2016-09-01, 18:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några gissningar:
– Aki har ringt sin nya och berättat.
– Någon som pratat bredvid munnen.
– JM, som berättat att hon planerade att döda exmaken har
också berättat för någon om sina medhjälpare.

Jag har inte kunnat hitta något närmare om vilka de två var,
så detta är rena gissningar.

Kort inhopp.

Min femma är sen tidigare lagd på föräldrarna Möller. Behåller kvar min femma där.
Tror nämligen If ansträngt sig långt utöver i detta ärende, och att samvetet hos Möller-föräldrarna var påväg att släppa ut JM hemligheter.
Jag har ALDRIG, hört om en försäkringsbolag´s - utredning som står som ensam bärande i orsak till att åklagarmyndigheten parar ihop två kammaråklagare på varsitt mål & där man går i varandra till den graden att man uttalar sig om varandras förundersökningar.

Som sagt - Pappa Möller verkade ju inte helt obenägen att göra affärer med sina egna barn.
Larmet var på väg att gå. JM kände tvånget att tysta larmet som laddade upp?
Det är väldigt tight i tid mellan If´s avslag & även begäran om överprövning, och mord/mordförsök.
Därav 3/8...

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ganska intressant hur polisen har agerat runt denna kvinna.
Hennes man dör under såpass egendomliga förhållanden att försäkringsbolaget vägrade betala ut någon livförsäkringen efter sin utredning.
Polisen gör inget. Fast försäkringsbolaget påpekar oklarheterna för polisen.
Kvinnan anmäls för att tvingat ensamkommande till knull som filmas. utredningen lägsta ner.
Några veckor senare misshandlas dessa ensamkommande knull.
När hennes föräldrar överfölls, valde de direkt att misstänka den skadade kvinnan för mordet av sin man.
Tillslut riktas blickarna mot dottern och hennes skäggbarnsman.
Nu tvingas polis och åklagare förklara varför makens död inte blev utrett.
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Det man måste fråga vilka krafter som påverkat polis/åklagare...

Här lägger jag min andra femma på Polisen. Tyvärr.
Man har på något vis inte levererat till den mer objektivitetsbundne åklagaren (då), och tillslut förpassas ärenden som inte skrider åt endera håll.
Antingen genom "legitim" resursbrist, eller också genom smutsjobb inom kåren.
Med tanke på hur läckor/pladder sett ut nu, samt hur försäkringsbolaget If avfyrat stora kanoner mot Polisen/Åklagare sedan förra året och fryst 2.5milj, är jag tyvärr (igen) tvungen att undra över smutsjobb?
Undrar även spekulativt hur allt blivit om Fahlander fått JM på sitt bord redan vid drunkningsärendet?
Senast redigerad av rotesau 2016-09-01 kl. 18:35.
Citera
2016-09-01, 18:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tänkte på dom också, men jag tycker inte att den bild jag får
riktigt passar in på föräldrarna.

Dessutom gjordes ju visst utredningsarbete i samband med att
maken dog. Skulle föräldrarna ha dragit sig därifrån innan polisen
kom och sedan inte sagt ett knäpp under utredningen?
Det stämmer inte med den bild jag har av dom, även om dom
passar in på "i 41-åringens omedelbara närhet", men det är
det ju fler som gör.

Mannen anmäldes ju försvunnen först tolv timmar efter det att han gick för att fiska om jag har förstått saken rätt, vid 21?

I så fall kan föräldrarna ha lämnat stugan innan 09 påföljande dag, fullt förståeligt om de inte orkade att vistas tillsammans med JM en längre tid i den där stugan.

Kanske var föräldrarna i stugan i syfte att passa barnen när JM och X:et skulle ut på ett försoningsfiske, de låg och sov när JM återkommer till stugan, hon ljuger om att mannen ligger och sover när föräldrarna ska lämna stället.

I efterhand förstår de att JM har ljugit, när dödsfallet blir känt, de konfronterar JM och har hela tiden förstått att JM har gjort något som hon inte borde ha gjort, detta vet JM och ser sig nödgad att eliminera föräldrarna?

En teori av många, jag vill dock bara visa på att det kan finnas logiska orsaker till att ha ihjäl sin familj, pengar och eliminering av vittnen.
Citera
2016-09-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Funderar litegrann på det här med bilarna.
Om man har tillgång till en svart Volvo V50, förmodligen en bland de mest diskreta bilar man kan använda i Sverige, varför väljer man då en tegelröd VW Touran (var det väl?) om man ska åka på en liten mordturné ute i ett litet sommarstugeområde en sommarkväll/natt?

Ren dumhet eller vad?

De kanske har använt Volvon för att köra dit och rekognosera någon dag tidigare. Det skulle förklara varför den står smutsig och med flera skador på en bensinmack i Eskilstuna. Pga skadorna så var de tvungna att använda VW:n på mordnatten. Tycker att polisen borde undersöka Volvon också om de inte redan har gjort det.
Senast redigerad av forum202 2016-09-01 kl. 18:39.
Citera
2016-09-01, 18:41
Medlem
Det borde väl vara dom 2 som hon våldtog (eller "våldtog") som var på plats vid makens drunkning? Eller hade hon ännu fler i sin närhet som hon typ utnyttjar förutom hennes 18 åriga sambo?

Nu kan VLT berätta om flera märkliga omständigheter kring mannens död.
– Vi har indikationer på att ytterligare två personer fanns på plats, två personer i 41-åringens omedelbara närhet, säger en källa med insyn i dödsfallsutredningen till tidningen."
Senast redigerad av Hehehaha1 2016-09-01 kl. 18:53.
Citera
2016-09-01, 18:42
Medlem
Grandiosos avatar
Den mordmisstänkta 41-åringens makes mystiska drunkning utreds av polis.
Nu ifrågasätter utredare hennes uppgifter om vad hon gjorde när maken försvann och dog, skriver VLT:
Kvinnan kan omöjligt ha sovit i tolv timmar med barnen omkring sig.

Citat:
Lokaltidningen VLT redovisar också uppgifter om vindförhållandena på sjön på dödsdygnet:

– I och med att båten hittas 10-15 meter utanför bryggan är slutsatsen att den inte kan ha legat ute särskilt länge. En övergiven eka förflyttar sig nämligen ganska snabbt med vindens riktning och borde, om den legat övergiven en längre tid, ha flutit ända in till land, säger en person med insyn i dödsfallsutredningen till tidningen.

Kvinnan har sagt att maken gav sig ut på sjön, Hjälmaren, på fredagskvällen mellan 20 och 22. Samtidigt lade kvinnan sig för att vila, enligt egen utsago. Tolv timmar senare, på lördagsmorgonen, vaknade hon och slog larm om att maken var borta.

VLT skriver nu att de varit i kontakt med utredare som avfärdar förklaringen som "rent nonsens":
"... inte minst mot bakgrunden av att de två minderåriga barnen fanns i hennes omgivning."

– Hon kan omöjligt ha sovit i tolv timmar med barnen omkring sig, säger en person enligt tidningen.
http://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-makens-dod-i-arboga/

Sen kan man verkligen fundera över hur smart den här högst speciella damen egentligen är.
I slutet på juli, detta år alltså, så får alltså vederbörande veta att det inte blir några pengar
från försäkringsbolaget. Man betraktar makens drunkningsdöd som skum och det bör
hon ju kunna förstå. Istället för att då vara lättad över att det i alla fall bara stannade
vid att man inte betalade ut några miljoner till henne och ingen vidare utredning kring dödsfallet,
och välja att ligga lågt ett bra tag framöver så tar människan minsann och gör upp
planer på flera avlivningar bara några dagar senare. Och dessutom på samma ställe där
makens plötsliga död skett. Begriper inte sexbarnsmamman hur jäkla misstänkt det blir?
Och att den nerlagda utredningen kring makens död som kunde förblivit nerlagd med
detta handlande inte gärna kan bli annat än återupptagen?
Hon tigger ju med sitt "offensiva" agerande om att det ska gå riktigt åt helvete för henne.

I sån enorm ekonomisk knipa kan hon väl knappast ha varit så att hon måste tvunget
se till att skicka ut föräldrarna ur den här sinnevärlden medelst dödligt våld och få ut arvet
så tätt inpå ett nedslående besked från försäkringsbolaget - som har ögonen på henne -
och en skandalaffär med asylsex under hot och den stora uppmärksamhet i media detta
väckt? Herregud, människan hann väl dra in så rejält med stålar på sin verksamhet med
de ensamkommande små liven innan myndigheterna till slut grep in och stängde ner hela
skiten så att hon kunde leva rätt gott några år framåt utan att behöva anstifta mord
på de som satt henne till världen eller? Åtminstone inte så nära i tid allt annat som
förevarit kring henne? Och inte varit direkt av det uppbyggliga slaget?
Hade hon stora skulder kanske? Eller var hon helt enkelt bara väldigt spendersam av sig?
Det som flöt in i pengaväg åkte ut lika fort?

Särskilt smart, knappast. Dåligt konsekvenstänk, ja. Girig, ja, så in i helvete.
Citera
2016-09-01, 18:49
Medlem
Sova tolv timmar, svårt med barn.
Men har man supit sig dyngrak tillsammans med nå piller kan det nog gå.

Båten,, han kanske druttade i då han kom hem på morgonkvisten?

Vi vet ingenting, bara lösa antaganden hela tiden.
Citera
2016-09-01, 18:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den mordmisstänkta 41-åringens makes mystiska drunkning utreds av polis.
Nu ifrågasätter utredare hennes uppgifter om vad hon gjorde när maken försvann och dog, skriver VLT:
Kvinnan kan omöjligt ha sovit i tolv timmar med barnen omkring sig.

http://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-makens-dod-i-arboga/

Sen kan man verkligen fundera över hur smart den här högst speciella damen egentligen är.
I slutet på juli, detta år alltså, så får alltså vederbörande veta att det inte blir några pengar
från försäkringsbolaget. Man betraktar makens drunkningsdöd som skum och det bör
hon ju kunna förstå. Istället för att då vara lättad över att det i alla fall bara stannade
vid att man inte betalade ut några miljoner till henne och ingen vidare utredning kring dödsfallet,
och välja att ligga lågt ett bra tag framöver så tar människan minsann och gör upp
planer på flera avlivningar bara några dagar senare. Och dessutom på samma ställe där
makens plötsliga död skett. Begriper inte sexbarnsmamman hur jäkla misstänkt det blir?
Och att den nerlagda utredningen kring makens död som kunde förblivit nerlagd med
detta handlande inte gärna kan bli annat än återupptagen?
Hon tigger ju med sitt "offensiva" agerande om att det ska gå riktigt åt helvete för henne.

I sån enorm ekonomisk knipa kan hon väl knappast ha varit så att hon måste tvunget
se till att skicka ut föräldrarna ur den här sinnevärlden medelst dödligt våld och få ut arvet
så tätt inpå ett nedslående besked från försäkringsbolaget - som har ögonen på henne -

Särskilt smart, knappast. Dåligt konsekvenstänk, ja. Girig, ja, så in i helvete.

Tänk om föräldrarna visste ngt om makens död o hotade att skvallra..... Inte bara pengasuget som drev henne att tysta föräldrarna snabbt.
Citera
2016-09-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Volvons jordklumpar om du kikar igen, exempelvis halvvägs upp till draget baktill betyder att den backats upp i en slänt, eller ned i ett dike.
Det kan Polisen leta efter därute efter småvägarna, den skadan på vegetationen lär synas.

Jag har varit och tittat på bilen live
Polisen är ju inte intresserade av bilen.
Jag tror som dig att den kan ha blivit skadad under mordet men inte i arboga utan när man bytte bil mitt i mörka natten stressade och djävliga backat in i dike eller upphöjning.
Citera
2016-09-01, 18:59
Medlem
lasternassummas avatar
JMs föräldrar
Det har tidigare, liksom nu, spekulerats om JMs föräldrar gjort något
oegentligt. Det har förts fram teorier om svarta-börs-affärer i Kina
och annat som kan ha slagit tillbaka.
Det här är min bild. Det finns inga fläckar på Göran och Anki sedan
tidigare. Hur PFG startade, drevs och så småningom såldes är rätt
igenom en solskenshistoria. Ingen brottslighet, inga oegentligheter
bara ett framgångsrikt företag. Sådant genererar IOFS alltid avund,
men det har inte kommit fram någon samlad negativ bild av Göran
eller Anki. Dom har ett välskött lantställe. Dom har en välordnad
ekonomi, för att inte säga att dom är rika.
Detta ger mig en bild av ett skötsamt par. Samma bild har jag av
JMs syster och hennes familj.
JM är undantaget som inte får den här bilden att stämma. Kanske
kommer vi någon gång att få veta något om varför JM blev så
olik de övriga i familjen, om nu min bild stämmer.

Alla får skaffa sin egen bild. Utgående från min, så återstår tre
alternativ till vilka som var i stugan då exmaken dog.
1. Ett par ensamkommande som JM hade hand om.
2. Ett par "inhyrda" från den närmaste kretsen.
3. Någon av döttrarna med respektive (kvinna+man) eller döttrars respektive (två män).

Inget av detta vilar på någon fast grund.
Det blir ju lätt spekulationer när man nästan inget vet.
Allt vi vet är att vi söker
"två personer i 41-åringens omedelbara närhet".

Inhyrda stämmer ju inte så bra, men boende i JMs hem, om
det var så, borde kunna stämma.

Citera
2016-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är något skumt med moderns agerande o vittnesmål/brist på - ialla fall vad som sipprat ut till oss.
Skulle gissa att hon vet mycket mer om svärsonens dödsfall, JMs psyke o sitt o makens överfall.

Kanske har hon stora dubier om att sätta dit sin dotter? Vara rädd för eget åtal - skyddande av brottsling när svärsonen drunknade?
Hon kanske sitter inne med många uppgifter som nu sakta kommer fram. Dessa hade kanske inte kommit fram när de anhölls förra gången.
Detta är nog den springande punkten. Bra resonerat!
Citera
2016-09-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var nog den äldre, och så korrigerar jag mig på hanen, han heter Imran Ali
och Amran Ali skriver: Gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt....

J*lias sambo heter J*far J*fari, *=a, men har två olika FB-identiteter: Imran Ali och Jafar Ali.
Citera
2016-09-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske föräldrarna?

JM med sitt X vid vattnet, vet hur han dog. Föräldrarna är de enda som kan vittna om att JM:s story inte är sann och måste elimineras när de har börjat knysta om att det får vara nog, särskilt när sexskandalen lades på toppen av JM:s CV?

JM kan ha haft ekonomiska hållhakar på föräldrarna som har hållit dem tysta?
Ja, föräldrarna är det mest logiska. Men det gjordes väl en utredning redan när exet hittades död?Varför skulle förädrarna ha ljugit om någonting då? De hade dessutom mycket god ekonomi såvitt jag förstår. Så att JM skulle haft någon ekonomisk hållhake på dem verkar osannolikt. De kunde förstås ha försökt skydda JM från onödiga problem då de inte trodde att hon hade någonting exets död att göra. Kanske trodde de att det var en olycka. Sedan, när det framkom att det fanns ett försäkringsbedrägeri med i bilden fick de kanske misstankar mot JM och började ställa besvärliga frågor till henne. Sexskandalen kan också ha bidragit till att de var besvikna på JM och hade tappat förtroendet på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in