2016-09-05, 21:59
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Du tog orden ur munnen på mig. Jag trodde att det handlade om söndercurlade wt brudar som käkar piller som godis. Men nej. Här blåser farliga vindar.

Ska vi rätta inlägget så handlar det om Östersunds målvakt i matchen mot Jönköping Södra i Jönköping.
Citera
2016-09-05, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men är det inte logiskt, att denna dotter sluter upp vid sin mammas sida, de delar på allt, bor tillsammans, delar rädslan. Väljer samma ombud. Det är nog normalt efter detta som hänt.

En "juridisk dominoeffekt" kan inte accepteras, jag får känslan att det är just det som spridit sig
inom den närmaste kretsen och ifall det är anledningen till kontaktförbudsönskan kan jag fullt
ut acceptera fahlanders beslut att dessa fem gemensamt/enskilt inte når upp till kontaktförbud.
Senast redigerad av LKVN 2016-09-05 kl. 22:09.
Citera
2016-09-05, 22:12
Medlem
Johanna möller har enligt ratsit 3 bolagsengagemang. det 3e, jolines kebaberia hb är ju lite intressant med tanke på att hon står som bolagsman tillsammans med den drunknade maken.
bolaget avregistreras dock i oktober -14
Citera
2016-09-05, 22:13
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det ska vara svårt att få kontaktförbud, det är ju ett ypperligt sätt annars att trakassera en person man har agg emot, därför ska det vara höga krav för att få till ett sådant.

Fahlander agerade helt riktigt i det ärendet.

Så du menar att det inte räcker med att mörda sin far för att mor ska söka kontaktförbud?
Citera
2016-09-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
VD är denne figur:
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Johakim+Sami&Search%5Bs urname%5D=Gadhasson&

Är inte 94 anställda lite väl mycket?
http://www.merinfo.se/foretag/Andra-Chansen-AB-5569080459/2k3opzf-mokg

Har ett annat företag med samma inriktning som Pangea.
Känns formuleringarna igen?

http://89.206.216.149/omsorg/2016/03/14/familjehemsplacering/

Vet någon förresten vem som drev Pangea innan JM?

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.24519-nytt-boende-for-ensamma-flyktingbarn-invigt

Det där med Pangea är lite rörigt. JMs bolag heter Pangelius. Om detta har något samröre med Pangea och i så fall hur de hänger ihop är oklart.
Citera
2016-09-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Upprörande information om alla dessa nyöppnade flykting boenden som öppnats av samvetslöst folk.
Det kommer förmodligen att uppdagas nya härvor, där allt gått ut på att tjäna miljoner.

Det skulle vara intressant att veta vilka på Migrationsverket som har beslutat om detta. Jag blir inte förvånad om detta är en härva där även personer på MV är involverade på något sätt.
Citera
2016-09-05, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Så du menar att det inte räcker med att mörda sin far för att mor ska söka kontaktförbud?

När det söktes så var de bara "intressanta" i utredningen inget annat, det fanns inget som kunde bevisa vad du påstår och ska vi vara ärliga så har det ju inte ens varit rättegång om saken så du går nog händelserna lite i förväg.

Jag tror JM är skyldig men jag är inte åklagare som måste leda sina antaganden i bevis, Fahlander gjorde ett korrekt beslut oavsett vad du och andra tycker, han kollade på ansökan rent juridiskt och då blir utfallet som det blev.
Citera
2016-09-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det där med Pangea är lite rörigt. JMs bolag heter Pangelius. Om detta har något samröre med Pangea och i så fall hur de hänger ihop är oklart.

organisationsnumret som pangea uppger är samma som för pangelius..
Citera
2016-09-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagnebrus

Det kan vara registrerat som bifirma.
Citera
2016-09-05, 22:22
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför har man tre släpvagnar om man bara har en bil?

En gammal hink som man har glömt att avregistrera, en som man transporterar trädgårdsavfall i och en husvagn. Kanske...

Edit: Såg att "Emret" föreslog en hästsläp och då i stället för "min" gamle hink. Mycket troligt då Lotta Isgren har hästintresse. Snyggt Emret.
Senast redigerad av FuckBlash 2016-09-05 kl. 22:27.
Citera
2016-09-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagnebrus
Dåså. Det är kanske deras namn på själva boendet.
Citera
2016-09-05, 22:25
Medlem
Familjen har sökt kontaktförbud... Men Ulrika systern är ännu vän med Johanna på Fb... Tar man inte bort en vän fr Fb som man söker kontaktförbud på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in