2016-09-02, 18:30
Medlem
[quote=MyBestEnema|58360342]
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Hon käkade benso med väl? Det var mer det som jag syftade på med tanke på hennes omdömmeslösa beteende.

Ssri verkar vara en usel medicin men ett bra läkemedel, precis som big pharma vill ha det. Kan man med ssri bete sig som ett svin och ändå ha en måbra hjärn-cocktail?
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca

OnT: SSRI i femton år kan inte påverka JM angående omdöme. Det är inget man kan missbruka. I övrigt vet vi väl inget bestämt om vad hon 'käkat' för övrigt?

OT: Debatten om SSRI och big pharma fortsätter. I dagens läge är dock dagskostnaden för generika ungefär som en kopp hembryggt kaffe med mjölk och sötningsmedel.

Det är svårt att tänka sig att hon skulle lida av någon allvarlig depression. En gissning är att hon lider av tvångstankar eller möjligen panikångest som Zoloft också används till. Någon spekulerade i bipolär sjukdom men då behövs väl också annan medicin förutom SSRI.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazee
Är det någon som vet vad som hände med barnen efter gripandet i Trondheim?

Sociala myndigheten i Norge tog hand om barnen, så det bör vara så att dom är i Sverige hos myndigheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är anmärkningsvärt förfarande. Alla journalister verkar ha reagerat på det, men TR-rådmän verkar bekväma med täckta ansikten i rättssal.
Förhöjd nyfikenhet på åklagare Jenna´s PK sedan.

Hm, från insidan. Jag har min källa, och återger bara. Take it or leave it.
Det tänds/släcks lampor intill salen genom proceduren. Vidare följde jag massmedias rapportering, och nu efterhand genom Aftonbladet, kan man utröna att det i vart fall går att ringa in 4min.

Märkligt i och med att reportern från SVT på plats nyss sa att första häktningsförhandlingen drog ut på tiden och ledde till en försening av den andra? "Drog ut på tiden" kan knappast innebära "4 minuter".
Citera
2016-09-02, 18:31
Avslutad
Delvis polisens fel som inte gjort en grundlig undersökningen när hon mördade sin make och försökte lösa ut en livsförsäkring, man tycker att man borde misstänka något...
Citera
2016-09-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM på plats i häktningsförhandlingen:

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201609/1600_phptmepvl_swe2082.jpg

Det är hon under filten!

Men på med brillorna , det är ingen filt, det är en kofta!

Material: kanske ull/bomullsblandning
Modell: 'Offer', helt klart
Citera
2016-09-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sociala myndigheten i Norge tog hand om barnen, så det bör vara så att dom är i Sverige hos myndigheterna.

Okej, det är ju barnen man tycker synd om.... Först att JM förmodligen mördade sin man och nu detta....
Citera
2016-09-02, 18:35
Medlem
18-åringen är utpekad för att ha misshandlat 15-åriga pojkar med kniv som anmälde 41-åringen för att ha tvingat dom till sex. Det gick dock inte bevisa att sexet var påtvingat. Utredningen angående misshandeln pågår fortfarande, enligt SVT live rapportering.
Citera
2016-09-02, 18:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazee
Okej, det är ju barnen man tycker synd om.... Först att JM förmodligen mördade sin man och nu detta....

Ja, kanske lika bra att dom kommer ifrån den här kvinnan. Om man inte vill att någon annan i familjen ska ta hand om barnen, så placeras dom i familjehem. Just nu säkerligen i ett jourhem.
Det blir ett eget rättsfall angående barnen. Jag tycker otroligt synd om mamman som överlevde ett mordförsök och att hon möjligen inser att dottern är den som ligger bakom. Måste vara en mardröm.
Barnen lider ju givetvis som slits från föräldern, men jag vet inte riktigt åldern på barnen.
Citera
2016-09-02, 18:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är anmärkningsvärt förfarande. Alla journalister verkar ha reagerat på det, men TR-rådmän verkar bekväma med täckta ansikten i rättssal.
Förhöjd nyfikenhet på åklagare Jenna´s PK sedan.

Hm, från insidan. Jag har min källa, och återger bara. Take it or leave it.
Det tänds/släcks lampor intill salen genom proceduren. Vidare följde jag massmedias rapportering, och nu efterhand genom Aftonbladet, kan man utröna att det i vart fall går att ringa in 4min.

Tänds å släcks lampor.. Filmvisning? Bildbevis från inne i bilen...
Citera
2016-09-02, 18:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, kanske lika bra att dom kommer ifrån den här kvinnan. Om man inte vill att någon annan i familjen ska ta hand om barnen, så placeras dom i familjehem. Just nu säkerligen i ett jourhem.
Det blir ett eget rättsfall angående barnen. Jag tycker otroligt synd om mamman som överlevde ett mordförsök och att hon möjligen inser att dottern är den som ligger bakom. Måste vara en mardröm.
Barnen lider ju givetvis som slits från föräldern, men jag vet inte riktigt åldern på barnen.
Treåriga tvillingar.
Citera
2016-09-02, 18:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men på en häktning är det väl inte tal om rådmän i pluralis; en rådman + notarie är gängse laguppställning. Ofta så blir det sedan inte något avbrott för överläggning, rättens ordf brukar avkunna sitt beslut direkt efter att parterna har sagt sitt.
Men håller alltså helt med om att det är överläggningstiden som kan ge en indikation om bevisläget.

Självklart singular, gick lite snabbt där.

Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Märkligt i och med att reportern från SVT på plats nyss sa att första häktningsförhandlingen drog ut på tiden och ledde till en försening av den andra? "Drog ut på tiden" kan knappast innebära "4 minuter".

Själva förhandlingen brukar ta tid, speciellt om tolk behövs.
Efterföljande överläggning kan i vissa fall skvallra om bevisläget. Det tänds en lampa utanför rättssal när förhandling är avslutad.
Sedan tänds nästa lampa när man kallas in (vid lyckta dörrar), och får TR-beslut. I 18-åringens fall handlade det om 3-4min.

JM nu.
Citera
2016-09-02, 18:37
Medlem
bananapanss avatar
Jag undrar hur JM skulle klara en rättspsykiatrisk undersökning, känslan är ju att hon skulle scora som totalt frisk, faktiskt. Hon är helt enkelt ond..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in