2016-09-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är ingen förklaringsmodell. Men motivet är ju klart pengar. För att nu göra en sådan här sak som nu normalt tänkande måste man ju tänka som att föräldrarna har svikit en inte hjälp en tillräckligt. Eller kanske dumt att tänka så från början då vi klart om hon nu är skyldig till allt inte är en normalt tänkande person. En normal dotter skulle t.ex vara vid mors sida 24/7 efter något som detta och inte dra och bada vid en strand i Thailand...

Jag tror varken morsan eller polisen vill ha henne vid morsans sida.
Citera
2016-09-03, 15:11
Medlem
xxxslimxxxs avatar
[quote=Butteri|58368177]Det är väl ganska uppenbart att Göran Möllers mördare nu sitter häktade. Det kanske skulle funnits en tråd om Johanna Möller och hennes handel och vandel, men det finns ju redan två trådar om henne.

Så varför inte utöka denna tråden till att röra både mordet på Göran Möller och annat kring JM. Skulle JM och kretsen kring henna ha egna trådar så blir det många.

Går det inte att kanske slå ihop trådarna till en då? Pangelius nämns i båda, Dottern och Lotta och företagen i sig nämns, och Aki och nu mr glassig som är oroande borta sedan 14e juli och johanna står kvar som huvudperson i båda. Så blir det lite mer ordning kanske
Citera
2016-09-03, 15:13
Medlem
Adgos avatar
Kommer sent in nu. Kan någon göra en sammanfattning av vad som hänt hittills?
Citera
2016-09-03, 15:24
Medlem
Thomas Cernerud - gått under jorden? Han verkar inte, om inte helt nyligen, helt försvunnit från jordens yta - han har ytterligare ett facebook-konto i företagets namn, senaste inlägget där är från den 12 augusti:

https://m.facebook.com/foretagsmiljo.maleridesignab.7

Familjerelationerna - det ser ut som att dotter A och dotter J inte längre är vänner på facebook. Kan A vara den som möjligen vill distansera sig från galenskaperna?
Citera
2016-09-03, 15:24
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Kommer sent in nu. Kan någon göra en sammanfattning av vad som hänt hittills?

Du hittar flera sammanfattningar i TS. (Trådstarten)
Citera
2016-09-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är väl ingen här inne som kan veta vad hon knaprat i sig? Det största problemet med JM är knappast droger eller mediciner, utan att hon är gravt personlighetsstörd.

Min fråga är relevant just i detta sammanhang. Det har talats om två mediciner. På vilka indikationer skrivs dessa ut?
Citera
2016-09-03, 15:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Jag tror inte att hon själv gått in med kniv i sina föräldrar sommarstuga och huggit ihjäl pappan och försökt hugga ihjäl mamman. Det finns gränser även för en sån typ av person. Det är mer logiskt att han utfört själva handlingen under hennes taktpinne. Han kanske enbart var till för detta och att hon allierat sig med den som har mest problem i bagaget vilket också blir lättare att manipulera. En kvinnas list vet du väl. En vamp som är van att få som hon vill kanske, och använder männen som sina vapen och drängar.

Citat:
VÄSTERÅS. Åklagare Jessica Wenna är övertygad om att 18-åringen begick mordet i Arboga.
För 41-åringen har hon en alternativ teori: Att kvinnan planerade mordet och manipulerade 18-åringen att utföra det.
– Han har fungerat som hennes vapen, säger en Eskilstunabo med insyn i relationen.
http://www.expressen.se/nyheter/sa-styrde-hon-sin-18-arige-sambo/

Då kanske dom har en hel del på den unge mannen ifråga. Men jag tror inte det blir svårt direkt att bevisa att kvinnan anstiftat till mord, och mordförsök. Men att mamman överlevde blev hon säkert inte glad över.
Citera
2016-09-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Min fråga är relevant just i detta sammanhang. Det har talats om två mediciner. På vilka indikationer skrivs dessa ut?

En manipulativ psykopat kan nog få vad som helst utskrivet. Läkare älskar charmiga psykopater eftersom majoriteten läkare själva har psykopatiska drag och psykopater älskar andra psykopater.
Citera
2016-09-03, 15:39
Medlem
Citat:
En manipulativ psykopat kan nog få vad som helst utskrivet. Läkare älskar charmiga psykopater eftersom majoriteten läkare själva har psykopatiska drag och psykopater älskar andra psykopater.

Vill fortfarande ha svar på min fråga till att börja med så kan vi diskutera vilka slutsatser vi kan dra och inte dra sedan.
Citera
2016-09-03, 15:43
Medlem
Citat:
Vill fortfarande ha svar på min fråga till att börja med så kan vi diskutera vilka slutsatser vi kan dra och inte dra sedan.

Är frågan på vilka indikationer läkemedel skrivits ut? Hur ska vi veta det här inne? Borde vara sekretess på det. Indikationerna är också helst ointressant eftersom läkaren kan hitta på en indikation för att skriva ut om patienten är charmig nog. Jag förstår inte hur vi här inne ska veta varför läkemedel skrivits ut till JM och vilka läkemedel det varit, om nu det var frågan.
Citera
2016-09-03, 15:45
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Citat:

Panikångest och social fobi och några typer av depression va några ledande indikationer enl wiki
Citera
2016-09-03, 15:46
Medlem
Citat:
Är frågan på vilka indikationer läkemedel skrivits ut? Hur ska vi veta det här inne? Borde vara sekretess på det. Indikationerna är också helst ointressant eftersom läkaren kan hitta på en indikation för att skriva ut om patienten är charmig nog. Jag förstår inte hur vi här inne ska veta varför läkemedel skrivits ut till JM och vilka läkemedel det varit, om nu det var frågan.

Frågan har utretts i tråden under mycket lång tid och det finns flera i tråden med stor kunskap i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in