2016-08-04, 23:23
Medlem
swimmingpools avatar
Var kan man hitta bild (eller länk) på Zara Larssons tweet om att hon stödjer både feminism och manshat?
Citera
2016-08-31, 23:18
Medlem
Blundettos avatar
Zara Larsson är ju bara 18 år och har endast fått den utbildning som kan förväntas i bildningsförfallets mest drabbade generation. Men det är en sak jag inte kan förstå med denna feminist. Hennes scenframträdanden är inte särskilt feministiska utan snarare ganska sexistiska och objektifierande. Detta är helt i sin ordning då Zara Larsson likt andra kvinnor bestämmer över sin egna kropp naturligtvis och jag hoppas att hon är lycklig på scenen och i livet i övrigt.

Men det jag undrar över kring denna feminist. Har hon någonsin funderat över hur det kommer sig att artister som: Beatles, Johnny Cash, Bruce och Morrison säljer platina trots att de är helt påklädda. Medan artister som hon själv, Rihanna, Beyonce, Madonna och Spears måste vicka på barnfödarhöfterna iförda avslöjande kläder på varje konsert?

Varför ställa upp på och göra detta om hen är feminist? Hen är väl inte rimligen en feminist om hen tjänar pengar på sexualiserade patriarkala strukturer för att sälja skivor eller? Oavsett vilken polariserande generaliserande sörja hen publicerar på twitter efter konserten då en våldtäkt ägt rum.
Senast redigerad av Blundetto 2016-08-31 kl. 23:28.
Citera
2016-08-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Zara Larsson är ju bara 18 år och har endast fått den utbildning som kan förväntas i bildningsförfallets mest drabbade generation. Men det är en sak jag inte kan förstå med denna feminist. Hennes scenframträdanden är inte särskilt feministiska utan snarare ganska sexistiska och objektifierande. Detta är helt i sin ordning då Zara Larsson likt andra kvinnor bestämmer över sin egna kropp naturligtvis och jag hoppas att hon är lycklig på scenen och i livet i övrigt.

Men det jag undrar över kring denna feminist. Har hon någonsin funderat över hur det kommer sig att artister som: Beatles, Johnny Cash, Bruce och Morrison säljer platina trots att de är helt påklädda. Medan artister som hon själv, Rihanna, Beyonce, Madonna och Spears måste vicka på barnfödarhöfterna iförda avslöjande kläder på varje konsert?

Varför ställa upp på och göra detta om hen är feminist? Hen är väl inte rimligen en feminist om hen tjänar pengar på sexualiserade patriarkala strukturer för att sälja skivor eller? Oavsett vilken polariserande generaliserande sörja hen publicerar på twitter efter konserten då en våldtäkt ägt rum.

Ja det är en bra fråga. Som feminist och tjej kan man bete sig hur man vill känns det som det enda viktiga verkar vara att ha rätt åsikter. Hon har även lagt upp bilder på sig själv där hon är full och visar tuttarna men fan ta den kille som kommenterar och uppskattar något sådant det är förtryckande sexism och en bekräftelse på att kvinnor betraktas som objekt.
Citera
2016-09-01, 11:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keller55
Ja det är en bra fråga. Som feminist och tjej kan man bete sig hur man vill känns det som det enda viktiga verkar vara att ha rätt åsikter. Hon har även lagt upp bilder på sig själv där hon är full och visar tuttarna men fan ta den kille som kommenterar och uppskattar något sådant det är förtryckande sexism och en bekräftelse på att kvinnor betraktas som objekt.
Feminister idag och tjejer i synnerhet vet att staten är korkad. Det vet man ända nere i Afrika och Afghanistan. Det är busenkelt att roffa åt sig fördelar genom att köra offerrollen på den vite mannens bekostnad.

Kan vita män vara snälla och ställa er upp och säga "nu räcker det"?
Tack!

Det finns behövande i världen på riktigt också. Gå igenom det Rosling sagt, se den bortglömda misären i Sverige, där de marginaliserade på riktigt ligger och dör i ensamhet och sitt eget bajs här hemma. Se de svenska barnen som bor på nattbussen eller tunnelbanan, se knarkaren som bor i utedasset och gubben i det ihåliga trädet på Djurgården. Eller minns mannen som dog i sandlådan på stationen.

De ber aldrig om hjälp, för deras röst bär inte över de här larmande sirenerna som det alltid verkar mest synd om.
Se feministerna för vad de är. Se dem som de högst skrikande på en olycksplats och minns din ABC.
Notera att feministerna har oerhört gott om luft i alla fall.
Leta efter dem som inte andas för egen maskin och de som blöder i stället.
Citera
2016-09-02, 19:33
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keller55

Är inte feminist men tjej och jag tycker att Zara Larsson är tuff och är inte rädd att framföra sina åsikter. Hon är ju inte mer än 18 år och har ändå lyckats väldigt bra i sin karriär.

I vilket forum har hon lagt upp bilder? Om hon gjort det, vadå? Dem tål du väl att titta på. Trots att jag är 11 år äldre är det inte utan att jag beundrar henne och t o m ser upp till henne.
Senast redigerad av vitapumps 2016-09-02 kl. 20:18.
Citera
2016-09-03, 01:48
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Är inte feminist men tjej och jag tycker att Zara Larsson är tuff och är inte rädd att framföra sina åsikter. Hon är ju inte mer än 18 år och har ändå lyckats väldigt bra i sin karriär.

I vilket forum har hon lagt upp bilder? Om hon gjort det, vadå? Dem tål du väl att titta på. Trots att jag är 11 år äldre är det inte utan att jag beundrar henne och t o m ser upp till henne.

Zara är absolut jättetuff som person och jätteduktig på det hon gör. Men svaret du citerade är kring sexism och feminism.

Här är Zara en tuff och duktig tjej enligt de flesta...

https://www.youtube.com/watch?v=GQmgCdZJl1A

Här är Polska tjejer offer för ett otidsenligt patriarkat som vissa svenskar förfasade sig över.

http://www.expressen.se/sport/handboll/svaret-pa-svenska-kritiken-gor-ont/

Vad är egentligen skillnaden? På både en handbollsmatch och en konsert finns både män och kvinnor i publiken. Vem bestämmer hur en tjej får klä sig egentligen och hur hon använder sin kropp? Hon själv eller någon annan och dennes ideologi? Den feministiska rörelsen i Sverige känns kluven kring tjejers rätt till sina egna kroppar och när tjejer får vara sexuella.
Senast redigerad av Blundetto 2016-09-03 kl. 02:07.
Citera
2016-09-03, 10:30
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Zara är absolut jättetuff som person och jätteduktig på det hon gör. Men svaret du citerade är kring sexism och feminism.

Här är Zara en tuff och duktig tjej enligt de flesta...

https://www.youtube.com/watch?v=GQmgCdZJl1A

Här är Polska tjejer offer för ett otidsenligt patriarkat som vissa svenskar förfasade sig över.

http://www.expressen.se/sport/handboll/svaret-pa-svenska-kritiken-gor-ont/

Vad är egentligen skillnaden? På både en handbollsmatch och en konsert finns både män och kvinnor i publiken. Vem bestämmer hur en tjej får klä sig egentligen och hur hon använder sin kropp? Hon själv eller någon annan och dennes ideologi? Den feministiska rörelsen i Sverige känns kluven kring tjejers rätt till sina egna kroppar och när tjejer får vara sexuella.

Egentligen vänder jag mej mot Keller 55. Men okey du svarar. Visst är den feministiska rörelsen kluven betr.kvinnors rätt till sin kropp och sexualitet . Men vilka rörelser är inte det. Det ät inte bara vissa feminister som kritiserar oss kvinnor som bla genom vår klädsel uppträder sensuellt. Det gör även män och kvinnor som inte direkt har feministiska sympatier. Det kan man även se i inlägga här på Flascback. Det finns meningsskiljaktligheter i de flesta rörelser och bland människor i allmänhet.

Zara Larsson betyder mycket för oss genom sitt mod att uppträda utmanade. Jag får själv ofta kritik för min utmanande look. Då är de skönt att ha en tuff tjej som Zara Larsson att se upp till. Hon har betyder mycket för mej trots ålderskillnaden mellan oss. Hon 18 och jag 29.

Tyckte också att Aleksandra Wojcik gav ett bra svar på Tobias Karlssons obefogade kritik av de polska cheerleader-kvinnorna. – Vi känner oss inte objektifierade. Nej, varför skulle de göra det.
För övrig var de klädda ungefär som jag är på gymmet. Vitt åtsittande linne och schorts. Vad då!
Citera
2016-09-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Egentligen vänder jag mej mot Keller 55. Men okey du svarar. Visst är den feministiska rörelsen kluven betr.kvinnors rätt till sin kropp och sexualitet . Men vilka rörelser är inte det. Det ät inte bara vissa feminister som kritiserar oss kvinnor som bla genom vår klädsel uppträder sensuellt. Det gör även män och kvinnor som inte direkt har feministiska sympatier. Det kan man även se i inlägga här på Flascback. Det finns meningsskiljaktligheter i de flesta rörelser och bland människor i allmänhet.

Zara Larsson betyder mycket för oss genom sitt mod att uppträda utmanade. Jag får själv ofta kritik för min utmanande look. Då är de skönt att ha en tuff tjej som Zara Larsson att se upp till. Hon har betyder mycket för mej trots ålderskillnaden mellan oss. Hon 18 och jag 29.

Tyckte också att Aleksandra Wojcik gav ett bra svar på Tobias Karlssons obefogade kritik av de polska cheerleader-kvinnorna. – Vi känner oss inte objektifierade. Nej, varför skulle de göra det.
För övrig var de klädda ungefär som jag är på gymmet. Vitt åtsittande linne och schorts. Vad då!

Snälla, ta detta som ett råd i allra bästa välmening, inget påhopp: jobba på ditt självförtroende. Du, precis som alla andra feminister, projicerar din egen osäkerhet på andra. Skit i vad andra tycker och säger. Vem fan orkar bry sig. Om du gillar ett viss klädesval, använd dessa kläder, om du gillar att onanera med en galje medans du tittar på orangutanger käkar banan, gör det. Sluta bry dig vad andra tycker och acceptera dig för vad du är. När du väl lyckas med det, då kommer du inse vilket bottenskrap alla dessa feminister är och undra vad fan du såg upp till.
Citera
2016-09-03, 11:14
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Snälla, ta detta som ett råd i allra bästa välmening, inget påhopp: jobba på ditt självförtroende. Du, precis som alla andra feminister, projicerar din egen osäkerhet på andra. Skit i vad andra tycker och säger. Vem fan orkar bry sig. Om du gillar ett viss klädesval, använd dessa kläder, om du gillar att onanera med en galje medans du tittar på orangutanger käkar banan, gör det. Sluta bry dig vad andra tycker och acceptera dig för vad du är. När du väl lyckas med det, då kommer du inse vilket bottenskrap alla dessa feminister är och undra vad fan du såg upp till.

Men snälla du! Jag har i tidigare inlägg förklarat att jag inte är feminist. Jag försöker enbart förklara att en negativ syn på oss som vill vara lite sensuella finns inte bara bland feminister utan även i andra rörelser och bland folk som inte är ett skit PK medvetna. Har mötte det i diskussioner med såväl killar som tjejer och haft rejäla verbala fighter. Mitt själförtronende har växt. Just därför skriver jag här på Flaschback. Och Zara Larsson är för mej en verklig förebild. Jag försöker bli lika tuff som hon. Och är på god väg.
Citera
2016-09-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Feminister idag och tjejer i synnerhet vet att staten är korkad. Det vet man ända nere i Afrika och Afghanistan. Det är busenkelt att roffa åt sig fördelar genom att köra offerrollen på den vite mannens bekostnadt.

Kan vita män vara snälla och ställa er upp och säga "nu räcker det"?
Tack!t.

Feminister har antirasism som en av kärnpunkterna i sin ideologi så för att det inte ska skära sig där så håller man hellre tyst. Då återstår bara den vite mannen att peka finger åt. Jag tycker f ö att motstånd till rasism är en sund och bra inställning men det är jävligt tydligt att de är falska och inkonsekventa.

Citat:
Det finns behövande i världen på riktigt också. Gå igenom det Rosling sagt, se den bortglömda misären i Sverige, där de marginaliserade på riktigt ligger och dör i ensamhet och sitt eget bajs här hemma. Se de svenska barnen som bor på nattbussen eller tunnelbanan, se knarkaren som bor i utedasset och gubben i det ihåliga trädet på Djurgården. Eller minns mannen som dog i sandlådan på stationen.

Jag vet inte vem Rosling är eller vad han har sagt men när det kommer till ensamhet, hemlöshet, missbruk, fängelseliv och självmord så är män klart överrepresenterade men egentligen har dom det inte alls dåligt för dom föddes ju som män.

Citat:
De ber aldrig om hjälp, för deras röst bär inte över de här larmande sirenerna som det alltid verkar mest synd om.
Se feministerna för vad de är. Se dem som de högst skrikande på en olycksplats och minns din ABC.
Notera att feministerna har oerhört gott om luft i alla fall.
Leta efter dem som inte andas för egen maskin och de som blöder i stället.

Helt rätt. Det är alltid mest synd om kvinnor för feminismen bygger på att det ska vara så och om män visade sig ha det lika illa eller sämre så skulle feministerna antagligen skitit i att engagera sig alls och lagt ner helt. Fast dom behöver inte lägga ner utan helt enkelt bara skita i män som vanligt.
Citera
2016-09-03, 16:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Bra siktat Keller55!
Notera gärna att de ofta har en sak man inte kan säga nej till i samma mening som något man är tveksam till när de ber om uppmärksamheten. Man buntar ihop massor av saker för att komma undan med skiten mitt i.
Det är en av de grejer Gudrun lär ut och det gäller att hugga direkt, avbryta om så behövs och peka ut "vesselorden" omgående och peka ut ohederligheten i deras resonemang. Vi har varit alltför toleranta och snälla i det hänseendet.

De gör likadant i SVTs Opinion Live osv. Låter ena halvan tala till punkt och sabotera anförandet för den andra sidan.

Hans Rosling är en forskare som mycket pedagogiskt kunde framföra viktiga sanningar till Svenska folket, så att även de förstod. Han var omåttligt populär tills han sa det SD sagt hela tiden.
Citera
2016-09-03, 16:19
Medlem
Wajis avatar
Zara är en bluff. Hennes feminism är byggd av marknadsförare för bygga PR åt henne. Åsikter är något andra bankar in hos henne. Tragiskt att se en ung tjej bli så förstörd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in