2016-09-03, 17:25
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Väldigt intressanta trådar och artiklar. JM har beskrivits som väldigt blyg, tystlåten och tillbakadragen (som jag fattat det) i unga år. I äldre år har det påståtts att hon inte är en person som flashar med fina bilar och saker eller söker uppmärksamhet (om jag inte övertolkat). Hon kanske medicinerat mot social fobi. Intressanta påståenden i tråden om hur en del säger sig ha reagerat på medicineringen.

Jag har gått på ett antal olika antidepressiva - och visst de gör dig kallare som person - men grunddragen i din personlighet är de samma. Du får inte för dig att dräpa din föräldrar eller make för pengar. Det är snarare ett sociopat-drag.
Senast redigerad av letspanic 2016-09-03 kl. 17:28.
Citera
2016-09-03, 17:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Har kollat runt lite vad som gäller,, här är en kopia från migrationsverket sida
"Vad händer om jag får tillstånd?

Du och din gode man blir kallade till ett samtal med personal på mottagningsenheten. På mötet får du veta varför du har fått tillstånd att stanna i Sverige. Du får ett bevis som visar att du har fått tillstånd.

Sen har du en länk till Migrationsverket sida hur du söker asyl
http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313880/1381926445657/safungerardetensam_sv.pdf

Så han lär inte få uppehållstillstånd om han blir dömd
Tack, ska googla runt.
Förstod det som han inte är nära ett uppehållstillstånd då han inte ens fått ett personnummer (utan 4 sista) ej heller samordningsnummer. En tanke, så vad står då i häktningsframställan och i hinderpövningen, medborgare i Afganistan som legitimerats med pass?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-03 kl. 17:28.
Citera
2016-09-03, 17:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Har kollat runt lite vad som gäller,, här är en kopia från migrationsverket sida
"Vad händer om jag får tillstånd?

Du och din gode man blir kallade till ett samtal med personal på mottagningsenheten. På mötet får du veta varför du har fått tillstånd att stanna i Sverige. Du får ett bevis som visar att du har fått tillstånd.

Permanent uppehållstillstånd betyder att du har rätt att stanna i Sverige så länge du vill. I vissa fall kan Migrationsverket ge uppehållstillstånd som gäller en viss tid, till exempel ett år.

Vad ska jag och min gode man göra när jag fått tillstånd?

Du och din gode man ska besöka Skatteverket för att folkbokföra dig. Det innebär bland annat att du får ett personnummer med de fyra sista siffrorna.

En månad efter att du fått uppehållstillstånd blir du utskriven från Migrationsverket. Då får du inte längre dagersättning och ditt bankkort slutar fungera. Om du behöver pengarna på kortet är det viktigt att du tar ut dem innan du blir utskriven från Migrationsverket.

Ditt asylärende är sedan avslutat. Kommunen där du bor har i fortsättningen hela ansvaret för dig. "

Sen har du en länk till Migrationsverket sida hur du söker asyl
http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313880/1381926445657/safungerardetensam_sv.pdf

Så han lär inte få uppehållstillstånd om han blir dömd

Nej det är nog korrekt. Möjligt är väl att handläggningen läggs på is också fast är oklar över om hur pass det krävs dom eller om det räcker att man blir föremål för rättsligt ingripande på hyfsat goda skäl?
Citera
2016-09-03, 17:27
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Alt en annan/till identitet?

Tror att du kan vara inne på ett misstänkt spår .....
Citera
2016-09-03, 17:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror att du kan vara inne på ett misstänkt spår .....
En tanke, så vad står då i häktningsframställan och i hindersprövningen för giftemål, medborgare i Afganistan som legitimerats med pass?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-03 kl. 17:34.
Citera
2016-09-03, 17:33
Medlem
Citat:
Zoloft verkar vara antidepressivt. Det har ifrågasatts om psykopater alls kan bli deprimerade, och om det ligger någon sanning i detta, kan behov av en sådan medicin kanske vara en indikation på att JM inte saknar förmåga att känna ånger eller empati. Detta skulle då tala emot att hon skulle ge sig på att mörda sina föräldrar. Någon med större kunskap runt detta får gärna kommentera detta.

Sedan är det ju riktigt att hon skulle tänkas kunna manipulera sig till detta läkemedel men är det en rimlig tanke att hon skulle vilja få just detta utskrivet? Någon med kunskap?

De läkemedel hon stoppar i sig - sedan 15 år om nu det är sant - kan ju säga en del både om henne som person och om tänkbara biverkningar, tex förlust av empati, oförmåga att förutse följderna av egna handlingar mm.

SSRI/antidepressiva läkemedel används också mot andra saker, exempelvis tvångssyndrom, så det är kanske vad JM lider av. Eller också har hon bara manipulerat läkaren för att få mediciner som hon säljer vidare. Hon eller hennes dotter har ju i alla fall tidigare sålt tramadol, så då kanske det är något sånt som hon får utskrivet och med högkostnadsskydd (frikort) som man får på vc när man behöver mycket medicin så kan hon göra en bra vinst.
Citera
2016-09-03, 17:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En tanke, så vad står då i häktningsframställan och i hinderpövningen, medborgare i Afganistan som legitimerats med pass?

Ja ngn form av legitimation måste han ha visat upp i vart fall för hindersprövningen - om den nu gått igenom. Kan polisen som grep honom nära Arlanda varit så upphetsade av att anhålla ngn för mord så man missade att kontrollera körkortet?

Det är sant att olovlig körning nog är ett av hans mindre problem. Kan dock ge en antydan om att han kan ha haft mycket skumt för sig tidigare eller tom med vare äldre eller ha någon annans identitet.
Citera
2016-09-03, 17:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Väldigt intressanta trådar och artiklar. JM har beskrivits som väldigt blyg, tystlåten och tillbakadragen (som jag fattat det) i unga år. I äldre år har det påståtts att hon inte är en person som flashar med fina bilar och saker eller söker uppmärksamhet (om jag inte övertolkat). Hon kanske medicinerat mot social fobi. Intressanta påståenden i tråden om hur en del säger sig ha reagerat på medicineringen.

Ser jag till tråden och anonyma källor i hennes närhet så verkar det nästan som att det är andra som verkar ha lite skruvar lösa om jag ska vara ärlig.
Om hon nu äter antidepressiva för något faktiskt tillstånd och biverkningen är att hon kanske uppför sig något annorlunda än vad som räknas som vanligt. Ska hon då sluta med dem och kanske riskera att köra hela sin tillvato i botten för att tillfredställa andra anonyma som "känner henne och vet att hon är manipulativ" för att de har behov att hon ska storböla eller vad?
För mig verkar det lite koko men väl typiskt lite byhåleavundsjuka där man nu frossar i sitt behov av skvaller kring en familj som åtminstone verkat framgångsrik i ekonomiskt hänseende i vart fall.

Än vet man ju inte om hon vart delaktig som anstiftare ens, möjligt är ju att någon förutsatt henne vara svag och på något sätt vill dra nytta av henne om man vet att hon dels stöttats mycket av förmögna föräldrar och dels vet att hon äter antidepressiva.
Citera
2016-09-03, 17:44
Medlem
Citat:
Tack, ska googla runt.
Förstod det som han inte är nära ett uppehållstillstånd då han inte ens fått ett personnummer (utan 4 sista) ej heller samordningsnummer. En tanke, så vad står då i häktningsframställan och i hinderpövningen, medborgare i Afganistan som legitimerats med pass?

Man kan nog säga att;

Nära skjuter ingen hare

Det som är märkligt är att han inte ens fått ett samordningsnummer, det borde han fått vid det här laget om han hade haft rent mjöl i påsen från början,,,

Den utredningen är mer intressant, men den ligger ju hos migrationsverket

När jag jobbade inom kommunen så fick man ganska snabbt ett samordningsnummer för att dom skulle kunna få sjuk/tandvård under väntetiden, sen dröjjde det innan dom fick ett riktigt personnummer och när dom fick det så förstod jag det som om att dom hade fått uppehållstillstånd.
Citera
2016-09-03, 17:53
Medlem
Att JM gått på antidepressiva så länge tyder på att hon tidigare haft återkommande och allvarliga depressioner. Social fobi är för övrigt ett symtom på depression. Jag tror som någon var inne på tidigare att JM även har en bipolär problematik och att hennes "företagsamma" perioder sammanfaller med maniska.

Säkerligen finns det även inslag av narcissism i hennes person vilket förklarar en bristande empati.

Narcissistisk personlighetsstörning symptom

Det kännetecknande för narcissistisk personlighetsstörning är en skenbar absorption med dig själv (narcissism). Eftersom detta är en personlighetsstörning, symptomen är alltid närvarande i någon grad.

Symtomen omfattar:

Egenkärlek / stort egenintresse
Upptagenhet med framgång och makt
Attention söker
Stoltserar eller skryter om sina egna prestationer ofta
Överdrift av förmågor och prestationer
Med orealistiska mål
Fantasier om framgång utöver vad som är troligt eller möjligt
Överkänslighet mot eventuella ringaktning och förolämpningar från andra (i kombination med vad som kan vara en aggressiv eller arg respons)
Arrogant beteende
Tron på den egna unika / rätt till särskild behandling
Svårighet att förstå andras känslor eller perspektiv
Citera
2016-09-03, 17:58
Medlem
Hennes ögon ser sjuka ut
Citera
2016-09-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Absolut! Här är 1971 års narkotikareglering: http://www.unodc.org/documents/commissions/CND/Int_Drug_Control_Conventions/1971_Schedules/Revision1_2015/ST_CND_1_ADD2_Rev1_e_V1600359.pdf

Flunitrazepam är en benzodiazepin. Alla bensodiazepiner är narkotikaklassade i Sverige. Du hittar flunitrazepam på sidan 4 i dokumentet.

Och flunitrazepam kan man fortfarande få på recept i Sverige. Det var alltså varumärket Rohypnol som slutade säljas, inte innehållet i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in