Citat:
Jag tycker ingen ska få ett jobb på grund av sitt kön, men inte heller att någon ska bli hindrad från att få ett jobb på grund av sitt kön.Du är för jämställdhet, men du är verkligen inte feminist. Feministers mål är ju inte att alla ska ha samma förutsättningar (vilket alla i Sverige i princip har), utan att alla ska nå samma resultat:
Betydligt fler män söker sig mot chefspositioner jämfört med kvinnor, resultatet blir givetvis att fler chefer är män. Feminister kan helt enkelt inte acceptera att kvinnor inte söker sig mot maktpositioner i samma omfattning som män, utan det måste vara exakt 50/50. Detta löser de genom att kvotera in kvinnor med sämre meriter än männen.
Samma inom polisen. För att få in mer kvinnor så sänkte de helt enkelt kraven på kvinnliga poliser
Konstigt nog hör man inte så mycket om att vi måste få in mer kvinnor i gruvindustrin etc
Sen har vi ju även hört diverse sjuka förslag för att lösa problemet med att kvinnor generellt sett väljer lägre betalda jobb, som att straffbeskatta alla män tex.
Betydligt fler män söker sig mot chefspositioner jämfört med kvinnor, resultatet blir givetvis att fler chefer är män. Feminister kan helt enkelt inte acceptera att kvinnor inte söker sig mot maktpositioner i samma omfattning som män, utan det måste vara exakt 50/50. Detta löser de genom att kvotera in kvinnor med sämre meriter än männen.
Samma inom polisen. För att få in mer kvinnor så sänkte de helt enkelt kraven på kvinnliga poliser
Konstigt nog hör man inte så mycket om att vi måste få in mer kvinnor i gruvindustrin etc
Sen har vi ju även hört diverse sjuka förslag för att lösa problemet med att kvinnor generellt sett väljer lägre betalda jobb, som att straffbeskatta alla män tex.

Antagningskrav bör enligt mig vara utformade efter hur arbetet ser ut i verkligheten, så att en person som klarar det ska kunna klara de svåraste delarna av jobbet.
Det finns män som inte klarar vissa jobb och det finns kvinnor som inte klarar vissa jobb, för mig känns det både logiskt och självklart att man inte ska ha ett jobb man inte klarar av.