Citat:
Ursprungligen postat av från artikeln
Ny person varje vecka
Varje vecka är det en ny person som har hand om sidan. Där får hen berätta om sina erfarenheter och tankar kring rasism i största allmänhet. Ingen historia är den andra lik, men en gemensam nämnare finns - de har alla tystats ned - av vita människor.
suck
för det första, att ha ett konto som heter "Makthavarna" och inte använda det på något mera kreativt sätt, med ett sånt slagkraftigt namn, är för mig
förbluffande.
Wow

vilket WASTE of time och sitta där som några självgoda "rasifierade" människor som tro sig ha varit utsatta av en hudfärg. Vilket patetiskt statement. Jag har blivit behandlad skit av alla olika typer utav människor, men eftersom jag har vuxit upp i ett land där människor varit vita och haft vitt skinn har också det gjort att jag

också blivit tystad ned, UTAV VITA MÄNNISKOR!
oavsett, alla har fått gliringar kommentarer blivit spottad på massa olika vis och det går att tolka hursomhelst i den egna identiteten, men att ens haka upp sig på att man är utsatt UTAN att tänka flera steg längre, är nog det mest skrattretande.
Oavsett, jag tycker idén med att skifta kontot varje vecka var en smart grej men ingångspunkten