Citat:
Ursprungligen postat av
My name is Earl
Jo, det har du, annars försvinner inte bromsvätska. Har du skivor eller trummor bak?
Är du seriös? Trummor på en BMW 530i från 2004? Det finns liksom inte på kartan...
Citat:
Ursprungligen postat av
DaProvoker
Stått i timmar men inga fläckar. Kollat varje hjul, ingen läckage. Så nej, det läcker inte.
Du är medveten om att det finns rör mitt under bilen också? Det är väldigt vanligt på E60 och E61 att det samlas grus mellan plastpanelerna och golvet under bilen. Bromsrören ligger mellan, fuktigt grus nöter på rören, färgen på rören nöts bort, rören rostar och det går hål. Det syns oftast inte att det läcker förrän man skruvar loss panelen eftersom gruslasset som ligger på panelen suger upp vätskan som läckt ut.
Jag gissar på att det läcker från ett rör ovanför plastpanelen framför vänster bakhjul.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaProvoker
Kan någon svara på min fråga om hur mycket det kan kosta att avlufta?

om det läcker eller ej, svara bara på frågan som ställs.
Typ mellan 500 och 3000 beroende på vilken verkstad du väljer och hur bra du vill ha jobbet gjort.
En seriös verkstad skulle inte ens gå med på att lufta bromsarna på en bil som läcker bromsvätska då det bidrar till att skicka ut en mycket trafikfarlig bil på vägen igen.
Har systemet varit tomt bör den luftas av med en dator som kör ett program som luftar av EsP-enheten också, annars kan det bli luft kvar i den (gjort det massor av gånger), då kostar det mer då det tar längre tid och man behöver vara två personer som hjälps åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
toby79
Internt läckage.
Ett internt läckage är ett läckage inne i systemet, typ mellan packningar och cylindervägg i huvudcylinder. Ett internt läckage orsakar inte vätskeförlust i ett slutet system. Om du menar att det skulle läcka från huvudcylindern ut i bromsservon så är det ett externt läckage då det läcker UT från det hydrauliska bromssystemet och in i bromsservon som inte är en del av hydrauliken.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaProvoker
Vad händer om jag ändå kör? Kommer bromsarna sluta fungera nån gång eller blir det bara så att man måste trycka hela vägen ner?
1. Du riskerar ditt och andras liv. 2. Bromsarna kommer tillslut att sluta fungera helt eftersom det är ett _hydrauliskt_ system, alas; det fungerar sämre med luftbubblor i vätskan, det fungerar inte överhuvudtaget tillslut om för mycket vätska läcker ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaProvoker
ok ska ta in den för avluftning först, sen kolla om det är en läckage.
Bortkastade pengar om du tänker betala för det och lyckas hitta någon som är villig att lufta ett läckande system. Du sa att varningen tändes, du körde 20 mil sen var det tomt. Man kan köra betydligt längre än 20 mil om nivån skulle nå ner till "varningsnivå", ifall det är slitage av bromsbelägg som orsakat att vätskenivån sjunker. Eftersom slitage av bromsbeläggen är den enda "naturliga" orsaken till att nivån i behållaren sjunker, måste det finnas ett läckage.
Eftersom det finns ett läckage måste det repareras, och när läckaget reparerats måste systemet luftas.
Laga först, lufta sen. Då behöver du bara betala för att lufta EN gång istället för två.