2016-09-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En eller flera rättegångar?
Om 41-åringen blir sakförd för mordet på exmaken, blir det då samma rättegång?

Ronge, Expressen:
"Om hon blir delgiven misstanke för mord i drunkningsfallet så antar jag att det kommer avhandlas under samma rättegång, eftersom det leds av samma åklagare."

Ja,de bägge misstänkta morden,och försök till till mord kan nog avhandlas under samma rättegång.
De utredningar som jag tror parallellt utreds nu med hennes oegentligheter gällande HVBhem och sexanklagelser kanske hamnar i skymundan då det inte ger ett högre straff än mord.

Jag tror och hoppas att det utreds ordentligt,för där kommer nog fler dras in i denna härvan.
Citera
2016-09-02, 19:32
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Undrar om hon kommer att snacka något alls, tror hon kommer att neka i sten.

Vad har hon att förlora?
Tror jag också. "Går det så går det". Efter domen skulle det inte förvåna mig om hon fortsätter neka; oskyldigt dömd av rasistiska, sexistiska nämndemän. Precis som du säger: Vad har hon att förlora?
Citera
2016-09-02, 19:37
Medlem
Grandiosos avatar
Damens roll i dramat begränsar sig nog till anstiftarens. Inte för att jag betvivlar för ett
ögonblick att människan är fullt kapabel att sticka kniven i sina egna föräldrar, men hon tycker
nog att skitgörat med att ha livet av folk ska hon inte behöva befatta sig med då hon
knutit till sig individer som mördar för några hundralappar om det är så.
Så att ha deltagit själv på plats i stugan när det skulle till att släckas liv lär hon knappast ha
gjort.
Säkert har man en oerhört stark bevisning gentemot afghanen. Så han är körd.
Lika körd är kanske inte JM riktigt ännu. Men snart så. Bara en tidsfråga innan "älsklingen"
kvittrar för fullt och anger sin sköna dam så mycket det bara går.
Fullt införstådd med att han inte har någon chans att slippa undan utan kommer att bli
dömd för mord och mordförsök så varför skulle han då skona den fullständigt samvetslösa
och onda Johanna som dragit in honom i den här blodiga och otroliga historien?

Och till slut: skulle faktiskt inte förvåna mig om man påträffat kniven som användes
och där har afghanen lämnat sina fingeravtryck. Ingenting förvånar i denna historia.
Citera
2016-09-02, 19:38
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man får ge cred till polisen de har nu då grävt under varje sten som finns för de liksom allmänheten är ju övertygade om att denna kvinna är skyldig. Nu verkar de ju tyckt så i förra årets fall också men där slapp hon undan och kommer väl då tyvärr fortsatt göra det. Hennes MO är ju en svår nöt att knäcka som det verkar trots då två mord på närstående. Jag tror ju bestämt att hon har fler lik i garderoben på sitt samvete (om hade något dvs) som nu är saker som möjligen kallas olyckor eller självmord. Man blir liksom ingen sådan där brottsling bara hux flux.
Det verkar ju som om polisen verkligen ska ha cred för utredningen hittills i det här ärendet, men hade de över huvud taget vänt på någon sten i drunkningsfallet så hade kanske inte pappan behövt bli mördad
Citera
2016-09-02, 19:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det verkar ju som om polisen verkligen ska ha cred för utredningen hittills i det här ärendet, men hade de över huvud taget vänt på någon sten i drunkningsfallet så hade kanske inte pappan behövt bli mördad

Jo sant men där har vi liksom då hört poliser som jobbade med den utredningen säga att det var det märkligaste fallet de varit med om och de verkligen försökte. Men där återstår det väl då att se om obduktion nu m.m. gör att det löser upp sig eller om det var ett sk "Perfekt mord" så det blir ändå omöjligt. Polisen är inga Dirty Harrys som även om de är 100% på att någon är skyldig behövs det bevis.
Citera
2016-09-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Det var faktiskt djävulskt smart av polisen att släppa bägge två första gången...då kunde dom spana på dom och få ihop den felande länken.
Här finns nog hur mycket som helst nu för polisen att gräva upp..
det ska bli spännande att följa detta drama...

Äntligen ngn som tänker...Exempelvis skriver Tidningarna att "älskling" försvunnit och då kommenteras det hur jävla dåliga svensk polis är. Fattar ni inte att Älskling och JM SKULLE TRO att man inte visste var han var? Klart de visste. Och att JM får åka till Thailand -"fan vad svagt att dem inte kunde sätta fast suggan" (sic!) Fattar ni inte att man VILL att JM ska slappna av lite; det är först då hon kommer göra felsteg i tron att det är "lugnt"... Polis spelar schack med JM och de har helt enkelt gjort sina drag och övervakat JMs, tills det nu verkligen blivit "schack"! Frågan är bara om det också blir schack matt....

Sen undrar jag Hur blir det om "älskling" bryter ihop och skyller på JM som kommer blåneka? För det kommer hon att att göra. Finns inte en chans att hon kommer att erkänna något och därmed medverka till att hamna i fängelse när hon har tre minderåriga barn. Vem har hand om dessa nu förresten? Morfar död, mormor skadad, farmor och farfar har förmodligen inte ens haft någon kontakt... Jag tror syrran tar hand om dem. Syrran som fått "allt" det JM suktat efter- och nu får syrran JMs egna barn... Ironiskt mitt i tragedin. Fruktansvärt för barnen som ju givetvis älskar och saknar sin mamma
Citera
2016-09-02, 19:43
Medlem
Citat:
En 41-årig kvinna och hennes 18-årige sambo har häktats misstänkta för mord och mordförsök i Arboga i augusti.
Men bevismaterialet mot de båda misstänkta skiljer sig åt, enligt åklagaren.
– De finns olika bevis mot de här personerna, säger kammaråklagare Jessica Wenna efter förhandlingarna i Västerås tingsrätt.
Det var därför häktningsframställan mot 41-åringen också innehöll alternativet anstiftan till brotten, säger Wenna.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23450005.ab
Citera
2016-09-02, 19:44
Medlem
rotesaus avatar
4 veckor häktningsperiod (till åtal eller omhäktning)
Bägge på sannolika skäl för mord/mordförsök (struken anstiftan-rubricering för JM).
Minst en av försvarsadvokaterna kommer nog snart överklaga häktningsbeslut till Hovrätten, rimligtvis. Förmodligen JM i första hand.

Vidare ut i etern, bara för att...;
Citera
2016-09-02, 19:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Undrar om hon kommer att snacka något alls, tror hon kommer att neka i sten.

Vad har hon att förlora?

Ja hon är urtypen av en sådan som nekar ända in i döden
Citera
2016-09-02, 19:57
Medlem
Idiotiskt av dom om dom hade sina mobiler påslagna i fickan när dom "begick mordet".
Citera
2016-09-02, 19:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Idiotiskt av dom om dom hade sina mobiler påslagna i fickan när dom "begick mordet".

Allt hon gör förefaller idiotiskt
Citera
2016-09-02, 19:59
Medlem
Mullrets avatar
Någon som har namn på den 18-åriga pensionsräddaren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in