Hmm, ja du

Följande kanske blir krångligt att utläsa, och du kanske inte ens hinner läsa, då följande är rätt offtopic med risk för inläggsradering - men det är min röda tråd jag droppar.
Del 1.
Som lägret hamnat nu, känns det rimligt att bonusputta in i periferin, att kammaråklagare J.Wenna´s äkta hälft - P.Wenna, är titulerad
compliance officer på Folksam.
Alltså verksam jurist som säkerställer att organisationen/bolaget (Folksam) rör sig inom lag och regel vid yrkesutövningen.
Obs.
Inga växlar bör dras på detta faktum, men det vore därmed inte förmätet att gissa att åklagare J.Wenna kan ha vissa förkunskaper om vad, och hur, ett "sådant "civilt" material skall vara utformat för att stå hållbart,, ja faktiskt tom bärande.
Detta vet säkert If´s egna personal också, men någonting verkar ha hänt med materialet mellan överklaganden som skett.
http://www.svd.se/uppmarksammad-drunkning-i-arboga-utreds-igen/om/arbogafallet
Från att hållas nedlagt.
Till att bli högintressant, till den grad att Utvecklingscentrum direktöppnar simultant med sommarstugemordet/mordförsöket.
Del 2
Här kan man kanske kika lite på vad åklagare Fahlander tidigare sagt.
17/8
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/falsk-livforsakring-vid-arbogadod
Smack..
//
Anledningen att jag ens letar röda trådar i tidigare handhavanden, är att jag ser att något är uppenbart knas.
Knaset kan dock bestå i något så enkelt som att Polisen mer och mer hamnat i resursmässig limbo, och att marginalen för att utreda ärenden faktiskt krympt sedan omorganisationen.
Vi vet att det finns verkliga problem med detta, och det kan drabba ett drunkningsfall likväl som andra brott av ungefär samma dignitet. Tyvärr.
Ovanstående visar iaf lite otydligt att Åklagarmyndigheten kanske,, bollat den sammanslagna bilden utan att blanda in Polismyndigheten i den utsträckningen.
Inga konstigheter om det är så, då Åklagarmyndigheten är en egen myndighet, men alltjämt intressant om det vore som så.
Längre än såhär kommer jag inte pga både egen tidsbrist, men även faktabrist.
Någon journalist får gräva lite istället