2016-09-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då har hon nog knaprat något vassare, för den här röran är mycket mer än vad man kan kalla för kaos.

Har det ens hänt i svensk historia att en kvinna har varit misstänkt för så många grova brott på en och samma gång?

Sexualbrott, mord, mordförsök, anstiftan till mord, eventuellt så kan detta även landa i misstänkt ekonomisk brottslighet.

Såhär mycket rök utan eld kan man knappast tro på.

Nej, det är för mycket. Särskilt som det mesta kommer från en part som ligger i konflikt med henne om 2,5 miljoner. Men hon kan vara psykopat. Återstår att se.
Citera
2016-09-02, 23:42
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är nog mycket ovanligt att en 41 årig kvinna anstiftar och kanske även deltar i mord och mordförsök på sina föräldrar. Varför ville hon döda sin far som hade stöttat henne hela tiden, till och med under tiden som hon mjölkade staten på pengar i sitt HVB bolag. Jag förstår att man kan döda sina nära och kära. Oftast är det just så. En man dödar sin kvinna, eller en kvinna dödar sin man. Även i detta fall verkade det vara så. En kvinna hade dödat sin man. Kvinnan anhölls till en början men friades sedan. Jag vet inte vilken bevisning åklagaren har mot JM. Men om hon har beställt mordet på sin far så tappar snart tron på mänskligheten.
Va, nu förstår jag inte? Om denna J*hanna har beställt mordet på sin far tappar du snart tron på mänskligheten? Det finns säkert ett tusental människor som beställt mord på sina föräldrar och bra mycket värre saker människor gjort.
Nånting har slagit slunt i denna människas huvud, skulle vilja veta hur denna människas tankar gått. Hur var hennes barndom? Finns det någon familjehemlighet?
Citera
2016-09-02, 23:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Sen är det också väldigt olika hur människor svarar på preparat. Någon skrev tidigare i tråden att verkan från Tramadol o Tradolan för den användaren var lika med noll. Jag har samma erfarenhet. Vad som garanterat alltid vrider till mediciners egenskaper är alkohol och jag tror inte Johanna var nykterist

Har inte heller märkt något konstigt de gånger jag käkat tramadol, tiparol eller tradolan annat än huvudvärk släpper (och att det kan klia i håret som att man skulle ha löss när effekten går ut). Men jag dricker inte hellet särskilt ofta, och inte när jag tagit dem.
Citera
2016-09-02, 23:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte säkert att hon kommer. Det beror på om hon är lika bra på att manipulera kvinnor som män.

(Alldeles bortsett från att det ännu är ett gott stycke kvar till fällande dom, dårå...)
Jag tror hennes manipulativa förmåga sträcker sig utanför det rent sexuella. Vem blir inte rädd för henne? Men som sagt, en bit kvar. Jag tror dock inte det finns någon större chans för att hon kommer kunna spinna sitt nät mycket längre nu. Alltid trevligt med din input btw.
Citera
2016-09-02, 23:47
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är detta harvande om Tramadol på något vis relevant för tråden?

Vet inte om du stör dig lika mycket som jag av drogsnacket i tråden. Verkar så i alla fall. Men vad för det tråden vidare?

Det låter precis på vissa här som om det skulle vara nån förklaring till gärningen. Hur i helvete resonerar man då?

Lugn nu. Det primära är om hon är en av Sveriges mest förslagna och mest onda mördare vi upplevt i modern tid. Och hur hon i så fall iscensatt det hela. Det är det vi diskuterar.

Fan, nu lät jag som en rektor eller nåt. Ursäkta.
Citera
2016-09-02, 23:47
Medlem
Klarar man av förhör och all press om man hållit på med droger innan? Länge sedan jag själv provade och därför undrar jag hur det funkar? Minns bara att man ville vara ifred och planera nästa inköp.
Citera
2016-09-02, 23:48
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hennes självbild stämmer inte med verkligheten. Hon vill vara smal, mörk och förförisk och vill inte se ut som Lotta Engberg. Därför vill hon ha bort bilder som visar hur hon ser ut. Fåfänga är en av hennes mindre problematiska fel. Men ändå symptomatiska för en 40-plussare i kris.
I dagsläget verkar det vara ett av hennes mindre problem...
Den eminente professorn i rättspsykiatri Sten Levander sade följande i en intervju angående psykopater och deras självuppfattning (se det fetade):
Citat:
- Mellan femton och tjugo procent av alla fängelseinterner räknas som psykopater.
Och det finns en hel del utanför murarna också.
- Det är inte så att det handlar om en klart avgränsad personlighetstyp, betonar han. I stället kan man säga att många kriminella, och andra också för den delen, befinner sig på en glidande skala, där de tjugo procent värst drabbade uppfyller psykiatrins definition på en psykopat: brist på empati med andra, förakt för svaghet, starka narcissistiska drag, dålig tidsuppfattning och oförmåga att förstå begrepp som rätt och fel.
- Drag som vi alla har haft som mycket små, men som de flesta har vuxit ifrån.

- En psykopat förstår inte riktigt hur verkligheten fungerar. En medelålders, halvfet, otränad man som alltid varit helt ointresserad av sport kan till exempel plötsligt få för sig att han ska försörja sig som professionell simmare.
- Gemensamt för alla psykopater är att de vill driva igenom sin egen vilja utan hänsyn till andra:
För smarta psykopater räcker det för det mesta att snacka sig fram till målet, medan de mer obegåvade oftare tar till våld.
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html
Citera
2016-09-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Vet inte om du stör dig lika mycket som jag av drogsnacket i tråden. Verkar så i alla fall. Men vad för det tråden vidare?

Det låter precis på vissa här som om det skulle vara nån förklaring till gärningen. Hur i helvete resonerar man då?

Lugn nu. Det primära är om hon är en av Sveriges mest förslagna och mest onda mördare vi upplevt i modern tid. Och hur hon i så fall iscensatt det hela. Det är det vi diskuterar.

Förklaringen är väl att hon satt honom i en situation då han är beroende både av droger och därmed henne? Då kanske man gör vad som krävs för att inte bli utan inflödet? Ingen tror väl att en påtänd människa blir lustmördare och ger sig ut på landet för att mörda langarens föräldrar? Låt folk analysera och dra inte dina egna slutsatser.
Citera
2016-09-02, 23:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Nja, men droger kan väl påverka sinnesstämning och personlighet i någon mån även om det väl är rätt individuellt. Men det finns väl de som är kapabla till en hel del utan vare sig droger eller vara nämnvärt psykiskt störd.
Citera
2016-09-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Va, nu förstår jag inte? Om denna J*hanna har beställt mordet på sin far tappar du snart tron på mänskligheten? Det finns säkert ett tusental människor som beställt mord på sina föräldrar och bra mycket värre saker människor gjort.
Nånting har slagit slunt i denna människas huvud, skulle vilja veta hur denna människas tankar gått. Hur var hennes barndom? Finns det någon familjehemlighet?
Jag menade att jag tappar tron mänskligheten om en curlad 41 åring som aldrig kommer att svälta ihjäl i vårt välfärdssammhälle väljer att beställa mord på sina föräldrar för att berika sig själv.
Citera
2016-09-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag menade att jag tappar tron mänskligheten om en curlad 41 åring som aldrig kommer att svälta ihjäl i vårt välfärdssammhälle väljer att beställa mord på sina föräldrar för att berika sig själv.
Men va fan, det finns väl en hel uppsjö varje dag när man ser nyheter och läser tidningar varför man i så fall skulle tappa tro på människan. Naturligtvis är denna människa totalt psykiskt störd och asylponken hamnade i klorna på en galning. Droger kan tydligen få människor att göra vad som helst.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-09-03 kl. 00:02.
Citera
2016-09-03, 00:02
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Förklaringen är väl att hon satt honom i en situation då han är beroende både av droger och därmed henne? Då kanske man gör vad som krävs för att inte bli utan inflödet? Ingen tror väl att en påtänd människa blir lustmördare och ger sig ut på landet för att mörda langarens föräldrar? Låt folk analysera och dra inte dina egna slutsatser.

Du menar alltså att hon försett honom (älsklingen, "18-åringen") med droger och bett honom utföra mordet på hennes egna föräldrar?

Ja, det är ju precis det det mera intelligenta folket härinne diskuterar. Men det jag undrar över är det faktum att JM:s egna drogintag diskuteras i alla oändlighet. Och dotterns. Nu bor jag långt ifrån Eskilstuna....men ändå. Inte min värld precis.

Jag låter alla spekulera. Och dra sina egna slutsatser. Även du, gurkelurkan.

Men jag drar mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in