgivning, vet varför han for dit, överhuvudtaget. Han hade ju sagt
att han var rädd för JM och vad hon skulle kunna hitta på. Hon hade ju
också hotat att ta livet av honom.
Hans nya partner kan ju veta varför han besökte det ex som han helst
av allt ville hålla sig undan från.

Dagen till ära (lite på skämt) kan jag ju framföra en ny teori. Han kanske
ville berätta för JM att han tänkte ansöka om besöksförbud...

Har förresten något konkret kommit fram om vilka det var utöver JMs
mamma och syster som ville ha besöksförbud för JM? Systerns man?
De två pojkar som tvingats till sex och misshandlats?
Någon tidning refererade till ett protokoll från tingsrätten angående
den avslagna ansökan om besöksförbud. Går kopia på sådant beslut
att få ut? Tidningen hade ju uppenbarligen namn på vissa av de som
besöksförbud.

Citera
2016-09-06, 02:01
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har framfört den hypotesen som en möjlighet också.
Det borde ju finnas en chans att någon, i den troligen mördade exmakens
omgivning, vet varför han for dit, överhuvudtaget. Han hade ju sagt
att han var rädd för JM och vad hon skulle kunna hitta på. Hon hade ju
också hotat att ta livet av honom.
Hans nya partner kan ju veta varför han besökte det ex som han helst
av allt ville hålla sig undan från.

Dagen till ära (lite på skämt) kan jag ju framföra en ny teori. Han kanske
ville berätta för JM att han tänkte ansöka om besöksförbud...

Har förresten något konkret kommit fram om vilka det var utöver JMs
mamma och syster som ville ha besöksförbud för JM? Systerns man?
De två pojkar som tvingats till sex och misshandlats?
Någon tidning refererade till ett protokoll från tingsrätten angående
den avslagna ansökan om besöksförbud. Går kopia på sådant beslut
att få ut? Tidningen hade ju uppenbarligen namn på vissa av de som
besöksförbud.

Min "vilda" gissning är ju att det rör sig om Anki, Ulrika, Ulrikas man och deras barn. Stackars förtvivlade människor.
Citera
2016-09-06, 02:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Säkert var det så! Ja då lägger vi till:
* Misstänkt för förgiftning av sin man
Citera
2016-09-06, 02:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Säkert var det så! Ja då lägger vi till:
* Misstänkt för förgiftning av sin man

Finns det dokumentation på detta i form.av läkarutlåtande eller är det vanlig matförgiftning som blivit till något annat i munnen på diverse som "känner henne"?
Citera
2016-09-06, 02:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Finns det dokumentation på detta i form.av läkarutlåtande eller är det vanlig matförgiftning som blivit till något annat i munnen på diverse som "känner henne"?
Länk till expressen:
http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-41-aringen-forsokte-giftmorda/
Däri finns två länkar till VLT.

En till sak att lägga till listan:
* mgm städade sin bil ett par dagar efter mordet och mordförsöket - så grundligt att hon t o m använde sin eltandborste!
http://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-ska-ha-stadat-bilen-med-tandborste/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in