Det är egentligen helt sjukt. Först dyker det upp en massa unga män, som i de flesta fall utger sig för att vara barn och därmed får allting gratis i det svenska samhället.
Sedan vräker stat och kommun ut pengar över skumraskföretag, som plockar åt sig så mycket de kan och slussar en liten del vidare till personer som huserar dessa kära barn.
Trots att pengar har tullats i två led innan slutligen de når de stackars barnen, så blir det råd att köpa smartphones och märkeskläder till de stackars flyktingbarnen. Som inte så sällan drar runt på stan och sexuellt ofredar unga kvinnor.
Men de pensionerade svenskarna som byggde landet får sitta i sina nerkissade blöjor och äta mat som är så dålig att ert är tveksamt om en hund velat ha den, på vårdhem som i de flesta fall inte är mer än förvaringsplatser för gamla, där man önskar livet ur dem så fort det bara går, för att få plats med nästa svenska åldring som skall vänta på sitt slut. Sedan skall man vara på det klara över att den vanvård som de gamla utsetts för inte är gratis. De får bekosta den själva.
En svensk pensionär som har oturen att bara få garantipension, får ca. 7 000 per månad före skatt. En frisk ung man i sina bästa år som anländer från Afghanistan med märkeskläder och smartphone kostar mellan 60 000 och 80 000 per månad. Det är så att man vill gråta.
I denna parodi på rättvisa skor sig cyniska människor som nämnd TC samt även JM och LI
Eftersom varken media eller politiker vill ta sitt ansvar och sätta stopp för detta, anser jag att det är vår skyldighet att granska de som deltar i detta avskyvärda spel.
Nedan kommer lite bilder på LI som försökt dra sig undan rampljuset.
"IVO fick informationen om Pangelius boende, som bedrevs i Arboga, genom en kvinna som anmälde företaget till inspektionen. Kvinnan berättar att personalen på boendet hade åtta barn hemma hos sig. De sov i personalens vardagsrum.
– Det där vet jag ingenting om, säger Lotta Isberg."
"Varför vill du arbeta med flyktingar?
– Jag tycker om att hjälpa personer som blir utsatta. Jag har intresserat mig för den här målgruppen eftersom jag tycker att det är så fantastiskt att arbeta med personer från olika kulturer, säger Lotta Isberg."
Flyktingindustrin, som är en del i det här fallet, sätts lite till under
luppen av uppgiften om att man inom flyktingindustrin kan ha
"åtta barn som sover i vardagsrummet" och sannolikt uppbära
de ca 23 000:- per barn och månad som jag förstått går till den
som tillhandahåller ett hem för ett flyktningbarn.
Jag är överraskad (eller egentligen inte) av att media inte tittar
närmare på hur flyktinghanteringen ser ut att utgöra en del av vad
som här lett en rad brott som kulminerat med mord och mordförsök.
Jag är humanist
Jag kan se i reklam att ett barn kan få ett bättre liv för 100:- per
månad.
Jag kan också se hur ett annat barn kan få ett bättre liv för
80 000:-/månad, den summa som betalas av skattemedel
till de som förmedlar flyktingbarn. Pengar som t.ex. JM och
Lottas företag Pangelius/Pangea får.
Vem kan förklara för mig hur man kan vara humanist om man
förordar att ta hand om ett barn i stället för att ta hand om
800 barn?
80 000:- kanske har den enkla standardförklaringen.
"Intresset ljuger inte", dvs. den som tjänar på 80 000 kr-alternativet
kommer att hitta på vilka argument som helst för att förorda det.
Det bättrar ju också på BNP-siffrorna...
–
Senast redigerad av lasternassumma 2016-09-05 kl. 13:02.
Anledning: korr.
Har det gjorts något inlägg på sista tiden med en uppdatering om vad som händer i fallet? Orkar inte riktigt läsa alla 200 + trådar
Inte som jag sett. Jag har börjat flera gånger, men om man
har ambitionen att vara fullständig om allt som kommit fram,
så blir det väldigt omfattande.
Kanske det blir en kortversion i stället...
Den är kort-kort. Den är ofullständig. Den saknar en hel
del "kring-information" som finns i tråden, men inte i media.
Men det är ändå en sammanställning av stora delar av basfakta.
Nu har Thomas Cerner*d vaknat, vilket tyder på att han trots allt är i livet. Facebook sidan med champagne, brudar, cash och resor är borta. Dock finns http://norfam.se/omoss.html kvar. Vilket tyder på att antingen tror han att asylbedrägerierina skall kunna fungera ändå eller så är det någon annan, kanske JM, som administrerar sidan, i så fall kanske sidan blir kvar så länge JM är häktad. Ganska surt för TC.
TC som vaknade långt om länge, blev utpekad dom ekonomiansvarig för Pangelius. Detta dementerades sedan. Dock bekräftades det att det var en Thomas som skötte ekonomin. Är det någon som vet vem denna Thomas på ekonomi är?
"Jag kan bekräfta att han skötte ekonomin.
Det var iaf han som man skulle prata med om det var något problem med tex löneutbetalningar osv. Och han skickade dessutom ut mail där han presenterade sig som Thomas på ekonomi."
Detta kanske hör hemma i en egen tråd om bedrägerier i asylbranchen. Jag vet inte hur man startar en ny tråd, är det någon som känner för en sådan tråd.
TC som vaknade långt om länge, blev utpekad dom ekonomiansvarig för Pangelius. Detta dementerades sedan. Dock bekräftades det att det var en Thomas som skötte ekonomin. Är det någon som vet vem denna Thomas på ekonomi är?
Det var iaf han som man skulle prata med om det var något problem med tex löneutbetalningar osv. Och han skickade dessutom ut mail där han presenterade sig som Thomas på ekonomi."
Detta kanske hör hemma i en egen tråd om bedrägerier i asylbranchen. Jag vet inte hur man startar en ny tråd, är det någon som känner för en sådan tråd.
Okej, vi vet att Johanna (JM) och "älsklingen" (Ä) planerade för att gifta sig, åtminstone i juridisk mening. Man skickade in ansökan om hindersprövning. Denna är giltig i 4 månader, så "giftermålet" skulle ske inom relativt snar framtid. I alla fall var det planerat så.
Då måsta men ställa sig frågan vad parterna får ut av att gifta sig. JM får vid en första anblick inte ut ett skit av att gifta sig med Ä. Däremot får Ä uppehållstillstånd i Sverige OCH dessutom tillfaller JMs eventuella tillgångar honom. Drömläge för Ä kan man tycka. Däremot är det naturligtvis inte troligt att anta att JM skulle gifta sig utan ett äktenskapsförord där hennes äkta man såklart avskrivs JMs eventuella tillgångar, stora som små.
Hittar man ett äktenskapsförord så stärks naturligtvis teorin om att priset Ä skulle betala för att få svenskt medborgarskap var att ta livet av JMs föräldrar. Varför? - jo för att JM skulle aldrig dela med sig av sina ärvda miljoner till den Afghanska flyktingen. Eller till någon annan för den delen heller.
När båda föräldrarna vad tagna av daga så skulle deras förmögenhet tillfalla JM och hennes syster. Vi har fått tydliga indikationer på att det arvet hade varit ganska rejält.
JM får pengar på kontot och Ä får stanna i Sverige. Win-Win!
Så har det hela gått till.
Ja precis så tror jag med... bara det att nu kommer troligtvis bara systern ärva hahahaa för när man begått mord har man förverkat arvsrätten.
Det var jag som var lite het på gröten. Rätt Thomas ska vara, Tomas, utan h. Wis*n
*=e