2016-09-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tror du det gått till då? Att 18-åringen varit den drivande?

Nej absolut inte. Jag syftade mer på att man var tvungen att göra en snyft historia av varför han blev manipulerad.
Citera
2016-09-03, 11:16
Medlem
NygammalValss avatar
Från andra tråden om JM. Tårt-bilderna....herregud.

http://imgur.com/a/DRktU
Citera
2016-09-03, 11:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det jag hört av en som haft business med den avlidne är att de haft problem med henne under alla år och att hon har fått precis allt hon velat för husfridens skull.

Det du skriver är ju att om det finns något konkret som "gått fel" så
har det inträffat tidigt.

Det är ju bara spekulationer ännu, men om vi bortser från möjligheten
med att hon är en "bortbyting" (bortblandad på BB) så kan ju förklaringen
vara vad som helst från något som börjat med en förlossningsdepression
(hos modern) till en rad tänkbara händelser eller omständigheter under
uppväxten. Det är ju möjligt att vi aldrig får veta.
Teorin om att JM är adopterad har framförts, men jag kan inte minnas
att jag sett något som stöder den hypotesen.

Citera
2016-09-03, 11:27
Medlem
Butteris avatar
Är det inte märkligt att den dränkta Aki Paasila, varit anställd av Thomas Cernerud

Citat:
Ursprungligen postat av Nutter
Om det stämmer att Aki jobbade på Företagsmiljö så va Thomas Cernerud VD där? Jävligt märkligt sammanträffande....

Enligt LinkedIn så jobbade Aki Paasila som snickare på Thomas Cerneruds företag Företagsmiljö

Ja denna Thomas Cernerud är nog mer inblandad än det verkar. Om nu Thomas Cernerud har haft Aki Paasila anställd och mindre än ett år efter Aki:s mystiska drunkning, startar företag i HVB-bedrägeri branschen tillsammans med Johannas dotter Julia. Så kan man väl anta att antingen är han väldigt naiv, eller så är han inblandad på ett djupare plan.

Thomas kan ju knappast ha undgått asylsexskandalen och misshandeln av de sexutnyttjade afghanerna. När han på sin Facebook pussar Svartaänkan.

https://sv-se.facebook.com/thomas.cernerud

Johanna Möller Nya vd,n😍 Gilla · 2 · den 14 juli kl 18:27
Thomas Cernerud 😘 Gilla · 1 · den 14 juli kl 18:37

Jag undrar hur pass skrupellös Thomas är

Sista uppdateringen på hans Facebook är 14 juli, sedan är det tyst som i ...
Senast redigerad av Butteri 2016-09-03 kl. 12:01.
Citera
2016-09-03, 11:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals

Ja vad är det med tårtbilderna?
Citera
2016-09-03, 11:53
Medlem
Mimurs avatar
Jag ser på JM:s Facebook att hon numera har 155 vänner kvar, en av dem är fortfarande hennes mor. Modern är väl i o f s inte så flitig på att göra inlägg eller ö h t kanske inte loggar in. Kanske är många av dem som fortfarande är "vänner" bara sådana som stannar kvar för att hålla koll på henne.
Antalet följare är för tillfället 284
Citera
2016-09-03, 11:59
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals

Grabbarna på första tårtbilden är väl troligtvis dem som påstod att JM utpressat dem för sex, blev det klarlagt i andra tråden?
Citera
2016-09-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Vapor
Nej absolut inte. Jag syftade mer på att man var tvungen att göra en snyft historia av varför han blev manipulerad.
Jag tycker inte att Expressen artikel är en snyfthistoria. Den så kallade 18- åringen beskrevs som en person som andra hazarer i Eskilstuna är rädda för. Som jag skrivit tidigare undrar jag om åklagaren tänker begära en medicinsk åldersbestämning på honom. Det är skillnad om han 18 eller minst 21 år, både i påföjdsfrågan och i frågan om hur lättmanipulerad han kan varit. Hjärnan hos en människa är inte fullt utvecklad före 20-åldern bland annat när det gäller konsekvenstänkande och riskbedömningar. Han kan inte heller jämföras med barnflickan i Knutby såvida han inte trodde att Gud gav honom order att misshandla och döda.
Citera
2016-09-03, 12:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Grabbarna på första tårtbilden är väl troligtvis dem som påstod att JM utpressat dem för sex, blev det klarlagt i andra tråden?
Sista bilden -Grabben till vänster i vit baseboll skjorta på tårtbilden ser ut som samma kille som älskling lagt upp bilder på/med sedan 2014.
Citera
2016-09-03, 12:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Sista bilden -Grabben till vänster i vit baseboll skjorta på tårtbilden ser ut som samma kille som älskling lagt upp bilder på/med sedan 2014.

Är inte ÄLSKLING med på en av bilderna också? Han med nougatfärgad rundhalsad tröja och hörlurar i öronen.. Eller inte kanske?
Citera
2016-09-03, 12:15
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Enligt LinkedIn så jobbade Aki Paasila som snickare på Thomas Cerneruds företag Företagsmiljö

Ja denna Thomas Cernerud är nog mer inblandad än det verkar. Om nu Thomas Cernerud har haft Aki Paasila anställd och mindre än ett år efter Aki:s mystiska drunkning, startar företag i HVB-bedrägeri branschen tillsammans med Johannas dotter Julia. Så kan man väl anta att antingen är han väldigt naiv, eller så är han inblandad på ett djupare plan.

Thomas kan ju knappast ha undgått asylsexskandalen och misshandeln av de sexutnyttjade afghanerna. När han på sin Facebook pussar Svartaänkan.

https://sv-se.facebook.com/thomas.cernerud

Johanna Möller Nya vd,n😍 Gilla · 2 · den 14 juli kl 18:27
Thomas Cernerud 😘 Gilla · 1 · den 14 juli kl 18:37

Jag undrar hur pass skrupellös Thomas är

Sista uppdateringen på hans Facebook är 14 juli, sedan är det tyst som i ...
Denna fylltratten var ju enligt vissa i tråden helt ointressant.
Citera
2016-09-03, 12:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja det kan vara Omeprazol (Losec) också:

http://www.fass.se/LIF/product?8-IResourceListener-productheadpanel-productCard-imginfomodal-content-tabletimagepanel-table tviewcontainer-imagelistview-0-image&userType=0&nplId=20070713000028&docType=3&an tiCache=1472887604122

. . . . tillsammans med ett otal andra läkemedel i tvåfärgade kapslar.

Jag tycker det är för tidigt att slå fast att det rör sig om Tramadol, även om det kan vara möjligt. Trådsanningar är inte särskilt fruktbara i längden,

Egentligen OT men finns Ssri som är 2 färgade kapslar i bl a grön & vitt, blå & vitt osv. Ett exempel Cymbalta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in