2016-09-02, 18:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Strålande och de går på mord/mordförsök inget mjunigt anstiftan här inte, all in ska det vara.

4.5 -5min (max5min) på Johanna Möller, får jag till mig nu.

Åklagare Wenna höll pressträff och gjorde alla närvarande upptagna direkt ut från rättssalen, därav lite fördröjning på mer exakt tidsåtergivning.
Citera
2016-09-02, 18:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Ur ett väldigt själviskt perspektiv hoppas jag att det håller till att så småningom väcka åtal. Annars får man ju aldrig en chans att läsa FUP.
Citera
2016-09-02, 19:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hon verkar fått av sig filten till TR-beskedet iaf.

Vidare, skulle jag vilja krama Wenna Djävlar vilket face i den korta pk:n.

Kunde man ana ett litet självbelåtet ansikte? Typ i got them!
Citera
2016-09-02, 19:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
4.5 -5min (max5min) på Johanna Möller, får jag till mig nu.

Åklagare Wenna höll pressträff och gjorde alla närvarande upptagna direkt ut från rättssalen, därav lite fördröjning på mer exakt tidsåtergivning.

Ok, då sitter hon duktigt fast i limmet hon också, precis som sin lilla "toyboy".
Citera
2016-09-02, 19:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är lika hårt som mord så det har ingen betydelse, men i klartext finns det olika bevis mot personerna det kanske är något som man bör ta till sig. Eller så skiter man i det helt enkelt inte så svårt.

Mja, olika bevis?

De sitter ju häktade på mord/mordförsök båda två, JM är ju inte häktad för anstiftan.

Edit:

Hade inte sett presskonferensen av Wenna, det är som du skriver olika bevislägen.
Senast redigerad av Reimer 2016-09-02 kl. 19:07.
Citera
2016-09-02, 19:04
Medlem
panzertaxs avatar
Häktade och på sannolika skäl misstänkta är en bra start.
Skulle tro att det finns någon form av teknisk bevisning kopplad till någon av dem - eller båda - och till bilen samt att det finns någon form av tidsavgränsning. Avläst navigator/gps?
Citera
2016-09-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det kan även handla om en pressad åklagare som dra på stort direkt.
Vid nästa häktesförhandling kan allt rasa.
Jag tror att det finns någonting i alla fall, kanske inte tekniska bevis ännu men en indiciekedja, precis som i fallet Lisa Holm. Eftersom MGM ska vara häktade i fyra veckor så har åklagaren övertygat rätten om att MGM är de sannolika GM men att teknisk bevisning i form av DNA osv kan dröja.
Citera
2016-09-02, 19:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, olika bevis?

De sitter ju häktade på mord/mordförsök båda två, JM är ju inte häktad för anstiftan.

Fråga Wenna om detta för det är alltså hennes svar på frågan. Självklart har dom mer på honom då i så fall om det är olika bevisning. Det kan ju slå över senare i utredningen iofs. En rubricering angående häktning är inte samma som att det gäller vid ett åtal eller fällande dom. Det där vet du.

Jag tror inte att hon själv gått in med kniv i sina föräldrar sommarstuga och huggit ihjäl pappan och försökt hugga ihjäl mamman. Det finns gränser även för en sån typ av person. Det är mer logiskt att han utfört själva handlingen under hennes taktpinne. Han kanske enbart var till för detta och att hon allierat sig med den som har mest problem i bagaget vilket också blir lättare att manipulera. En kvinnas list vet du väl. En vamp som är van att få som hon vill kanske, och använder männen som sina vapen och drängar.
Citera
2016-09-02, 19:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM i tingsrätten i kläder med passande mönster:

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201609/phpznrakuskarmavbild_2016-09-02_kl.png

Sunkig flerbarnsmorsa med för tung byst ses här i sedvanligt fängelserandigt
Citera
2016-09-02, 19:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fråga Wenna om detta för det är alltså hennes svar på frågan. Självklart har dom mer på honom då i så fall om det är olika bevisning. Det kan ju slå över senare i utredningen iofs. En rubricering angående häktning är inte samma som att det gäller vid ett åtal eller fällande dom. Det där vet du.

Jag tror inte att hon själv gått in med kniv i sina föräldrar sommarstuga och huggit ihjäl pappan och försökt hugga ihjäl mamman. Det finns gränser även för en sån typ av person. Det är mer logiskt att han utfört själva handlingen under hennes taktpinne. Han kanske enbart var till för detta och att hon allierat sig med den som har mest problem i bagaget vilket också blir lättare att manipulera. En kvinnas list vet du väl. En vamp som är van att få som hon vill kanske, och använder männen som sina vapen och drängar.

Yes, ett drömfall för en sådan som mig, kvinnors ondska kan jag mycket om.

Jag missade vad Wenna sa i presskonferensen och har editerat och gett dig rätt där redan.
Citera
2016-09-02, 19:12
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja. Om det så att hon har planerat för att livet av sina föräldrar att få ärva och anlitat sin pojkvän för detta så är hon genuint ond. Och hon valde säkert en pojkvän som var lika ond. Eller också lurade hon honom med någon snyfthistoria som han svalde. Inte ens i Afghanistan är det accepterat för en man att mörda sina blivande svärföräldrar för ekomisk vinning.

Det är fan synd om killen. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om någon som sitter häktad för mord och mordförsök på sannolika skäl men det gör jag. Hon har ju totalmanipulerat gossen, inte hotat men lockat och lurat.
Citera
2016-09-02, 19:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att det finns någonting i alla fall, kanske inte tekniska bevis ännu men en indiciekedja, precis som i fallet Lisa Holm. Eftersom MGM ska vara häktade i fyra veckor så har åklagaren övertygat rätten om att MGM är de sannolika GM men att teknisk bevisning i form av DNA osv kan dröja.

Tror absolut det finns tekniska bevis och inte enbart indicier. Hade varit en risk annars att häktningsförhandlingen inte gått igenom och de blivit försatta på fri fot igen. Den risken hade åklagaren inte vågat ta för att inte tappa ansiktet mer. Misstankegraden stärktes av något eller några fynd som har gjorts i samband med bilen till en eller båda av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in