Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Tack. Ärendena delar ju i allra högsta grad "substanser" i form av Johanna.
Ja, utifall Johanna ställs som misstänkt även där i endera rubricering (mord och/eller bedrägeri).
För att neutralisera synsättet på drunkningsärendet lite grann.
Överprövningen kunde alltjämt slutat med att förundersökning återinleds på enbart
grovt bedrägeri, då det är den enda fråga som legalt kan tänkas finnas i If´s överklagan.
Ett försäkringsbolag kan inte driva iväg en mordmisstanke på det viset.
Att ärendet också säger
mord efter överprövningen är vad som utgör nyckeln, tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Men att mörda sina föräldrar för att de eventuellt skulle kunna vittna om något som då var nedlagt går bra alltså?
Enda skälet till att IF fick igång utredningen igen är ju mordet och mordförsöket på föräldrarna, så ser jag på saken och i så fall vore väl JM dummare än tåget, varför riskera att väcka den björn som sover?
Innan Göran blev mördad och Anki illa skadad så hade ju IF inte fått något som helst gehör för sina klagomål, gehöret kom ju när JM anhölls första gången, då blev det ju fart på ärendet.
Nej, tro inte för en sekund att Utvecklingscentrum tryckte på "start" pga If varit ute i media och tramsat.
Drunkningsärendet innehåller (numera) sakliga skäl nog att inleda FU.
Om du tror att det är pga If´s drev i media, får det stå för dig.
Om fallet är så, har inte JM haft för avsikt att riskera väcka några björnar, utan snarare tysta dom för gott. Vilket misslyckades.
Alternativet vore att invänta att dessa björnar, dels drar på sig egna brottsmisstankar, och dels ger sina pusselbitar till drunkningsärendet.
Hon skulle alltså ha två rediga skäl att tysta sina egna föräldrar, i fallet att föräldrarna har minsta aning, vetskap, eller fakta som kan tala till JM´s nackdel gällande drunkningsärendet.
Mkt repetition av mig nu.
Trevlig helg.