Citat:
Ja, utifall Johanna ställs som misstänkt även där i endera rubricering (mord och/eller bedrägeri).
För att neutralisera synsättet på drunkningsärendet lite grann.
Överprövningen kunde alltjämt slutat med att förundersökning återinleds på enbart grovt bedrägeri, då det är den enda fråga som legalt kan tänkas finnas i If´s överklagan.
Ett försäkringsbolag kan inte driva iväg en mordmisstanke på det viset.
Att ärendet också säger mord efter överprövningen är vad som utgör nyckeln, tror jag.
Nej, tro inte för en sekund att Utvecklingscentrum tryckte på "start" pga If varit ute i media och tramsat.
Drunkningsärendet innehåller (numera) sakliga skäl nog att inleda FU.
Om du tror att det är pga If´s drev i media, får det stå för dig.
Om fallet är så, har inte JM haft för avsikt att riskera väcka några björnar, utan snarare tysta dom för gott. Vilket misslyckades.
Alternativet vore att invänta att dessa björnar, dels drar på sig egna brottsmisstankar, och dels ger sina pusselbitar till drunkningsärendet.
Hon skulle alltså ha två rediga skäl att tysta sina egna föräldrar, i fallet att föräldrarna har minsta aning, vetskap, eller fakta som kan tala till JM´s nackdel gällande drunkningsärendet.
Mkt repetition av mig nu.
Trevlig helg.
För att neutralisera synsättet på drunkningsärendet lite grann.
Överprövningen kunde alltjämt slutat med att förundersökning återinleds på enbart grovt bedrägeri, då det är den enda fråga som legalt kan tänkas finnas i If´s överklagan.
Ett försäkringsbolag kan inte driva iväg en mordmisstanke på det viset.
Att ärendet också säger mord efter överprövningen är vad som utgör nyckeln, tror jag.
Nej, tro inte för en sekund att Utvecklingscentrum tryckte på "start" pga If varit ute i media och tramsat.
Drunkningsärendet innehåller (numera) sakliga skäl nog att inleda FU.
Om du tror att det är pga If´s drev i media, får det stå för dig.
Om fallet är så, har inte JM haft för avsikt att riskera väcka några björnar, utan snarare tysta dom för gott. Vilket misslyckades.
Alternativet vore att invänta att dessa björnar, dels drar på sig egna brottsmisstankar, och dels ger sina pusselbitar till drunkningsärendet.
Hon skulle alltså ha två rediga skäl att tysta sina egna föräldrar, i fallet att föräldrarna har minsta aning, vetskap, eller fakta som kan tala till JM´s nackdel gällande drunkningsärendet.
Mkt repetition av mig nu.
Trevlig helg.
Ok, vi får se alltså, Anki bör ju vara hörd om drunkningsfallet och då borde det vakna upp lite till igen.
Om Anki har något sensationellt att berätta så borde även drunkningsfallet vara på banan men där är det ju än så länge stiltje.
Av ren självbevarelsedrift borde ju Anki sjunga som en kanariefågel, hon har ju lärt sig att det saknas vissa spärrar tydligen hos vissa.