2016-09-01, 17:23
Medlem
styrlunds avatar
Ganska intressant hur polisen har agerat runt denna kvinna.
Hennes man dör under såpass egendomliga förhållanden att försäkringsbolaget vägrade betala ut någon livförsäkringen efter sin utredning.
Polisen gör inget. Fast försäkringsbolaget påpekar oklarheterna för polisen.
Kvinnan anmäls för att tvingat ensamkommande till knull som filmas. utredningen lägsta ner.
Några veckor senare misshandlas dessa ensamkommande knull.
När hennes föräldrar överfölls, valde de direkt att misstänka den skadade kvinnan för mordet av sin man.
Tillslut riktas blickarna mot dottern och hennes skäggbarnsman.
Nu tvingas polis och åklagare förklara varför makens död inte blev utrett.
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Det man måste fråga vilka krafter som påverkat polis/åklagare...
Citera
2016-09-01, 17:28
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nja, nej. Känns inte som polisen var pressade att anhålla denna gång. Eller ens förra gången.
Risken för att paret skulle lyckas gå under jorden är lika med noll.
Massor av cash behövs. Falska pass behövs et cetera.
Kanske var just falska pass hon fixade i Thailand och vad vet vi om hur mycket hon hunnit stoppa undan för kosingen rasade ju in under ett antal månader. Hur som helst är det nog fler än jag som förvånades av att hon helt plötsligt dök upp i Norge. Märkligt räcker ju inte som beskrivning....
Citera
2016-09-01, 17:28
Medlem
Måhända off topic men är det någon som vet om Hans Rosenfeldt kontaktat Netflix och skrivit avtal om att redan nu börja spela in?

"Making a Murderer" finns ju redan vad sägs om;

"Making one more Murderer"
Citera
2016-09-01, 17:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hennes man dör under såpass egendomliga förhållanden att försäkringsbolaget vägrade betala ut någon livförsäkringen efter sin utredning.
Kvinnan anmäls för att tvingat ensamkommande till knull som filmas. utredningen lägsta ner.
När hennes föräldrar överfölls, valde de direkt att misstänka den skadade kvinnan för mordet av sin man.
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Dessa krafter är sjukdomen inom polisen: Rota inte. Misstänk inte. Kan man avskriva - så gör det direkt.
De poliser som vill utreda och som vill söka avslut skrattas väl åt. Gå hem och kolla på Midsomer Murders liksom.
Citera
2016-09-01, 17:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det är säkert så också att även de anhållna sitter där i spänd väntan. En väntan de inte skulle ha ifall de blivit häktade i omedelbar anslutning till anhållandet. När väl sen klockan slår 12 och ett för de anhållna negativt besked motar deras förhoppning om ett frisläppande så kan psykhammaren slå ett dråpslag i deras försvarsstrategiska motstånd som bestått av envist fortsatt nekande. En häktning är något helt annat än ett anhållande.
Ja, det där är vad jag ville höra. Det stämmer ganska bra. Mitt förtroende för polisen är svart/vitt. På lokal nivå är det ofta inkompetens och rutinärenden som man vill bli av med som styr. Kopplas riktiga utredare in så tror jag de är kompetenta.
Bra! Nu knäpper jag upp en kall öl.
Citera
2016-09-01, 17:44
Medlem
lasternassummas avatar
Två personer i 41-åringens omedelbara närhet
Så här står det i VLT om de "nytillkomna" i samband med Akis död:

"Enligt uppgifter från 41-åringen var det enbart hon, maken och deras
två gemensamma barn, som då var drygt två år gamla, som fanns i stugan.
Uppgifter till VLT gör dock gällande att flera fanns på plats, åtminstone två personer till.
- Vi har indikationer på att ytterligare två personer till fanns på plats,
två personer i 41-åringens omedelbara närhet, säger en källa med
insyn i dödsfallsutredningen."

http://www.vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233012-nya-uppgifter-om-exmakens-dod-fragetecknen-hopar-sig

Vilka kan
"två personer i 41-åringens omedelbara närhet"
vara?

– Två ur den kriminella klick som hon brukar omge sig med?
– Kollegor?
– Släktingar (t.ex. dotter med sambo)?

Sedan återstår ju frågorna om vad de två gjorde
där och varför JM ljög och sa till polisen att ingen
utöver hon, exmaken och de små tvillingarna varit
där i samband med exmakens död.

Citera
2016-09-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Det är bara att konstatera att Johanna hade mycket starkt beskydd. Hennes pappa var känd affärsman och mycket förmögen.
Hennes ex och pappa till ett barn är rektor vid Arbogas enda gymnasieskola.
Hon var själv soc sekreterare vid Gestapo avdelningen vid soc i Eskilstuna.
Dessutom hade hon ett förhållande med en viktig polis.
Under den gångna vintern hade hon också tillgång till en egen pluton av afghaner som gillade allt som är kul.
Hon måste verkligen ha känt sig osårbar. Speciellt vid tidpunkten då maken drunknade och under förra vintern.
Du milde.
Nu förstår jag varför den drunknade makens släktingar inte fick hennes tvillingar utredda eller omhändertagna.
Det här avslöjar en otäck korruption som skulle väcka uppseende även i länder som är erkänt korrupta som Mexico.
Det som är bra är att norrbaggarna tog ifrån henne barnen. Hennes döttrars barn borde också utredas.
Tillslut, mycket av dessa vidriga drogrelaterade mord som hänt i Arboga beror på att föräldrarna och gamlingarna curlar sina missbrukande barn.
Om den här kossan Johanna inte är skyldig till mord så är hon i vilket fall inte en lämplig mamma. Eller asylbaron.
Man förstår också hur denna kossa har kunnat öppna ett hem mitt i stan på en fin adress utan att ens ha tillstånd.

Glöm inte att hon har en vännina på Facebook som jobbar administrativt vid polisen i Örebro. Det är alltid praktiskt om man behöver uppgifter.
Citera
2016-09-01, 17:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Jag hoppas innerligt att det inte handlar om KAMARADERI...

Jag var sambo med en polis under många år, detta var på 00-talet i en av landets 3 största städer, och jag såg tyvärr själv vid ett par tillfällen exempel på att detta inte är något som enbart existerar i deckarserier på tv.
Citera
2016-09-01, 17:47
Medlem
Solglittrets avatar
Vilka var de två andra personerna i stugan 8 augusti 2015?

JM kontakter med afganska pojkar verkar ju ha kommit igång efter att hennes firma började jobba med flyktingboende. Hon började med detta under hösten 2015 -dvs efter makens mystiska drunkning. Hur många afganska pojkar kände hon då i aug 2015??
Inte så många kanske som kunde agera mördarslavar åt henne då!

Så vem var mer i stugan?
Mest naturlig - ägarna dvs JMs föräldrar. Visste fadern GM o modern för mycket?
När IF vägrade betala o asylsexet- kommer upp - börjar föräldrarna lägga ihop saker o vackla i stödet till JM? Var det därför de måste tystas?? Inte bara för arvet?
Senast redigerad av Solglittret 2016-09-01 kl. 18:37.
Citera
2016-09-01, 17:49
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Dessa krafter är sjukdomen inom polisen: Rota inte. Misstänk inte. Kan man avskriva - så gör det direkt.
De poliser som vill utreda och som vill söka avslut skrattas väl åt. Gå hem och kolla på Midsomer Murders liksom.
Man vill gärna hitta en yttre påverkan som kan förklara detta. Nån forma av konspirationsteori.
Men tittar man Västmanlands polisens trackrecord ser man att de är brutalt dålig på att utreda spaningsmord som inte följer instruktionsboken GW skrev.
Tyskan i Arboga har samma mönster. polisen sliter in pappan till de dödade barnen, tvingas släppa honom när övervakningskameror från livsmedelsbutiken ger honom alibi.
Sedan går in här kollar vad som skrivs här och agerar på det.
Fick jag välja vart jag INTE skulle bli mördad är det i Västmanland..
Citera
2016-09-01, 17:52
Medlem
Gutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kan det vara detta som är förklaringen till att en afghanasylant var skriven hos pappan?

Det känns som du är på rätt spår. Snacket gick bland grannarna att det bodde asylsökande i JM:s hus. Hörde ingentin om grannhuset där föräldrarna är skrivna.
Citera
2016-09-01, 17:52
Medlem
valleros avatar
[quote=Solglittret|58350946]Vilka var de två andra personerna i stugan 8 augusti 2015?

JM kontakter med afganska pojkar verkar ju ha kommit igång efter att hennes firma började jobba med flyktingboende. Hon började med detta under hösten 2015 -dvs efter makens mystiska drunkning. Hur många afganska pojkar kände hon då i aug 2015??
Inte så många kanske som kunde agera mördarslavar åt henne då!

Så vem var mer i stugan?
Mest naturlig - ägarna dvs JMs föräldrar. Viste fadern GM o modern för mycket?
När IF vägrade betala o asylsexet- kommer upp - börjar föräldrarna lägga ihop saker o vackla i stödet till JM? Var det därför de måste tystas?? Inte bara för arvet?[/QUOTE]
Det där tror jag starkt på. JM tjänade pengar som gräs även om hennes knulleri satte vissa käppar i hjulet. Jag är övertygad om att föräldrarna visste om saker. Och en av dem lever tack och lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in