2016-09-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Modern/Svärmodren som överlevde - har hon lämnat något (känt) vittnesmål om brottsförloppet?

Hon borde känna igen sin dotter och pojkvän?

Vad användes som mordvapen?

(jag har inte läst hela tråden, ursäktar du mig?)
Mitt tips är att du börjar redan nu och läsa tråden från början. Där står allt. Om du tror att du känner igen någon som börjar hugga dig med kniv mitt i natten kan bero på att du är ung med bra mörkersyn.

Mordvapnet kan ha varit en yxa eller motorsåg. Gå tillbaka några sidor eller följ Aftonbladet.
Citera
2016-09-03, 01:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Måste säga att du verkar en aning naiv. Det handlar om en totalt sinnesslö figur som utnyttjar allt i sin väg för att söka lycka eller trygghet i kapital. Riktigt skadad person och ingen som planerar eller tänker rationellt. Känslolös och iskall. Hur ponkelonken var från början är mer intressant? Hur morsan är i sitt psyke och hur hon fått en sån unge som 41-åringen? Hur skadade eller genetiskt påverkade mörderskans barn är?

Jo det är ingen förklaringsmodell. Men motivet är ju klart pengar. För att nu göra en sådan här sak som nu normalt tänkande måste man ju tänka som att föräldrarna har svikit en inte hjälp en tillräckligt. Eller kanske dumt att tänka så från början då vi klart om hon nu är skyldig till allt inte är en normalt tänkande person. En normal dotter skulle t.ex vara vid mors sida 24/7 efter något som detta och inte dra och bada vid en strand i Thailand...
Citera
2016-09-03, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siffra
Ingen clue om färgen d va nån härinne som sa att d e tvåfärgat Tramadol asså.
O polarn sa hon knapra tvåfärgat förutom Zoloft.
På min tid vare roppar o blåvalium som gällde. Roppisholk
50 mg tramadol 2 färgade har såna hemma😀
Citera
2016-09-03, 01:12
Bannlyst
Magnus Blomsterlund
https://m.facebook.com/magnus.blomsterlund

Exet hon har 2 barn med jobbar ica Ekängen
Eskilstuna
Citera
2016-09-03, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Magnus Blomsterlund

Eskilstuna

Andra exet hon har ett barn ihop

Facebook
https://m.facebook.com/profile.php
Rektor i Arboga gymnasium

Undrar om dom e lika konstiga som JM?
Nån som har info?
Citera
2016-09-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är ingen förklaringsmodell. Men motivet är ju klart pengar. För att nu göra en sådan här sak som nu normalt tänkande måste man ju tänka som att föräldrarna har svikit en inte hjälp en tillräckligt. Eller kanske dumt att tänka så från början då vi klart om hon nu är skyldig till allt inte är en normalt tänkande person. En normal dotter skulle t.ex vara vid mors sida 24/7 efter något som detta och inte dra och bada vid en strand i Thailand...
Tycker att du gav svaret själv? Har ingen i min närhet som skulle knulla runt med asylsökande och be dom hugga ihjäl föräldrarna efter att ha dränkt barnens pappa? Inga pengar i världen stoppar en sån person. Nu tänker jag inte kommentera denna dam mer.
Citera
2016-09-03, 01:17
Medlem
shbous avatar
Är det inte dags för ändring av rubrik..? Tuggade lite på hur den skulle lyda men inte alldeles lätt, sjukt fall.
Citera
2016-09-03, 01:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Modern/Svärmodren som överlevde - har hon lämnat något (känt) vittnesmål om brottsförloppet?

Hon borde känna igen sin dotter och pojkvän?

Vad användes som mordvapen?

(jag har inte läst hela tråden, ursäktar du mig?)
Man tror att modern (båda makarna) sov när överfallet inleddes. Hon måste i så fall ha vaknat upp i chock skräck och förvirring. Antagligen var det mörkt i rummet, kanske behöver hon glasögon för att se bra, de hade hon i så fall inte på sig i sängen.
Var gärningsmannen/gärningsmännen maskerade och helt tysta finns nog ingen beskrivning från henne.
Men kanske kände de att de ville åkalla sin gud, gissa vilken, för att få extra kraft för att klara mördandet. I så fall hörde hon kanske det, eller hörde t ex "jalla, jalla" när mannen dödats och det var bråttom att komma därifrån.

Vapnet ska ha varit kniv.
Citera
2016-09-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Magnus Blomsterlund

Eskilstuna

Alltså om inte jag e helt ute o cyklar så har hon 3 barn med honom
Citera
2016-09-03, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Alltså om inte jag e helt ute o cyklar så har hon 3 barn med honom

Bör stämma.
Citera
2016-09-03, 03:11
Medlem
Detta evinnerliga surrande om hennes barn och hur många pappor,,,,

Det tre äldsta har hon med Magnus

En pojke med rektorn

Tvillingarna med den "drunknade" mannen som dom flesta tror att hon bragt om livet,,,

Alltså 6 barn och tre pappor!

Sådär,,

Nu vill jag veta mer om personen JM,, hon är ju hur intressant som helst
Gud vilken film det kunde bli,,,
Citera
2016-09-03, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa

Hur är det möjligt att få agera familjehem,när man själv har barn som är utplacerade?

Var JM utredd och godkänd som familjehem? Så har inte jag uppfattat det.

Föräldrarna hade överenskommit att dottern skulle bo stadigvarande hos pappan och att JM skulle ha umgänge varannan helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in