Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-01, 18:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trumps kampanj fick mer än 5 miljoner $ igår i små donationer:

"Republican presidential nominee Donald raised more than $5 million on Wednesday, the day he visited Mexico and delivered a highly anticipated immigration speech, according to The Wall Street Journal.

Trump’s digital director, Brad Parscale, told the Journal that Wednesday’s haul is a new daily record for the real estate mogul. He said that it consisted of online small-dollar donations and doesn’t include donations made through the phone or mail."

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/294086-trump-raised-5-million-on-wednesday-report
2016-09-01, 18:39
Bannlyst
Har ni läst 10-stegs planen eller? Kolla rallyt inatt annars...det var historiskt jag lovar.
2016-09-01, 18:45
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Har ni läst 10-stegs planen eller? Kolla rallyt inatt annars...det var historiskt jag lovar.

Man hittar inte mycket om utrikespolitiken han ska föra.

Den är jag mest intresserad av.

Dvs. han har ju lovat att ta hem jobben till Amerika igen men man kan inte läsa så mycket om de militära styrkorna ska tas hem också.
2016-09-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll Rasmussen Reports, August 29-30:
FOX poll, Aug. 31, 2016:
Sådärja!
Vilket jävla momentum han har nu då!

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Problemet är att han alltid pissar på sig, det är klart och tydligt att Trump vill gå vidare med en lättare invandrings politik. Men han gör felet som många har gjort innan och det är att han blir rädd, och lyssnar på de som inte vill gå vidare och inse att European America inte längre finns.

Visst det är svårt att släppa greppet men Trump kan inte längre vika ner sig för dessa eftersom de inte finns tillräckligt för att vinna valet.

Så länge minoriteter röstar efter ras medan vita röstar efter parti så finns det ingen chans för Trump.

Att lyssna på någon som Ann Coulter som Trump gör borde göra att vita inte ska rösta på honom, hon är allt som är fel på vita i USA idag.
Jag vill ju säga emot dig, men tyvärr har du nog en del rätt här..
Men det är därför man måste köra på strategin; gulla med färgade och sälja in det, typ som Trump gör: det är för allas skull! Framförallt 'African american citizens'.
och inte köra all in White Power på direkten.
Men framförallt tjänar det till att få minoriteterna att stanna hemma och inte rösta, eftersom båda kandidaterna fjäskar för dem och båda är vita, en tant och en gubbe så ser de ändå ingen skillnad.

Sedan säger man till dem "Hey! if ya'll go back home, and then come back through our Big beautyfull door we may let you stay here legally!(but no citizenship)"
Och sedan sätter man kvoten någonstans kring där den lagliga invandringen är idag.
(Här får man ha i åtanke också att The Don tycker något 10tusental muslimer på USA's 300milj invånare är en katastrof )

Och sedan får man ta itu med PK-rörelsen, massmedia osv innan man kan gå vidare.
Men det går fort.
Det är i alla fall så jag spår framtiden

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump talar snart i Wilmington, OH:

Donald Trump Rally in Wilmington, OH 9/1/16

https://www.youtube.com/watch?v=jbwPnNFLcNQ

Hmm, svinkort tal, kortaste någonsin?
Verkade stressad, inte alls på G som annars, hoppas inget är på tok!
Kanske bara Melania som sexvägrar igen
2016-09-01, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kan bli spännande det här.

Jag har följt RealClearPolitics och Project538. Lågvattenmärket för Trump verkar ha infallit ungefär 9-14:e Augusti. Då var han 8% efter Clinton, och bedömdes ha ungefär 11% chans att bli nästa president.

Nu ligger han ca 5% efter och bedöms ha 25% chans att bli president. Ett par veckor till med positivt momentum så kan det vara mer jämt.
2016-09-01, 19:12
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Besöket i Mexico är om inte annat ett lysande sätt att stjäla uppmärksamhet från Hillary

Här uttalar sig Mexikos förre president Vincente Fox argt om besöket

Du lägger in beskrivning i själva videolänken, det gillar jag. +1!

Vilken klant, han kallar Trump för "profet" och "smart" och vill att det ska få amerikanska medborgare att komma till insikt. En fejk-profet, visst, men det är fortfarande ett rätt schysst epitet från en tidigare president om en eventuell blivande "kollega".
Senast redigerad av JoelSUOMI 2016-09-01 kl. 19:15.
2016-09-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Sådärja!
Vilket jävla momentum han har nu då!

Jag vill ju säga emot dig, men tyvärr har du nog en del rätt här..
Men det är därför man måste köra på strategin; gulla med färgade och sälja in det, typ som Trump gör: det är för allas skull! Framförallt 'African american citizens'.
och inte köra all in White Power på direkten.
Men framförallt tjänar det till att få minoriteterna att stanna hemma och inte rösta, eftersom båda kandidaterna fjäskar för dem och båda är vita, en tant och en gubbe så ser de ändå ingen skillnad.

Sedan säger man till dem "Hey! if ya'll go back home, and then come back through our Big beautyfull door we may let you stay here legally!(but no citizenship)"
Och sedan sätter man kvoten någonstans kring där den lagliga invandringen är idag.
(Här får man ha i åtanke också att The Don tycker något 10tusental muslimer på USA's 300milj invånare är en katastrof )

Och sedan får man ta itu med PK-rörelsen, massmedia osv innan man kan gå vidare.
Men det går fort.
Det är i alla fall så jag spår framtiden

Hmm, svinkort tal, kortaste någonsin?
Verkade stressad, inte alls på G som annars, hoppas inget är på tok!
Kanske bara Melania som sexvägrar igen

Något intressant är ju att varje gång Trump pratar om latinos och svarta så sjunker han i dessa grupper. När han är tyst ångande dessa grupper så ökar han bland latinos och svarta.

Titta på latimes poll när han tala om svarta förra veckan sjönk Trump från 10% till 5% och latinos igår från 31% till 25% idag.

Så mitt tips är prata ekonomi och inget annat.
2016-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något intressant är ju att varje gång Trump pratar om latinos och svarta så sjunker han i dessa grupper. När han är tyst ångande dessa grupper så ökar han bland latinos och svarta.

Titta på latimes poll när han tala om svarta förra veckan sjönk Trump från 10% till 5% och latinos igår från 31% till 25% idag.

Så mitt tips är prata ekonomi och inget annat.

Vadå tror du inte de går på 'WHAT THE HELL DO YOU HAVE TO LOOSE!?'?
Eller 'LAAATIIINOOOOSSS!!!!'?
2016-09-01, 19:39
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Du lägger in beskrivning i själva videolänken, det gillar jag. +1!

Vilken klant, han kallar Trump för "profet" och "smart" och vill att det ska få amerikanska medborgare att komma till insikt. En fejk-profet, visst, men det är fortfarande ett rätt schysst epitet från en tidigare president om en eventuell blivande "kollega".

En "false prophet" är allt annat än ett "schysst epitet". Det är en lögnare som uttalar falska löften. Du kanske inte kände till uttrycket vilket är helt ok, inte jättevanligt att det används. Beware of false prophets brukar man säga.

False prophet är för övrigt ett riktigt passande epitet på Trump.
2016-09-01, 19:52
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
En "false prophet" är allt annat än ett "schysst epitet". Det är en lögnare som uttalar falska löften. Du kanske inte kände till uttrycket vilket är helt ok, inte jättevanligt att det används. Beware of false prophets brukar man säga.

False prophet är för övrigt ett riktigt passande epitet på Trump.
Grymt epitet när det kommer från en yrkeslögnare och grovt kriminell typ som Fox.
2016-09-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan

Lite godbitar ur planen:

- Number Two: End ‘catch-and-release’

- We are going to triple the number of ICE deportation officers. Within ICE, I am going to create a new special Deportation Task Force, focused on identifying and removing quickly the most dangerous criminal illegal immigrants in America who have evaded justice. …. We’re also going to hire 5,000 more Border Patrol agents, and put more of them on the border, instead of behind desks. We will expand the number of Border Patrol Stations.

- We will immediately terminate President Obama’s two illegal executive amnesties, in which he defied federal law and the constitution to give amnesty to approximately five million illegal immigrants

http://blogs.wsj.com/washwire/2016/08/31/from-the-speech-donald-trumps-10-part-immigration-plan/

Rallyt var sjukt bra!
2016-09-01, 20:03
Medlem
Mexico är hycklare! De gnäller på Trump att han ska bygga en mur mot Mexico, medan Mexico själv har en mur mot ett annat land.

Så jävla svartskalleattityd "Du får inte göra så för du är vit".

Ner med svarta privilegier!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in