Citat:
Några gissningar:
– Aki har ringt sin nya och berättat.
– Någon som pratat bredvid munnen.
– JM, som berättat att hon planerade att döda exmaken har
också berättat för någon om sina medhjälpare.
Jag har inte kunnat hitta något närmare om vilka de två var,
så detta är rena gissningar.
–
– Aki har ringt sin nya och berättat.
– Någon som pratat bredvid munnen.
– JM, som berättat att hon planerade att döda exmaken har
också berättat för någon om sina medhjälpare.
Jag har inte kunnat hitta något närmare om vilka de två var,
så detta är rena gissningar.
–
Kort inhopp.
Min femma är sen tidigare lagd på föräldrarna Möller. Behåller kvar min femma där.
Tror nämligen If ansträngt sig långt utöver i detta ärende, och att samvetet hos Möller-föräldrarna var påväg att släppa ut JM hemligheter.
Jag har ALDRIG, hört om en försäkringsbolag´s - utredning som står som ensam bärande i orsak till att åklagarmyndigheten parar ihop två kammaråklagare på varsitt mål & där man går i varandra till den graden att man uttalar sig om varandras förundersökningar.
Som sagt - Pappa Möller verkade ju inte helt obenägen att göra affärer med sina egna barn.
Larmet var på väg att gå. JM kände tvånget att tysta larmet som laddade upp?
Det är väldigt tight i tid mellan If´s avslag & även begäran om överprövning, och mord/mordförsök.
Därav 3/8...
Citat:
Ganska intressant hur polisen har agerat runt denna kvinna.
Hennes man dör under såpass egendomliga förhållanden att försäkringsbolaget vägrade betala ut någon livförsäkringen efter sin utredning.
Polisen gör inget. Fast försäkringsbolaget påpekar oklarheterna för polisen.
Kvinnan anmäls för att tvingat ensamkommande till knull som filmas. utredningen lägsta ner.
Några veckor senare misshandlas dessa ensamkommande knull.
När hennes föräldrar överfölls, valde de direkt att misstänka den skadade kvinnan för mordet av sin man.
Tillslut riktas blickarna mot dottern och hennes skäggbarnsman.
Nu tvingas polis och åklagare förklara varför makens död inte blev utrett.
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Det man måste fråga vilka krafter som påverkat polis/åklagare...
Hennes man dör under såpass egendomliga förhållanden att försäkringsbolaget vägrade betala ut någon livförsäkringen efter sin utredning.
Polisen gör inget. Fast försäkringsbolaget påpekar oklarheterna för polisen.
Kvinnan anmäls för att tvingat ensamkommande till knull som filmas. utredningen lägsta ner.
Några veckor senare misshandlas dessa ensamkommande knull.
När hennes föräldrar överfölls, valde de direkt att misstänka den skadade kvinnan för mordet av sin man.
Tillslut riktas blickarna mot dottern och hennes skäggbarnsman.
Nu tvingas polis och åklagare förklara varför makens död inte blev utrett.
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Det man måste fråga vilka krafter som påverkat polis/åklagare...
Här lägger jag min andra femma på Polisen. Tyvärr.
Man har på något vis inte levererat till den mer objektivitetsbundne åklagaren (då), och tillslut förpassas ärenden som inte skrider åt endera håll.
Antingen genom "legitim" resursbrist, eller också genom smutsjobb inom kåren.
Med tanke på hur läckor/pladder sett ut nu, samt hur försäkringsbolaget If avfyrat stora kanoner mot Polisen/Åklagare sedan förra året och fryst 2.5milj, är jag tyvärr (igen) tvungen att undra över smutsjobb?
Undrar även spekulativt hur allt blivit om Fahlander fått JM på sitt bord redan vid drunkningsärendet?
Senast redigerad av rotesau 2016-09-01 kl. 18:35.
Senast redigerad av rotesau 2016-09-01 kl. 18:35.