2016-09-03, 22:50
Medlem
Jag har fått ett privatlån beviljat från SEB, dock har jag inte skrivit på papperna och skickat tillbaka till SEB.

Vad händer om jag gör en nya ansökan på Lendo för att se om jag får ett bättre lån (lägre ränta)? Om jag inte får bättre ränta och istället skickar in papperna till SEB, kommer de då stoppa lånet då de ser att det har tillkommit en kreditkoll på mig?
Citera
2016-09-03, 22:54
Medlem
BigIvars avatar
Hur vore det om du jämförde räntor och annat innan du ansöker om ett lån ?
Citera
2016-09-03, 22:58
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmatz
Jag har fått ett privatlån beviljat från SEB, dock har jag inte skrivit på papperna och skickat tillbaka till SEB.

Vad händer om jag gör en nya ansökan på Lendo för att se om jag får ett bättre lån (lägre ränta)? Om jag inte får bättre ränta och istället skickar in papperna till SEB, kommer de då stoppa lånet då de ser att det har tillkommit en kreditkoll på mig?

Kör hårt. Fram tills papprena är inne hos banken kan du byta bäst du vill.
Är väl kanske smartare att ha gjort sånt innan men ingenting hindrar dig för att göra det under heller.
Citera
2016-09-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Hur vore det om du jämförde räntor och annat innan du ansöker om ett lån ?

Detta står i det finstilta på Lendo vilket gör att det blir svårt att jämföra räntor innan jag ansökt...
Citera
2016-09-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Kör hårt. Fram tills papprena är inne hos banken kan du byta bäst du vill.
Är väl kanske smartare att ha gjort sånt innan men ingenting hindrar dig för att göra det under heller.

Alright låter bra! Hade möjlighet att få ett medlemslån hos SEB så ville inte ha kreditansökan från Lendo innan jag sökte det. Fast nu är jag nyfiken på om det kan bli billigare...
Citera
2016-09-03, 23:30
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmatz
Alright låter bra! Hade möjlighet att få ett medlemslån hos SEB så ville inte ha kreditansökan från Lendo innan jag sökte det. Fast nu är jag nyfiken på om det kan bli billigare...

Självklart ska du ställa bankerna mot varann.
Däremot så skulle jag rekomendera att höra dig för utan att dom ska ta kreditupplysning hela tiden. Kan bli många då.

Ring bankerna och prata med någon och fråga vad dom kan erbjuda.
Citera
2016-09-04, 07:16
Medlem
miklons avatar
Om du redan fått lånet beviljat och fått papper hemskickade så borde de ju inte göra en ny kreditupplysning på första banken.

Och även om de skulle göra det så borde ju inte en ny förfrågan (Lendo gör bara en, för alla banker) spela någon roll.

Sen ska man komma ihåg att Lendo lever på att sälja lån, så de kommer ringa upp och tjata och sen fortsätta tjata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in