2016-09-02, 01:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nice...
Då skall jag starta en för enbart oss "arier" och förvänta mig att det accepteras
Den skulle kunna heta "Ariska brödraskapet" och kunna fokusera på det "svarta/mörka problemet" eller något i den stilen.
Personligen tror jag att det skulle lukta lagföring, i änden av ett sådant utförande t.o.m.

Namnet får du nog ta med dem som redan bildat en organisation med det namnet -- är ju inte helt säkert att de uppskattar att du snor namnet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ariska_br%C3%B6draskapet

Är ju inte helt säkert att det är lyckat att reta upp det klientelet.
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/fruktat-brodraskap-bakom-flera-mord/
Citera
2016-09-02, 02:40
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av från artikeln
Ny person varje vecka

Varje vecka är det en ny person som har hand om sidan. Där får hen berätta om sina erfarenheter och tankar kring rasism i största allmänhet. Ingen historia är den andra lik, men en gemensam nämnare finns - de har alla tystats ned - av vita människor.

suck

för det första, att ha ett konto som heter "Makthavarna" och inte använda det på något mera kreativt sätt, med ett sånt slagkraftigt namn, är för mig förbluffande.
Wow vilket WASTE of time och sitta där som några självgoda "rasifierade" människor som tro sig ha varit utsatta av en hudfärg. Vilket patetiskt statement. Jag har blivit behandlad skit av alla olika typer utav människor, men eftersom jag har vuxit upp i ett land där människor varit vita och haft vitt skinn har också det gjort att jag också blivit tystad ned, UTAV VITA MÄNNISKOR!

oavsett, alla har fått gliringar kommentarer blivit spottad på massa olika vis och det går att tolka hursomhelst i den egna identiteten, men att ens haka upp sig på att man är utsatt UTAN att tänka flera steg längre, är nog det mest skrattretande.

Oavsett, jag tycker idén med att skifta kontot varje vecka var en smart grej men ingångspunkten
Senast redigerad av raxmouse 2016-09-02 kl. 02:43.
Citera
2016-09-02, 03:03
Medlem
Gefreiters avatar
Reinfeldts dröm börjar ta sig. Snart är vi ett litet dekadent Amerika.
Rasifierade som leker Black Lives Matter och pratar om vithetsnorm, no shit, det är Sverige och allt annat än vitt är en riktigt ny förseelse. Förändringar tar tid.

Det är en oroande trend. I den här takten så börjas det snart pratas om den Svenska södern under 50-talet och Jimmie Crow.

Hur som helst så är själva kontot inget problem, låt dem ha sin bubbla, ingen kommer till skada.
Bara en massa svenskar som gnäller och vill låtsas vara utsatta.
Citera
2016-09-02, 03:54
Medlem
nedboys avatar
Jag slog ett litet öga på kontot och det verkar ju helt sjuka ju. Det är en kille som är (förmodligen) vit. Han frågar i kommentarsfältet och när de inser att han är vit så säger de att han inte får kommentera just för att han är vit och avslutar med "hejdå".

Hur fan skulle det se ut omvänt?
Citera
2016-09-02, 04:16
Avstängd
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.gp.se/nyheter/sverige/h%C3%A4r-%C3%A4r-sidan-d%C3%A4r-rasifierade-har-makten-1.3747830

Del av artikel:

Läs gärna artikeln, den är ganska intressant. Hur kommer det sig att mediedrevet inte är igång? Eller är det ok pga att de själva ser sig som rasifierade, och därmed bekräftar raser?

Jag har svårt att greppa syftet med gruppen, menär det något som spär på fördomar, så är det sådant här.

Osäker på forumdelen, men det rör sociala medier ändå.

De icke vita är de riktiga rasisterna, och så har det alltid varit
Citera
2016-09-02, 05:32
Avslutad
Jag har inte instagram men retar mig så in i bengen på de här sketna kontot.
Inte för att jag "inte får vara med" utan för att de är helt okej om en feministisk invandrartjej gör en grupp där hudfärgen är ditt inträdeskort (och med rädsla för att dessa invandrare ska bli kallade för rasister använder dom ordet "vita" istället för "etniska svenskar").
Att svenskar dessutom inte skulle vara utsatta för vardagsrasism eller kränkningar är inte helt sant då jag själv blivit utsatt för de.
Men om dom nu är så kränkta av oss svenskar så undrar jag varför ni bor kvar här? Flytta går bra, USA kanske?
I mina ögon är dessa människor lika stora rasister som många andra.
Citera
2016-09-02, 06:23
Medlem
oldtimedrunks avatar
Låt dom hålla på, innerst inne vet de att dagen då de vita inte längre finns där, är dagen då de bor i ett kaotiskt u-land.

Hela världen vill till vita länder, hur kan det komma sig? Länder utan vita borde enligt dem själva vara rena drömriken. Ingen rasism, inget våld. Inga klasser, bara kultur och kumbaya.

Nä, keep it up. Vi vita må ha lång stubin, men när den brunnit ut då smäller det. Då gör vi rent hus.
Citera
2016-09-02, 07:05
Medlem
Har inte instagram och känner mig inte kränkt.

Men vi borde börja fundera på vart vi är påväg i samhället.
Om olika grupper får diskriminera varandra på olika villkor så ökar segregationen. Misstänksamhet mellan olika grupperingar och ökad otrygghet.

I ett land där det ska vara lika för alla hade detta varit olagligt, då "negerbollar" är kränkande men att utesluta och tysta ner folk pga deras hudfärg så länge dom är vit är helt ok.

Tror dom skjuter sig i foten då detta troligtvis inte ökar acceptansen för "rasifierade".
Citera
2016-09-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur har du själv råkat ut för den sortens rasism?

(PS detta liknar ju IG-kontot "svartkvinna" där de blev tokiga om någon vit kommenterade, en av historierna var en vit kille som hade sagt att tjejen var söt för att vara svart, varpå tjejen slog killen i ansiktet som svar.)
Tydligen får jag bara prata svenska. Inte blanda in ord från andra språk. "Vaddå ser jag inte svensk ut eller" sa han och ville slåss. *facepalm* (jag skiter väl i honom, vill jag prata finska eller whatever gör jag det)
Senast redigerad av trekantshatt 2016-09-02 kl. 07:35.
Citera
2016-09-02, 07:38
Medlem
Herostratoss avatar
Noterar den beundrande och ursäktande tonen i gp-artikeln. Svenska journalister är helt enkelt för korkade för att märka den kognitiva dissonansen som uppstår när man å ena sidan fjäskar för en viss sorts etniska separatister, men å andra sidan hävdar att mångkultur är det bästa som uppfunnits sen skivat bröd.

Det har väl aldrig varit tydligare att en viss sorts rasism är godkänd?

Sen kan man ju undra vad t.ex. presumtiva arbetsgivare tycker om dessa offerolympiker? Jag skulle då inte våga anställa någon som skyltar med sig själv som ett ständigr offer, och som kommer att ha ordentliga problem att samarbeta med etniska svenskar. Men förmodligen så skickar deltagarna i gruppen ut rätt signaler för att få jobb i offentlig förvaltning etc.
Senast redigerad av Herostratos 2016-09-02 kl. 07:41.
Citera
2016-09-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.gp.se/nyheter/sverige/h%C3%A4r-%C3%A4r-sidan-d%C3%A4r-rasifierade-har-makten-1.3747830

Läs gärna artikeln, den är ganska intressant. Hur kommer det sig att mediedrevet inte är igång? Eller är det ok pga att de själva ser sig som rasifierade, och därmed bekräftar raser?
Det är väl helt OK så länge som medlemmarna i gruppen också menar att det är OK med enskilda rum enbart för vita. Om de skulle ha problem med det senare däremot är det bara ett stort hyckleri.
Citera
2016-09-02, 08:27
Medlem
YP4XQs avatar
Låt undermänniskorna sitta där och snyfta i vårt samhälle, i vår IT-infrastruktur, i våran välfärd, i tacksamhet till oss för att vi gett dem en bra framtid. Ironiskt sjukt. När de slutat snyfta så kommer de kanske på allt bra i det vita samhället som de nyttjar till 100% varje dag.
Senast redigerad av YP4XQ 2016-09-02 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in