2016-09-01, 13:30
Medlem
senapslamms avatar
[quote=MeMajk|58348003]Kan tänka att de inte har fulla restriktioner samt att advokaterna inte har försetts med yppandeförbud och att det är anledningen till att de förhörs på detta sätt[/QUOTE]

Förhör sker alltid en och en. Hur skulle det annars gå att få motsägelser i berättelserna?
De båda gör bäst i att inte säga något alls. Men de har inte den erfarenheten att klara en sådan sak.
Citera
2016-09-01, 13:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Intressant hur myndigheterna har klantat sig i hela denna historia, hur samhället i övrigt, fått driva på granskandet av JM:s alla gärningar. Anledningen till att först hennes företag granskades var tack vare hyresvärldens insats.
JM beskrivs ju som extremt manipulativ. Förmodligen har hon kunnat hantera sina olika kontakter med myndigheterna så att de olika myndighetsföreträdarna har ätit ur handen på henne.
Citera
2016-09-01, 13:32
Medlem
lasternassummas avatar
Jag gillar VLTs ordval om var exmaken hittades

Ungefär en halvtimme senare hittas maken, på cirka en meters
djup på
”dumpningsavstånd” från bryggan.

http://www.vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233012-nya-uppgifter-om-exmakens-dod-fragetecknen-hopar-sig

Det börjar verka som om det har gått upp ett och annat
Liljeholmens, även hos våra vänner journalisterna!

Citera
2016-09-01, 13:33
Medlem
En undran som kan te sig bagatellartad i sammanhanget, och kanske redan har avhandlats i den här tråden. Men. Om 18-åringen verkligen är 18, inte talar varken svenska eller engelska (tolk krävs vid förhör), hur har han då lyckats ta körkort i Sverige? Han skjutsade JM till Arlanda när hon skulle dra till Thailand första gången. Dessutom antar jag att han körde bil till hotellet i Trondheim, eftersom förutom rummet även parkeringsplats var bokad där.
En fråga till: han sägs ju ha tillbringat tid i Tyskland innan han tog sig till Sverige. Borde han inte omgående skickas tillbaka till Merkel & Co i så fall? Hur kan han överhuvudtaget tillåtas söka asyl i vårt land?
Någon?
Citera
2016-09-01, 13:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Den lille är väl Julias unge ? (Julia Blomsterlund)
Så måste det vara.
Citera
2016-09-01, 13:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En undran som kan te sig bagatellartad i sammanhanget, och kanske redan har avhandlats i den här tråden. Men. Om 18-åringen verkligen är 18, inte talar varken svenska eller engelska (tolk krävs vid förhör), hur har han då lyckats ta körkort i Sverige? Han skjutsade JM till Arlanda när hon skulle dra till Thailand första gången. Dessutom antar jag att han körde bil till hotellet i Trondheim, eftersom förutom rummet även parkeringsplats var bokad där.
En fråga till: han sägs ju ha tillbringat tid i Tyskland innan han tog sig till Sverige. Borde han inte omgående skickas tillbaka till Merkel & Co i så fall? Hur kan han överhuvudtaget tillåtas söka asyl i vårt land?
Någon?

Han kanske kan hyfsat bra vardagssvenska men vid förhör är det väl väldigt relevsnt att man har en mer exakt förståelse därav kravet på tolk (är kravet från honom? Jag kan tänka mig att även en förundersökningsledare skulle vilja slippa jidder om att han inte förstått om han skulle avvika i huvudförhandling från ddt som ev uppges i förhör).
Citera
2016-09-01, 13:43
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kammaråklagare: "Utredningen är inne i ett känsligt läge"
-Utredningen är inne i ett väldigt känsligt och intensivt läge säger Jessica Wenna.
Vad blir nästa steg i utredningen?
-För min del ska jag, senast klockan tolv på lördag, fatta beslut om personerna ska begäras häktade eller sättas på fri fot.
En av de misstänkta är bara 18 år.
Hur påverkar det här utredningen och dina eventuella beslut?
-Det påverkar på så sätt att man gör en extra noggrann bedömning om personen ska begäras häktad eller inte.

http://www.vlt.se/nyheter/nyheter/1.4232807-kammaraklagare-utredningen-ar-inne-i-ett-kansligt-lage-

Varför tror man att afghanen är "bara 18 år"? Enligt Uppdrag Granskning igår uppgav en annan ung afghan att
"nästan alla som kommer drar av två-tre år från sin ålder, "för att få studera" (fan tro´t, skälet är ett annat såklart). Detta stämmer tydligen med att alla afghaner som kommer hit uppger att de är ca 16 år.
Jag gissar att "älsklingen" som väl varit här en tid, är äldre än 18 år. Har betydelse vid bestraffningen.

För en artonåring kan det nog kännas skakigt att mörda på uppdrag. För en 20-23-åring kan det kanske vara lite annorlunda.

Finns Rohypnol fortfarande? Den kallades mördardrogen eftersom den gjorde brukaren iskall, helt orädd och samvetslös.
Grabben fick väl något sånt skulle jag tro.
Citera
2016-09-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Läste på deras hemsida norfam.se. se

. Vi är noga med att alltid kontrollera våra fiamiljehem mot polisens belastningsregister, socialregister, kronofogd samt försäkringskassan.

Ha sjukaste jag läst
Tycker att jag känner igen beskrivningen till socialtjänsten väldigt väl från ett andra bolag med JM i ledningen.

Här är lite info om bolaget från Alla bolag
http://www.allabolag.se/5590657465/verksamhet
Citera
2016-09-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Tycker att jag känner igen beskrivningen till socialtjänsten väldigt väl från ett andra bolag med JM i ledningen.

Registrerat juni 2016, alltså närJMs bolag inte längre fick driva HVB-hem.Bulvan?
Citera
2016-09-01, 13:53
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

Ja det är råder knappast någon tvekan om att författarna till texten på http://norfam.se (ägare Thomas Cederud och Johannas dotter)

Är de samma som på http://pangelius.se (ägare Johanna Möller)

Och även samma som på http://evob.se (ägare Lotta Isberg) Fast där rensades texten två timmar efter att sidan nämndes på FB.

Undra om det finns fler företag i koncernen.
Senast redigerad av Butteri 2016-09-01 kl. 13:59.
Citera
2016-09-01, 13:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
JM beskrivs ju som extremt manipulativ. Förmodligen har hon kunnat hantera sina olika kontakter med myndigheterna så att de olika myndighetsföreträdarna har ätit ur handen på henne.

Det ser ju faktiskt så ut, i flera fall.

En gissning är att hon målat upp en bild av sig själv som en själv-
uppoffrande Florence Nightingale som osjälviskt hjälpt till att ta
hand om stackars ensamkommande barn som inte kan ta hand
om sig själva och som inte har någonstans att ta vägen.
För upp till 80 000:- per barn och månad.

Den som förvånat mig mest av det som tydligt kommit fram hittills
är Anna Asklöf som citerades i media efter att hon lagt ner förunder-
sökningen mot JM om att hon tilltvingat sig sex under hot:
"enligt åklagaren är de äldre än 15 år."

Viss betydelse har åldern, men om dom är under vård av sociala
myndigheter eller av organisation som dessa myndigheter anlitar,
så får ingen inom sådan myndighet eller organisation ha sex med
dom. Under hot blir dessutom rubriceringen automatisk våldtäkt.
Även om en pojke ler på en bild eller i en film.

Det spelar, som det framförts, ingen roll om pojkarna är
kåta eller testosteronstinna, de får ändå inte användas som
sexleksaker. Om det dessutom sker under hot så gör det bara
att brottet hamnar högre upp på straffskalan. Lägg sedan till
misshandel och övergrepp i rättssak, så liknar det hela närmast
utstuderade maffiafasoner. Allt IMO.

Citera
2016-09-01, 13:57
Medlem
Undrar vem det var som mördade ex maken, vilka afghaner det var? Det verkar inte vara denna "älskling" som är mördaren även här eftersom han inte var i Sverige då.

Polisen måste ju gå igenom och korsförhöra samtliga afghaner som vistats på hennes boende, där är det mest troligt att även de mördarna finns.

Fy fan.
Senast redigerad av Singoallaa 2016-09-01 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in