2016-09-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
men fäll era vita man tears! För helvete. Lär er om separatism, och ras och rasifierad är inte samma sak. Flashback snälla.
Sidan är politiskt vinklad och släpper därför inte fram de rasifierade som bär historier som kan strida mot deras världsbild och "confirmation bias". Vidare tycks det bara, efter en snabb genomgång, vara kvinnliga röster som lyfts fram. Är detta syftet? Och hur avgör de egentligen vem som är "rasifierad"? Hur selektiv får man vara innan man själv blir del av den struktur man utger sig för att bekämpa?

Jag ser många problem med plattformen.

För de som tycker offermentalitet och rasism är kul är det kul att plattformen finns. Absolut. Däremot delar jag inte deras världsbild och, från mitt perspektiv, framstår deras perspektiv som överdrivet och förljuget.

Min personliga åsikt är att diskussionen blir mer nyanserad om också vita och "bebisätande rasister" får delta i debatten. Men det är bara jag.
Senast redigerad av Adversarium 2016-09-01 kl. 23:58.
Citera
2016-09-02, 00:06
Medlem
Anarkhoss avatar
Rasister är vad de är.

Letar man konstant efter minsta lilla fel hos vita människor, så man får chansen att gråta ut om vilka onda förtryckare vi är, men slätar samtidigt över alla problem som mörkhyade fört med sig, eftersom detta bara är vita människors fördomar utan någon substans... Hur uppenbart är det inte då att man är rasist och hatar vita?

Ut med packet!
Citera
2016-09-02, 00:21
Medlem
Smockads avatar
Jag fattar inte detta. Vad har ras med hudfärg att göra?

Enligt gängse kulturmarxistisk teoribildning är väl allting sociala konstruktioner? Fysiska attribut saknar betydelse.

Om man har penis samt saknar bröst och livmoder, men känner sig som en kvinna, så ÄR man kvinna. Varför är det annorlunda med ras? Om jag har rosa hud men känner mig som svart, så ÄR jag väl svart, enligt samma teoribildning?

Vad är skillnaden? Varför kan inte jag få vara svart/rasifierad om jag vill det?
Citera
2016-09-02, 00:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.gp.se/nyheter/sverige/h%C3%A4r-%C3%A4r-sidan-d%C3%A4r-rasifierade-har-makten-1.3747830

Del av artikel:

Läs gärna artikeln, den är ganska intressant. Hur kommer det sig att mediedrevet inte är igång? Eller är det ok pga att de själva ser sig som rasifierade, och därmed bekräftar raser?

Jag har svårt att greppa syftet med gruppen, menär det något som spär på fördomar, så är det sådant här.

Osäker på forumdelen, men det rör sociala medier ändå.

Jag tycker det är helt okej med sådana där "skyddade platser"

Det är lite om särskolan - en del behöver skyddad miljö eftersom de inte kan göra sig gällande i samma miljö som alla andra.
Citera
2016-09-02, 00:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det är lite om särskolan - en del behöver skyddad miljö eftersom de inte kan göra sig gällande i samma miljö som alla andra.

Va bra, då är det ok att utesluta svarta???
För att skydda våran miljö, alltså.
Citera
2016-09-02, 00:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Va bra, då är det ok att utesluta svarta???
För att skydda våran miljö, alltså.
Om du vill starta en liten blogg, instagram eller facebook-grupp så väljer du givetvis vilka som skall släppas in i gruppen också ...
Citera
2016-09-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Mogen du var då

Men gullevännen då!
Kändes jämlikhet orättvist?
Citera
2016-09-02, 00:44
Medlem
Citat:
Om du vill starta en liten blogg, instagram eller facebook-grupp så väljer du givetvis vilka som skall släppas in i gruppen också ...

Nice...
Då skall jag starta en för enbart oss "arier" och förvänta mig att det accepteras
Den skulle kunna heta "Ariska brödraskapet" och kunna fokusera på det "svarta/mörka problemet" eller något i den stilen.
Personligen tror jag att det skulle lukta lagföring, i änden av ett sådant utförande t.o.m.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-09-02 kl. 00:51.
Citera
2016-09-02, 00:48
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:

Mm... och så kan vi samla en massa vita män i en "skyddad plats" där alla ägnar sig åt att bränna dockor av "rasifierade" och skrika rasistiska slagord. Ingen risk att det läcker ut från denna "skyddade plats" in i övriga samhället. Helt okej.
Citera
2016-09-02, 01:01
Medlem
M829A3s avatar
Citat:

Vad konkret är det som de ska skyddas från?

Citat:
Tror du att mediereaktionen hade varit den samma ifall en onlinegrupp som endast tillät vita hade formats?
Citera
2016-09-02, 01:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Vad konkret är det som de ska skyddas från?

Tror du att mediereaktionen hade varit den samma ifall en onlinegrupp som endast tillät vita hade formats?
Ja, det finns nog en hel del onlinegrupper som enbart släpper in vita -- eftersom människor själva väljer vilka de skall släppa in i sina grupper.

Det är snarare tvärtom - lite konstigt att förstå varför det skall hausas upp och skrivas om för att en grupp riktar sig till människor med annan etnicitet än vit/svensk.

Edit:
Uppenbarligen stressen med konkurrens från andra - enligt artikeln.
Citera
2016-09-02, 01:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Mm... och så kan vi samla en massa vita män i en "skyddad plats" där alla ägnar sig åt att bränna dockor av "rasifierade" och skrika rasistiska slagord. Ingen risk att det läcker ut från denna "skyddade plats" in i övriga samhället. Helt okej.
Gruppen som trådstarten handlar om har ju råkat ut för drev .. så att säga att ni skulle vara befriade från det går ju inte.

Ni får väl göra som den rasifierade gruppens medlemmar - stå på er och inte ge efter för kritiken ..

(Undra också - var framgår det att gruppen inte släpper in män/bara släpper in män? Eller är det bara så att DIN definition av "vit" endast gäller män? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in