2016-09-03, 19:44
Medlem
VolvoF12s avatar
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1537212679842296&id=100006607365605 &set=a.1537213366508894.1073741827.100006607365605 &source=44&refid=13
9 september 2014 är denna bild upplagd.
Bilintresserad ungdom utan körkort.

Edit Fina jänkare dom har i Kabul.
Senast redigerad av VolvoF12 2016-09-03 kl. 19:52.
Citera
2016-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mohammad Rajabie ansökte om uppehållstillstånd den 13 december 2015, men har ett foto på sin facebook som verkar utlagt i realtid den 4 februari 2015 i ett snöblaskigt väder.
Han kan ju mycket väl ha varit i Sverige en längre tid innan han kontaktade MV här
Är det möjligt att förstora fotot så man kan se texten på byggnaden i bakgrunden?

Jag reagerade på den lustiga texten som jag trodde var från i år men så står det 2015.
Tog översättning så inte korrekt.Sista raden är ju rena Grekiskan.

Amen att tillkännagivandet kommer snart.
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 09:40

Ali Reza Niroomand
نه فعلا
Inte än
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 15:35
Qurban Afg
توکجای علی رضا
Tvkjạy ali reza
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 16:44
i
Rahman Payvandi
انشاالله
Kanske
Automatisk översättning
den 27 september 2015 kl 00:20

Ali Jan Rajabi
تشویش نکنید انشاالله زنگ میزنه
Hon är inte tshvysh slår bell
Citera
2016-09-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jo fast då hade det nog snarare fimpat hennes älskling eller JM själv. Det är för många saker som hänt tex att hon försökt förgifta den ex mannen som sedan drunknade. Tror inte på slumpen i detta fall.
Handgranaten i Malmö var gängrelaterat och där räknar de hämnden i antal, 2 nere då hämnas de också med 2.
Vi får se helt enkelt
Det du tycker är tunnelseende kan ju också vara så att vi som tror de är skyldiga har faktiskt rätt.
Finns det fler alt gärningsmän tro?

Du kan absolut ha rätt. Men minns att påståendena om förgiftning mm kommer från en part i ett mål med JM. Om större summor. Skillnaden mellan dig och mig kan ligga i att jag tillmäter deras uppgifter mycket liten betydelse. Men det finns uppgifter bortom IF som indikerar allvarliga psykiska problem, så vem vet.
Senast redigerad av Refraktor 2016-09-03 kl. 19:54.
Citera
2016-09-03, 19:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aah, hur har vi kunnat missa detta? Det är ju så uppenbart. Nu får vi sätta oss ned, suga på tummen och grunna och fundera. Stöön. Vilken jättemiss.

Nja om hon hade honom i en liten ask har han nog inte haft möjlighet att ställa några krav på Johanna.
Vad han ville, tyckte o kände kanske inte togs någon hänsyn till. Hans egen agenda med PUT o Pengar kanske också överskuggade hans känslor.
Citera
2016-09-03, 19:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Skatteverket är en parodi och en travesti om jag skriver till dom om skenäktenskap och oriktiga uppgifter. Jag hade flera galna polare som var inne i skenäktenskap. jag skrev till servicejouren@skatteverket.se att uppgifterna var oriktiga.

2 palestinska män är inte bögar. Ahmed har aldrig varit gift på riktigt. Personerna är bedragare. Skatteverket svarar att skatteverket skiter i fakta och skiter i lagen.

I riktiga länder så blir skenäktenskap rättegång men i Sverige har kärringarna bestämt att bedrägeribrotten är så lönsamma att brott mot utlänningslagen och osant intygande ska fortsätta och vi som protesterar ska snabbt bli undanröjda, ibland med kniv eller annat våldsbrott.

Möjligen kan föräldrarna ha protesterat mot skenäktenskap men nu spekulerar jag i detta fall.

Fast skatteverket ska bara förhålla sig till dokumentationens äkthet. Inte orsaken till varför de gifter sig som typiskt sett är fallet vid så kallade skenäktenskap. Påträffas falska vigselhandlingar eller eljest ej godkända handlingar så registreras de inte som gifta i Sverige. Exempelvis de som gifter sig i Somalia eller Afghanistan må gifta sig igen någon annanstans då var de kan få godkänd dokumentation.
Det är inte skatteverkets jurisdiktion att utreda giftermål för annat syfte än att de ska leva som gifta, t.ex. att få UT. Det är MigVs område. Förmodligen kontaktas även MigV om inte den dan någon avser hämta hem icke godkänd partner, MigV brukar ju kräva utdrag från Skatteverket att vigseln är registrerad...och finns det då ett avslagsbeslut...tja <rycker på axlarna> då får de väl värdera fallet efter grunderna för avslaget. (Det kan ju vara äkta familjebildning även om de gift sig i ett land där vi formellt inte godtar dokumentationen).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-03 kl. 19:50.
Citera
2016-09-03, 19:50
Medlem
Jag har en teori om Mohammad Rajabie. Jag tror inte det är hans riktiga namn. Mohammad är ett vanligt muslimskt namn. Hur vanligt är efternamnet Rajabie i Afghanistan? Min gissning är att det inte är speciellt vanligt. Jag tror därför att MGM träffat den riktigta Mohammad Rajabi i Tyskland och antagit hans namn vid ankomsten till Sverige.

Den tyska Mohammad:
https://www.facebook.com/moh*mmadzia.r*jabi *= a

Edit:
uppdaterad länk
Senast redigerad av Frihetsbaronen 2016-09-03 kl. 20:03.
Citera
2016-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja om hon hade honom i en liten ask har han nog inte haft möjlighet att ställa några krav på Johanna.
Vad han ville, tyckte o kände kanske inte togs någon hänsyn till. Hans egen agenda med PUT o Pengar kanske också överskuggade hans känslor.

Känns alltmer som en affärsmässig förbindelse. Skulle han mörda hennes föräldrar för sina affärer. Kanske.
Citera
2016-09-03, 19:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Jag har en teori om Mohammad Rajabie. Jag tror inte det är hans riktiga namn. Mohammad är ett vanligt muslimskt namn. Hur vanligt är efternamnet Rajabie i Afghanistan? Min gissning är att det inte är speciellt vanligt. Jag tror därför att MGM träffat den riktigta Mohammad Rajabi i Tyskland och antagit hans namn vid ankomsten till Sverige.

Den tyska Mohammad:
https://www.facebook.com/moh*mmdzia.r*jabi *= a

Helt fantastiskt - gratulera till snokandes - om detta stämmer! Det ligger nog en gravad hund i detta.
Citera
2016-09-03, 19:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag reagerade på den lustiga texten som jag trodde var från i år men så står det 2015.

Automatisk översättning

Ali Reza Niroomand
نه فعلا
Inte än
Automatisk översättning
Qurban Afg
توکجای علی رضا
Tvkjạy ali reza
Automatisk översättning
i
Rahman Payvandi
انشاالله
Kanske
Automatisk översättning

Ali Jan Rajabi

Bra grävt - men vad betyder alla kommentarer egentligen? Väntar han på något - en kvinna?
Citera
2016-09-03, 19:58
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen

Den tyska Mohammad:
https://www.facebook.com/moh*mmdzia.r*jabi *= a
Måste lägga till ett a efter de två mm för att länken ska funka
Verkar ju finnas hur många Rajabi som helst
Senast redigerad av nobbens 2016-09-03 kl. 20:02.
Citera
2016-09-03, 19:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Automatisk översättning

Ali Reza Niroomand
نه فعلا
Inte än
Automatisk översättning
Qurban Afg
توکجای علی رضا
Tvkjạy ali reza
Automatisk översättning
i
Rahman Payvandi
انشاالله
Kanske
Automatisk översättning

Ali Jan Rajabi
när jag översätter får jag upp Oroa dig inte, om Gud vill, kallar
Citera
2016-09-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast skatteverket ska bara förhålla sig till dokumentationens äkthet. Inte orsaken till varför de gifter sig som typiskt sett är fallet vid så kallade skenäktenskap. Påträffas falska vigselhandlingar eller eljest ej godkända handlingar så registreras de inte som gifta i Sverige. Exempelvis de som gifter sig i Somalia eller Afghanistan må gifta sig igen någon annanstans då var de kan få godkänd dokumentation.
Det är inte skatteverkets jurisdiktion att utreda giftermål för annat syfte än att de ska leva som gifta, t.ex. att få UT. Det är MigVs område. Förmodligen kontaktas även MigV om inte den dan någon avser hämta hem icke godkänd partner, MigV brukar ju kräva utdrag från Skatteverket att vigseln är registrerad...och finns det då ett avslagsbeslut...tja <rycker på axlarna> då får de väl värdera fallet efter grunderna för avslaget. (Det kan ju vara äkta familjebildning även om de gift sig i ett land där vi formellt inte godtar dokumentationen).

Vilken dokumentation? Det finns ju inget underlag över huvud taget för deras bokföring. Det är ju typiskt skenäktenskap bara att någon vill något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in