2016-09-05, 22:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
En "juridisk dominoeffekt" kan inte accepteras, jag får känslan att det är just det som spridit sig
inom den närmaste kretsen och ifall det är anledningen till kontaktförbudsönskan kan jag fullt
ut acceptera fahlanders beslut att dessa fem gemensamt/enskilt inte når upp till kontaktförbud.

Det kan ju vara så att föräldrarna kanske haft några affärer med perifera petsoner kring JM, om detta då är någon slags "torskrensning" för såväl förra sambo som fader kanske att modern kanske iofs är rädd för JM (om det är så att JM drabbats av deras affärer) det betyder ju inte att ett ev. hot utgår från JM.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-05 kl. 22:35.
Citera
2016-09-05, 22:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen inte.

Men Anki har ju tydligen överlevt utan förbud och likaså JM,s syster så Fahlander har ju fått rätt i sitt avslag, Alhem tar upp en ickehändelse och det är ju inte första gången.

Det var ju på gränsen. Skulle Fahlander vänta på att Johanna mördade sin mor innan han utfärdade ett kontaktförbud menar du? Kul inställning.
Citera
2016-09-05, 22:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det var ju på gränsen. Skulle Fahlander vänta på att Johanna mördade sin mor innan han utfärdade ett kontaktförbud menar du? Kul inställning.

Vad fan har du för problem med det juridiska i den här händelsen, kan du sluta upp med att vara emotionell och resonera i sak istället?

Juridik och känslor är två helt skilda saker det förstår du kanske?
Citera
2016-09-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Nä jag tror hen menar att hen uppfattar det som att åklagare inte uppfattar något reellt hot mot moderns person från JM.
Citera
2016-09-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det ä lite märkligt att modern inte vill ha kontakt med sin dotter. Det känns inte riktigt normalt.

Varför skulle det vara märkligt? Det mest troliga är ju att mamman känner att hon vet vem som mördat hennes man och vem som försökte mörda henne. Men om någon nära släkting till dig försökte mörda dig så antar jag att du skulle bjuda in till kaffe och kaka så fort du kom hem från sjukhuset.
Citera
2016-09-05, 22:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad fan har du för problem med det juridiska i den här händelsen, kan du sluta upp med att vara emotionell och resonera i sak istället?

Juridik och känslor är två helt skilda saker det förstår du kanske?

Läs vad jag skriver. Tänk dig ett scenario likt detta där alla vet vad som har hänt men GM är inte ännu dömd och dessutom på fri fot. Är det ett ärligt beslut av åklagaren då att INTE utföra ett kontaktsförbud mot denna MGM?

Nu kom jag i och för sig att tänka på att ÅK har beslutat om skyddsbevakning på Anki och eventuellt även på systern med hennes familj. Då skulle ju ett besöksförbud vara onödigt. Hmm. Så kan det vara eller vad tror du?
Citera
2016-09-05, 23:10
Medlem
Månne det kan finnas samband om personer kring "dough-boysen" från U-a maffian varit involverade i familjehem placeringar på dekis och personrån som sägs göras av bl.a. afghaner i Uppsala
Citera
2016-09-05, 23:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sku int förvåna mig om föräldrarna vart lite halvblåsta och gett sig in i några affärer med JMs ex eller kumpaner från Uppsalamaffian om de uppgifterna stämmer. Det kan ju se snyggt ut på ytan men verksamheter kanske är extremt skuldtyngda eller att där finns latenta förpliktelser
Varför är du så jäkla angelägen om att kasta misstankar på brottsoffer som det absolut inte finns någon som helst belagd skit på? Det är ju liksom inte första gången i tråden du är ute och gissar det ena eller andra ofördelaktiga om JM:s föräldrar.
Citera
2016-09-05, 23:14
Medlem
Det är ju onekligen märkligt att det finns ett flertal asylantföretag med exakt samma texter på sina hemsidor. Åtminstone flera av dem verkar dessutom ha existerat väldigt kort tid och många verkar aldrig ha haft någon verksamhet. En del, tex Pangea, verkar aldrig ha existerat i bolagsregistret. Organiserad brottslighet? Någon som kan göra en sammanställning över bolagen?
Citera
2016-09-05, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan ju vara så att föräldrarna kanske haft några affärer med perifera petsoner kring JM, om detta då är någon slags "torskrensning" för såväl förra sambo som fader kanske att modern kanske iofs är rädd för JM (om det är så att JM drabbats av deras affärer) det betyder ju inte att ett ev. hot utgår från JM.

Jag förstår inte alls vad du åsyftar i ärlighetens namn i ditt citat till mig.

Vad jag däremot säger i klartext är att Fahlander till skillnad mot oss tagit sitt beslut på att
inte utfärda kontaktförbud rörande fem personer som önskat så medans vi endast fått två
namn av fem. Skillnad det, t o m stor skillnad vill jag påstå.

Helhetsbilden besitter alltså inte vi, däremot åklagaren som också är den som tagit beslutet
och utan helhetsbild som media ej är intresserade att delge oss kanske vi inte skall ropa så
jävla mycket om varken rätt eller fel beslut.
Citera
2016-09-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Varför är du så jäkla angelägen om att kasta misstankar på brottsoffer som det absolut inte finns någon som helst belagd skit på? Det är ju liksom inte första gången i tråden du är ute och gissar det ena eller andra ofördelaktiga om JM:s föräldrar.

Jösses vad stingsligt det där lät då. Är det angeläget att ev. utfall ska vara en GM som är förvirrad kvinna som knaprar psykofarmaka?

Det lär väl finnas någon anledning till att man initialt inte ansåg det finnas anledning att utreda JM vidare trots alla anklagelser i tidigare händelser.

Kasta misstankar är väl att spekulera. Det spekuleras allt möjligt kring JM, exempelvis vad hon medicinerar med, vem hon ligger med och varför. Sånt som är högst perifer info av intresse i en brottsutredning normalt sett i Sverige i vart fall. Nu visar det sig att något av hennes ex haft samröre med kriminell gruppering med internationella förgreningar. Men självklart kan det vara en slump att företagarpar från Arboga blir förmögna på något som ser lite ut som ett pump & dump bolag som huvudsakligen importerar bling bling krafs från Kina. Så man kanske har fog och ställa sig frågan om där fanns andra intressenter som förväntar sig del av vinsten de gjorde när de cashade in. Utöver att presumtiva arvingar skulle ha ut sin del på stört?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-05 kl. 23:42.
Citera
2016-09-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
VD är denne figur:
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Johakim+Sami&Search%5Bs urname%5D=Gadhasson&

Är inte 94 anställda lite väl mycket?
http://www.merinfo.se/foretag/Andra-Chansen-AB-5569080459/2k3opzf-mokg

Har ett annat företag med samma inriktning som Pangea.
Känns formuleringarna igen?

http://89.206.216.149/omsorg/2016/03/14/familjehemsplacering/

Vet någon förresten vem som drev Pangea innan JM?

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.24519-nytt-boende-for-ensamma-flyktingbarn-invigt

Ja,Joahkim Gadhasson,tycks vara ett taget namn,förekommer även han på lexbase.
Vanligt förekommande bland kriminella att ta nya namn,så de blir svårare att söka om deras bakgrund.
Raed El Hessi har vad jag kan se 8 olika engagemang i företag,,,

Att det är 94 anställda kanske är att de räknar varje familjehem som anställd?Har inte hunnit sätta mig in i det ännu.
Var kanske exet rektorn,som introducerade Johanna i denna lönsamma bransch?

Artikeln från E-kuriren,skriven 2008,där de skriver om det nya boendet för ensamkommande flyktingar Pangea verkar vara i kommunens regi.
Kan ju vara så att kommunen sålt det,eller så har Johanna tagit ett snarlikt namn när hon startade sitt företag för ensamkommande flyktingar.
Finns ju vissa fördelar för henne då,om Pangea är ett fungerande boende,och kommuner som skall placera barn förväxlar namnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in