2016-09-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Snokat på Facebook, tror detta är rätt men svårt ibland med bilder. Dock kan man ju se länkningar och geografisk position på taggade även om just älskling inte bjuder på det. Vidare taggade, borttagna via länkar och ändrade namn.

Älskling https://fa-ir.facebook.com/people/Mohammad-Rajabie/100006607365605
1. 4 feb 2015 älskling är i Tyskland.
2 via https://www.facebook.com/people/Rahman-Payvandi/100008444592454 efterfrågas nyheter om älskling 24 sep 2015.
11 sep 2014 förkommer älskling på bild på samme mans Facebook, detta kort finns även på älsklings egen Facebook 13 sep 2014.
3. Älsklings släkt med samma efternamn stavar utan e på slutet, Rajabi.

Expressen skriver idag - i december förra året dök den 18-årige mannen, då 17, upp i svenska rullor för första gången. Han lämnade in en ansökan om uppehållstillstånd till Migrationsverket på luciadagen, den 13 december. Utredningen är fortfarande öppen. Varför det inte finns något beslut vill Migrationsverket inte kommentera. Men fortfarande saknar han fullständigt personnummer, och har inte ens fått något samordningsnummer, ett tillfälligt nummer som myndigheterna kan ge personer som är registrerade men inte folkbokförd.
http://www.expressen.se/nyheter/sa-styrde-hon-sin-18-arige-sambo/

Uppenbarligen har han körkort. Kan det vara svenskt?
Citera
2016-09-03, 17:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/sa-styrde-hon-sin-18-arige-sambo/

Då kanske dom har en hel del på den unge mannen ifråga. Men jag tror inte det blir svårt direkt att bevisa att kvinnan anstiftat till mord, och mordförsök. Men att mamman överlevde blev hon säkert inte glad över.
Nä, bland annat ärver ju nu mamman pappan om det inte finns testamente. Inga pengar direkt till JM, även om hon inte döms...
Citera
2016-09-03, 17:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Inte gärna om han inte ens har något samordningsnummer. Men vet vi att han har körkort? Ett åtal för olovlig körning är väl hans minsta bekymmer just nu?

Bil kan han ju uppenbarligen köra. Jag skulle gissa på att han har ett körkort från annat land som han är mindre intresserad av att förete för myndigheterna i Sverige.
Citera
2016-09-03, 17:11
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Det låter ganska intressant. Jag tror att SSRI (som var och varannan äter idag), säkert kan förskjuta stämningsläget mot: impulsivitet, hämningslöshet. Jag tror inte det plockar bort empati helt. Om man behandlar någon som redan från början har psykopatiska drag med SSRI, kanske man får en person som blir fullblodspsykopat.

I USA käkas det SSRI i stora mängder precis som i övriga västvärlden*1. Tänk er några stämningar mot läkemedelsföretag från personer som SSRI behandlats och begått brott p.g.a. hämningslöshet. Det skulle vara ett dråpslag för hela psykofarmaka industrin.

Sverige var dörröppnare för SSRI i världen

*1 Läkemedelsföretaget Lilly mutade en person på Socialstyrelsen i Sverige för att få SSRI Prozac (Fontex, flouxetin) godkänt i Sverige. De ville ha det godkänt i Sverige för att kunna få det godkänt i USA. http://www.lakemedelsvarlden.se/nyheter/mutor-skulle-bana-vägen-för-prozac-5791

Så OT även om JM nu gått långt över alla gränser, så beror det nog inte bara på SSRI, för då skulle det funnits hundratusentals Johan och Johannor bara i Sverige. Men att göra ett psykopatitest innan man skriver ut SSRI, är nog en bra idé

Det finns faktisk en tråd hör redan om hämningslöshet och SSRI (FB) Zoloft gör dig hämningslös?

Sociopater kan bli deprimerade enligt denna frågesida:
https://www.quora.com/Is-it-possible-for-a-sociopath-to-be-depressed
Citera
2016-09-03, 17:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det låter ganska intressant. Jag tror att SSRI (som var och varannan äter idag), säkert kan förskjuta stämningsläget mot: impulsivitet, hämningslöshet. Jag tror inte det plockar bort empati helt. Om man behandlar någon som redan från början har psykopatiska drag med SSRI, kanske man får en person som blir fullblodspsykopat.

I USA käkas det SSRI i stora mängder precis som i övriga västvärlden*1. Tänk er några stämningar mot läkemedelsföretag från personer som SSRI behandlats och begått brott p.g.a. hämningslöshet. Det skulle vara ett dråpslag för hela psykofarmaka industrin.

*1 Läkemedelsföretaget Lilly mutade en person på Socialstyrelsen i Sverige för att få SSRI Prozac (Fontex, flouxetin) godkänt i Sverige. De ville ha det godkänt i Sverige för att kunna få det godkänt i USA. http://www.lakemedelsvarlden.se/nyheter/mutor-skulle-bana-vägen-för-prozac-5791

Så OT även om JM nu gått långt över alla gränser, så beror det nog inte bara på SSRI, för då skulle det funnits hundratusentals Johan och Johannor bara i Sverige. Men att göra ett psykopatitest innan man skriver ut SSRI, är nog en bra idé

Det finns faktisk en tråd hör redan om hämningslöshet och SSRI (FB) Zoloft gör dig hämningslös?

Fast då hamnar du väl i ett cirkelresonemang. Det är nog ett väldigt begränsat fåtal som riskerar att bli impulsiva och hämningslösa av SSRI. Men visst typiskt sett visar den ju återgång till viss nivå av aktivitet hos den som uppvisat passivitet och likgiltighet innan på grund av depression. Jag vet inte om det finns "psykopatitest" som skiljer på likgiltighet som symptom av depression jämfört med likgiltighet på grund av bristande empatisk förmåga. Men det går säkert att åstadkomma på något smidigt sätt, man kan väl anordna något AMS-projekt som sysselsätter personer med IQ som sin skostorlek till detta i diverse skithål på landsorten, terapeut är väl hart när en mänsklig rättighet eller va?
Citera
2016-09-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja men enligt samma artikel, fortfarande saknar han fullständigt personnummer, och har inte ens fått något samordningsnummer, ett tillfälligt nummer som myndigheterna kan ge personer som är registrerade men inte folkbokförda.
- Jag kan inte dessa regler å turer, men ifrågasätter och hoppas någon annan kan vara behjälplig.
Editerat mitt inlägg å la till denna info.

Har kollat runt lite vad som gäller,, här är en kopia från migrationsverket sida
"Vad händer om jag får tillstånd?

Du och din gode man blir kallade till ett samtal med personal på mottagningsenheten. På mötet får du veta varför du har fått tillstånd att stanna i Sverige. Du får ett bevis som visar att du har fått tillstånd.

Permanent uppehållstillstånd betyder att du har rätt att stanna i Sverige så länge du vill. I vissa fall kan Migrationsverket ge uppehållstillstånd som gäller en viss tid, till exempel ett år.

Vad ska jag och min gode man göra när jag fått tillstånd?

Du och din gode man ska besöka Skatteverket för att folkbokföra dig. Det innebär bland annat att du får ett personnummer med de fyra sista siffrorna.

En månad efter att du fått uppehållstillstånd blir du utskriven från Migrationsverket. Då får du inte längre dagersättning och ditt bankkort slutar fungera. Om du behöver pengarna på kortet är det viktigt att du tar ut dem innan du blir utskriven från Migrationsverket.

Ditt asylärende är sedan avslutat. Kommunen där du bor har i fortsättningen hela ansvaret för dig. "

Sen har du en länk till Migrationsverket sida hur du söker asyl
http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313880/1381926445657/safungerardetensam_sv.pdf

Så han lär inte få uppehållstillstånd om han blir dömd
Citera
2016-09-03, 17:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999

Funderat mkt över hans eventuella körkort. Man kan inte ta körkort före fyllda 18 år i Tyskland där han vistades tidigare. Kommer som 17-åring 13/12 2015 till Sverige - sannolikt utan körkort.
Fyller 18 år 8 januari 2016.
Under våren o sommaren ska han - utan personnummer eller samordningsnummer - hunnit med att på svenska övningsköra, göra risk-ettan, halkkörning och läsa in teorin samt uppkörning o teoriprov.
Med allt detta godkänt ska han således kunna köra bil i augusti!

Det låter väldigt konstig - går det verkligen ihop?. Är han äldre o redan har körkort? Har han egentligen inget körkort? Kan ju faktiskt vara en indikation på vem han är o vad han gjort tidigare i livet.
Senast redigerad av Solglittret 2016-09-03 kl. 17:22.
Citera
2016-09-03, 17:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Riktigt korkade människor har också svårare att drabbas av depression på samma sätt som viss aktivitetsnivå (därav att vissa kanske måste medicineras för att svara på KBT-behandling för att behandla och utveckla strategier för att förebygga depression) och intellektuell förmåga är nödvändig för att behandling med KBT ska fungera.
Citera
2016-09-03, 17:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Väldigt intressanta trådar och artiklar. JM har beskrivits som väldigt blyg, tystlåten och tillbakadragen (som jag fattat det) i unga år. I äldre år har det påståtts att hon inte är en person som flashar med fina bilar och saker eller söker uppmärksamhet (om jag inte övertolkat). Hon kanske medicinerat mot social fobi. Intressanta påståenden i tråden om hur en del säger sig ha reagerat på medicineringen.
Citera
2016-09-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Inte gärna om han inte ens har något samordningsnummer. Men vet vi att han har körkort? Ett åtal för olovlig körning är väl hans minsta bekymmer just nu?

Bil kan han ju uppenbarligen köra. Jag skulle gissa på att han har ett körkort från annat land som han är mindre intresserad av att förete för myndigheterna i Sverige.

Ja farbror blå har ju haft flera möjligheter att kolla detta (resan till Arlanda och resan till Östersund/Trondheim). Men man kanske har missat detta då man haft fokus på mordet.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Funderat mkt över hans eventuella körkort. Man kan inte ta körkort före fyllda 18 år i Tyskland där han vistades tidigare. Kommer som 17-åring 13/12 2015 till Svrige - sannolikt utan körkort.
Fyller 18 år 8 januari 2016.
Under våren o sommaren ska han - utan personnummer eller samordningsnummer - hunnit med att på svenska övningsköra, göra risk-ettan, halkkörning och läsa in teorin samt uppkörning o teoriprov.
Med allt detta godkänt ska han således kunna köra bil i augusti!

Det låter väldigt konstig - går det verkligen ihop?. Är han äldre o redan har körkort? Har han egentligen inget körkort? Kan ju faktiskt vara en indikation på vem han är o vad han gjort tidigare i livet.

Alt en annan/till identitet?
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Riktigt korkade människor har också svårare att drabbas av depression på samma sätt som viss aktivitetsnivå (därav att vissa kanske måste medicineras för att svara på KBT-behandling för att behandla och utveckla strategier för att förebygga depression) och intellektuell förmåga är nödvändig för att behandling med KBT ska fungera.

Min poäng var: även om hon är sociopat så kan hon fortfarande blivit deprimerad. Man dödar inte en förälder för att man tagit antidepressiva, men man kan nog få för sig att döda sina föräldrar för pengar om man är sociopat - med eller utan antidepressiva.

Hon beskrivs av sin omgivning som manipulativ vilket är ett grunddrag hos sociopater och psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in