2016-09-03, 00:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Men va fan, det finns väl en hel uppsjö varje dag när man ser nyheter och läser tidningar varför man i så fall skulle tappa tro på människan. Naturligtvis är denna människa totalt psykiskt störd och asylponken hamnade i klorna på en galning. Droger kan tydligen få människor att göra vad som helst.

Fast dessa typer av droger käkas väl av många som inte gör en fluga förnär. Så det är ju inte nödvändigtvis drogernas fel även om dessa kanske flyttar spärren hos någon som kanske har den felinställd från början (stress eller något annat).
Citera
2016-09-03, 00:05
Medlem
Citat:
Men va fan, det finns väl en hel uppsjö varje dag när man ser nyheter och läser tidningar varför man i så fall skulle tappa tro på människan. Naturligtvis är denna människa totalt psykiskt störd och asylponken hamnade i klorna på en galning. Droger kan tydligen få människor att göra vad som helst.
Okej. Kanske är det vanligt i Sverige att man anstiftar mord på sina föräldrar för att få ärva.
Senast redigerad av nantale 2016-09-03 kl. 00:10.
Citera
2016-09-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Kanske är det vanligt i Sverige att man är anstiftar mord på sina föräldrar för att få ärva.

Det är det nog inte, mer vanligt är nog att det sker på grund av någon djupare konflikt (ibland med inslag av missbruk hos någon av GM -BO eller båda) eller fall där GM varit allvarligt psykiskt sjuk.
Så kan det givetvis vara även här trots att omständigheten är att hon hade förmögna föräldrar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-03 kl. 00:11.
Citera
2016-09-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så småningom kan det klarna. Gäller min fina dotter i alla fall och hennes psykopat till mor.
Din fina dotter? Är du anhörig ? Eller är jag för trött
Citera
2016-09-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Du menar alltså att hon försett honom (älsklingen, "18-åringen") med droger och bett honom utföra mordet på hennes egna föräldrar?

Ja, det är ju precis det det mera intelligenta folket härinne diskuterar. Men det jag undrar över är det faktum att JM:s egna drogintag diskuteras i alla oändlighet. Och dotterns. Nu bor jag långt ifrån Eskilstuna....men ändå. Inte min värld precis.

Jag låter alla spekulera. Och dra sina egna slutsatser. Även du, gurkelurkan.

Men jag drar mina.
Ja, jag menar exakt det jag skrev. Klart att älsklingen fick göra grovgörat och inte helt nykter förmodligen. Ja, han var i beroendeställning till en psykiskt störd människa. Hon utnyttjade dessa ponkar på alla vis. Först sitt asylboende, sen att knulla henne när hon var påtänd, sen att mörda hennes föräldrar för att få ut arvet. Enda haken var att han inte var tillräckligt erfaren och kollade upp att modern var död. En påtänd person hinner eller klarar inte av i pressen att tända eld på kåken dessutom. Ett riktigt hastverk eftersom mamsen alt. (svärmor) klarade sig.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-09-03 kl. 00:17.
Citera
2016-09-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Kanske är det vanligt i Sverige att man anstiftar mord på sina föräldrar för att få ärva.
Nej, det är högst ovanligt. Större chans att få arvet om man inväntar.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-09-03 kl. 00:43.
Citera
2016-09-03, 00:47
Medlem
För att förstå JM:s rektionsmönster på "kränkningar" kan det nog vara vettigt att utgå ifrån det vi faktiskt vet. Bäst kunskap har vi om historien med flyktingpojkarna som utnyttjades sexuellt. Där finns mycket att lära om JM.

Utnyttjar svaga och utsatta

JM tvingade till sig sex av yngre män som på grund av omognad och utsatthet hade svårt att värja sig mot hennes önskningar. Glöm inte att hon vid tillfället råkade vara den viktigaste personen i deras liv som nyanlända flyktingar.

Använder utpressning

Om ynglingarna inte ställde upp på JM:s önskemål hotade hon med att hon skulle se till att de fick avslag på in asylansökan.

Lögner

Ställd mot väggen av media blånekar JM att det som hänt faktiskt hänt (sex med pojkarna) - trots filmbevis. När hon är fullkomligt överbevisad backar hon och medger de faktiska omständigheterna - att hon haft sex med pojkarna - men hävdar nu att allt skedde frivilligt.

Hämnas våldsamt

Sexövergreppets exponering i media med påföljande polisanmälan ledde till att JM förlorade sin penningkran inom flyktingbranschen och blev tvungen att lämna det egna företaget. Den "kränkningen" hämnades JM genom att ordna en våldsam misshandel av sina brottsoffer.

Enligt min mening upplever JM ständiga kränkningar utan att förstå att det är konsekvensen av hennes eget beteende.

Pröva med att tillämpa ovanstående mönster på de övriga brotten som vi vet en del om. Då kan man kan ana en hel del om det vi inte vet med bestämdhet.

18-åringen

Svag, utsatt, ung, omogen och i motsats till ovanstående ynglingar ensam i sin upplevelse av JM - CHECK

Utpressad. För att han ska få stanna i Sverige erbjuder JM giftermål. Motprestation är att delta i mord -CHECK

Lögner Var övertygad om att JM spridit grova lögner om sina föräldrar för att lätta 18-åringens samvete och rent av få honom att framstå som en hjälte och befriare - CHECK

Våldsam hämnd JM kommer i förhör att neka till all delaktighet i föräldramordet så långt det bara går. Hon kommer att lägga all skuld på 18-åringen - CHECK

Sara var både offer och förövare i Knutby och på samma sätt ligger det till med 18-åringen.
Citera
2016-09-03, 00:48
Medlem
Docklands avatar
Mycket snéseglande om droger. J knaprade Zoloft och Tramadol eller motsvarande. Zoloft sedan ett 15-tal år tillbaka. Inget uppseendeväckande alls. Det där är mer en napp än något annat. Jag menar the drug of choice är knappast sertralin och/eller tramadol. Varken nedåt eller speciellt uppåt.
Det finns lite stålar att hämta kanske om man nu vill sälja tramadolen, men inget högvilt i missbrukarvärlden mer än att den kan förhindra ep-anfall om man klipper läsken rakt av efter lång tids supande.
Hade man funnit amfetamin eller crack och liknande hade vi kunnat snacka, men detta evinnerligga tjötet om lite sertralin och/eller tramadol är i mina ögon inte relevant över huvudtaget i dessa fall.
J verkar vara en Kicki Danielsson-plufsig nyrik, white trash-brud som blivit girig på senare år. Till detta alkohol, spel, ev. bipolär, samt ett majestätiskt självhävdelsebehov om jag spekulerar fritt.
En brutta man träffar på krogen som har något reserverat över sig och bjuder grandiost av medel hon inte har. Typ en som shoppar online på nätterna och inte har en tanke på att betala räkningarna när de väl dimper ner. För att följa mina fördomar en smula.
Citera
2016-09-03, 00:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Japp och det är ju otroligt dumt också då man liksom blir prime suspect nr 1. Bättre då om man nu har svårigheter att be om ett förskott det kommer liksom de flesta föräldrar att acceptera för barnen är är det absolut viktigaste som finns. Grejen här väl här att Johanna bett om ett sådant en gång för mycket och de sa nu nej (kanske beroende på att det finns fler som ska dela av kakan) och det gick sedan som det gick.
Citera
2016-09-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp och det är ju otroligt dumt också då man liksom blir prime suspect nr 1. Bättre då om man nu har svårigheter att be om ett förskott det kommer liksom de flesta föräldrar att acceptera för barnen är är det absolut viktigaste som finns. Grejen här väl här att Johanna bett om ett sådant en gång för mycket och de sa nu nej (kanske beroende på att det finns fler som ska dela av kakan) och det gick sedan som det gick.
Måste säga att du verkar en aning naiv. Det handlar om en totalt sinnesslö figur som utnyttjar allt i sin väg för att söka lycka eller trygghet i kapital. Riktigt skadad person och ingen som planerar eller tänker rationellt. Känslolös och iskall. Hur ponkelonken var från början är mer intressant? Hur morsan är i sitt psyke och hur hon fått en sån unge som 41-åringen? Hur skadade eller genetiskt påverkade mörderskans barn är?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag menar exakt det jag skrev. Klart att älsklingen fick göra grovgörat och inte helt nykter förmodligen. Ja, han var i beroendeställning till en psykiskt störd människa. Hon utnyttjade dessa ponkar på alla vis. Först sitt asylboende, sen att knulla henne när hon var påtänd, sen att mörda hennes föräldrar för att få ut arvet. Enda haken var att han inte var tillräckligt erfaren och kollade upp att modern var död. En påtänd person hinner eller klarar inte av i pressen att tända eld på kåken dessutom. Ett riktigt hastverk eftersom mamsen alt. (svärmor) klarade sig.
Modern/Svärmodren som överlevde - har hon lämnat något (känt) vittnesmål om brottsförloppet?

Hon borde känna igen sin dotter och pojkvän?

Vad användes som mordvapen?

(jag har inte läst hela tråden, ursäktar du mig?)
Citera
Medlem
Citat:

Något som jag funderat på är hur pass beroende av sina föräldrar hon var. Nu dryftas det om drogmissbruk med psykofarmaka som möjlig orsak till att det tiltat till.
Var föräldrarna kontrollerande på så sätt att de binder barnen till sig genom att ha affärer ihop och kanske även drar ungarna (vuxna barn) till psyk vid tämligen vardagliga motgångar? Sådant kan väl dels vara rätt mentalt kvävande plus att det kanske blir väldigt tufft om bindningen plötsligt klipps (om de stöttat ekonomiskt och på andra sätt i väldigt stor omfattning och plötsligt - nada). Jag får intrycket att man haft mer än att driva familjeföretag i familjen, man har köpt sommarhus tillsammans men har svårt att få uppfattning hur pass involverade de varit.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-09-03 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in