2016-09-02, 19:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, ett drömfall för en sådan som mig, kvinnors ondska kan jag mycket om.

Jag missade vad Wenna sa i presskonferensen och har editerat och gett dig rätt där redan.

Tänkte väl det.
Så det här blir ett all time high case. Ett extremt ovanligt fall med en kvinna som inte skyr några medel, som skövlar lik och utnyttjar allt och alla, och frågan är hur mycket hon har på sitt samvete om hon nu har något dvs.
Citera
2016-09-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kunde man ana ett litet självbelåtet ansikte? Typ i got them!

Jodå, hon såg nöjd ut. Bör så vara också. Bra jobbat av utredarna!
Citera
2016-09-02, 19:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tänkte väl det.
Så det här bli all time high case. Ett extremt ovanligt fall med en kvinna som inte skyr några medel, som skövlar lik och utnyttjar allt och alla, och frågan är hur mycket hon har på sitt samvete om hon nu har något dvs.

Kan det bli bättre, har redan bunkrat upp med popcorn och öl.

Här ska det djävlar i mig frossas i kvinnlig ondska och djävulskap, det verkar det finnas i överflöd hos det här exemplaret.
Citera
2016-09-02, 19:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Kunde man ana ett litet självbelåtet ansikte? Typ i got them!

Det handlar möjligtvis om att man förväntar sig att hon kan sina föräldrars sovrutiner på sina fem fingrar? Vidare att man har teknisk bevisning / indicier även på henne, ihop med kringbevisning.
Här räcker det inte med VW-bilen och ofantliga fynd i den, utan hon ska hittills i utredningen kunnat bindas till brottet/brottsplatsen/tidpunkten på ett närmre vis än anstiftan.
Här gissar jag mobiltelefon som rört sig i trakten..

Eftersom åklagarna Fahlander & Wenna förberett med anstiftan, men får lov att skippa den rubriceringen på Tingsrättens besked, anar jag mig se anledningen till vackra Wenna´s smajl

Nu ämnar jag nog återkomma igen när/om drunkningsärendet fästs på detta.
Misstanke saknas än sålänge, och det där är nog en krånglig utredning.
Tror dock If matat detta ärende starkt, men det återstår att se om man använt nog med näring?

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, då sitter hon duktigt fast i limmet hon också, precis som sin lilla "toyboy".

Ja, hon gör nog det.
Jag hade dock fel - Jag trodde hon hade snackat lite, men så tydligt var det inte riktigt.
Fick nu snarare bilden att hon är hårdnackad, men klantig/övermodig i sin svarta änkan-dräkt.
Citera
2016-09-02, 19:22
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Tänkte väl det.
Så det här blir ett all time high case. Ett extremt ovanligt fall med en kvinna som inte skyr några medel, som skövlar lik och utnyttjar allt och alla, och frågan är hur mycket hon har på sitt samvete om hon nu har något dvs.

Det var på tiden. Senaste större casen har ju varit lustmord, eller barnamord med spädbarn som slängs ut för stup och rakt ner i betong. På tiden att vi fick något att bita i tycker jag. Lite Knutby drama på högre volym, en twistad historia som känns så modern i vår tid ; en tid där vi har en hysteriskt stor invandring. Lite kryddat med en kvinna som mastermind dessutom, hon äter små flyktingpojkar till frukost. En nazifemi-touch på det hela.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Åklagaren gav ett skarpt och välformulerat intryck, tycker jag.
Lite frustrerande att inte få veta några detaljer än, men det får man väl stå ut med om det är större chans att det leder till en fällande dom.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Det verkar som om åklagaren bekräftade att det är olika bevisningar som lagts fram (jag hörde inte presskonferensen själv - dementera/bekräfta gärna)?

I sådana fall om det handlar om teknisk bevisning så är det ju intressant. Om det t.ex. bara hade varit blodspår i bilen, så hade det nog ändå varit samma bevisning och ett läge där man inte vet vem av MGM som begått mordet (mer än att indicier pekar väl kanske på att toyboyen är den som utfört det hela). Blir riktigt intressant att se utvecklingen om bevisningen är starkare mot honom och pekar på att han gjort mordet - och hur det kommer att påverka kommande förhör, eventuella erkännanden osv.
Citera
2016-09-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag för min del tror inte alls att föräldrarna var i stugan den kvällen maken "drunknade".
Riktigt så korkad tror jag inte JM är så att hon har ihjäl sin make medan hennes päron
är i närheten.
Därför avvisar jag teorin om att mordet på fadern och mordförsöket på modern drevs fram
av att dessa visste för mycket om vad som hänt augustikvällen maken avled.
Nej, de där två som också skulle ha varit på plats på sommarstället den aftonen är nog
att söka någon annanstans
Visst bör JM haft medhjälpare vid arrangerandet av olyckshändelsen.
Och snart lär vi veta vilka de var också.
Det blir nog fler än den mordlystna asylbaronessan och hennes lille afghanske älskling
som kommer att ställas inför domstol omsider.

Och där ramlade minsann beskedet in om älsklingen: 4 veckors häktning blev det.

Håller med. Väldigt långsökt att föräldrarna skulle vara inblandade i något våldsbrott. Dessutom osäkert om Aki mördades eller drunknade. Mer uppgifter måste fram.
Citera
2016-09-02, 19:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det handlar möjligtvis om att man förväntar sig att hon kan sina föräldrars sovrutiner på sina fem fingrar? Vidare att man har teknisk bevisning / indicier även på henne, ihop med kringbevisning.
Här räcker det inte med VW-bilen och ofantliga fynd i den, utan hon ska hittills i utredningen kunnat bindas till brottet/brottsplatsen/tidpunkten på ett närmre vis än anstiftan.
Här gissar jag mobiltelefon som rört sig i trakten..

Eftersom åklagarna Fahlander & Wenna förberett med anstiftan, men får lov att skippa den rubriceringen på Tingsrättens besked, anar jag mig se anledningen till vackra Wenna´s smajl

Nu ämnar jag nog återkomma igen när/om drunkningsärendet fästs på detta.
Misstanke saknas än sålänge, och det där är nog en krånglig utredning.
Tror dock If matat detta ärende starkt, men det återstår att se om man använt nog med näring?

Ja, hon gör nog det.
Jag hade dock fel - Jag trodde hon hade snackat lite, men så tydligt var det inte riktigt.
Fick nu snarare bilden att hon är hårdnackad, men klantig/övermodig i sin svarta änkan-dräkt.

Undrar om hon kommer att snacka något alls, tror hon kommer att neka i sten.

Vad har hon att förlora?
Citera
2016-09-02, 19:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Häktade och på sannolika skäl misstänkta är en bra start.
Skulle tro att det finns någon form av teknisk bevisning kopplad till någon av dem - eller båda - och till bilen samt att det finns någon form av tidsavgränsning. Avläst navigator/gps?

Jo man får ge cred till polisen de har nu då grävt under varje sten som finns för de liksom allmänheten är ju övertygade om att denna kvinna är skyldig. Nu verkar de ju tyckt så i förra årets fall också men där slapp hon undan och kommer väl då tyvärr fortsatt göra det. Hennes MO är ju en svår nöt att knäcka som det verkar trots då två mord på närstående. Jag tror ju bestämt att hon har fler lik i garderoben på sitt samvete (om hade något dvs) som nu är saker som möjligen kallas olyckor eller självmord. Man blir liksom ingen sådan där brottsling bara hux flux.
Citera
2016-09-02, 19:29
Medlem
Det var faktiskt djävulskt smart av polisen att släppa bägge två första gången...då kunde dom spana på dom och få ihop den felande länken.
Här finns nog hur mycket som helst nu för polisen att gräva upp..
det ska bli spännande att följa detta drama...
Citera
2016-09-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tycker dessa ärr ser nya ut. De är upphöjda. Inte äldre än några veckor. Spekulerar fritt efter de ärr jag sett själv, efter några veckor går upphöjdheten i huden ner.

Nej, inte nödvändigtvis. Vissa personer behåller ärren upphöjda. En ärftlig sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in