2016-09-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Amanda Hikes är väl kvinna, eller har jag missat nåt nu igen?

Fasen jag misstänkte redan när jag skrev att någon av dom säkert är kvinna. Typiskt!
Citera
2016-09-01, 00:50
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Med 29 minuters marginal...

VG hade en utsänd som intervjuade grannar i Eskilstuna i går kväll:

Sommerstuga-drapet
Nabo av drapssiktet 41-åring til VG: Skrekkelig hvis hun har gjort det
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krim/nabo-av-drapssiktet-41-aaring-til-vg-skrekkelig-hvis-hun-har-gjort-det/a/23781460/

Som du antyder så skulle det mycket väl vara så att hon är mor till sex barn med fem olika fäder, tvillingarna bör ju bara ha en. Dessutom kan det ju vara så att ingen utav de som vi känner till är någon biologisk far till någon utav barnen. Jag känner en stor reservation gentemot alla uppgifter som rör denna kvinnan (eller vad det nu är för något).
Citera
2016-09-01, 01:00
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad i helvete är gryn?

Du har ju internet framför dig, varför ska jag googla? Här är den första träffen jag fick när jag googlade: http://americanaddictioncenters.org/withdrawal-timelines-treatments/risk-of-death/

En kort bit in i artikeln nämns detta. Jag har dock hört det hundratals gånger från personer som jobbar med detta samt läst det åtskilliga gånger i litteratur och hör det på tv-program. Detta långt innan internet existerade. Nu för tiden kan man ju hur lätt som helst läsa på om man så önskar. Säg till om jag ska länka fler sajter.

Jag vet fortfarande inte riktigt hur detta kom in i trådämnet. Vänligen upplys om detta eller så avslutar jag min del i denna heroindebatt här.
Gryn är ett av många smeknamn på heroin. Det du länkade till visade inte på något konstaterat dödsfall utan menade endast på att det kunde finnas risker för det.

Kanske det någon gång har inträffat något dödsfall när någon har slutat tvärt men det behöver sen inte betyda att orsaken var just abstinens av heroin utan vara förorsakat allmänt dåligt hälsotillstånd som hade kunnat behandlats på en mängd adekvata sätt men ej med nedtrappning.

Nej, dödsrisker med heroin finns i samband med användandet och inte från avhållsamhet.
Citera
2016-09-01, 01:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Fasen jag misstänkte redan när jag skrev att någon av dom säkert är kvinna. Typiskt!

Jag tänkte också på tredje bokstaven i HBTQ som ju kan
göra att man inte vet trots att man tror att man vet.

Petterson har uppdaterat, om någon vill ha en lättläst sammanställning.

https://petterssonsblogg.se/2016/08/31/arbogakvinnan-och-afghanen-gripna-i-norge-misstankta-for-sommarstugemordet/#more-179679

Bredvid bilden på 18-årige Mohammad, ganska långt ner
på sidan finns en kort sammanfattning, som dock inte
innehåller de senaste förvecklingarna.

Citera
2016-09-01, 01:02
Medlem
HRTs avatar
Kanske kan polisutredningen skärpa till sig.
41 åriga kvinnan är ju totalt mupp, äckelkärring.
Tecknade dödsförsäkring på sin man som vägrade detta och var en god simmare dog i 1 meter djupt vatten, drogad, gift, dränkt?
Sen knullar hon runt med asylbarn och får det filmat.
Hennes firma bil har använts vid mordet och mordförsöket.
Snacka om White trash!
Med pedofildragning, vem åker på Thailand resa efter hennes pappa mördats?
Gör processen kort JUDGE DREDD!!!
Citera
2016-09-01, 01:03
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Gryn är ett av många smeknamn på heroin. Det du länkade till visade inte på något konstaterat dödsfall utan menade endast på att det kunde finnas risker för det.

Kanske det någon gång har inträffat något dödsfall när någon har slutat tvärt men det behöver sen inte betyda att orsaken var just abstinens av heroin utan vara förorsakat allmänt dåligt hälsotillstånd som hade kunnat behandlats på en mängd adekvata sätt men ej med nedtrappning.

Nej, dödsrisker med heroin finns i samband med användandet och inte från avhållsamhet.
Det fetade: Ja, det är ju precis det jag säger!

...och jo, man kan dö när man kliver av heroin. Detta är välkänt.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-01 kl. 01:06.
Citera
2016-09-01, 01:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Som du antyder så skulle det mycket väl vara så att hon är mor till sex barn med fem olika fäder, tvillingarna bör ju bara ha en. Dessutom kan det ju vara så att ingen utav de som vi känner till är någon biologisk far till någon utav barnen. Jag känner en stor reservation gentemot alla uppgifter som rör denna kvinnan (eller vad det nu är för något).
I vilken mån de biologiska (ifall de är det) fäderna har kontakt m barnen verkar väldigt luddigt.
Citera
2016-09-01, 01:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Dom (tvillingarna) är ju av olika kön, dvs inte enäggstvillingar.
Då är det ju möjligt med olika fäder...
https://www.theguardian.com/world/2016/mar/09/twins-with-different-fathers-born-in-vietnam

Om allt i det här fallet ska utredas så blir det många DNA-tester,
och då tänker jag inte bara på blodspår och hårstrån i bilar...

Citera
2016-09-01, 01:07
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det fetade: Ja, det är ju precis det jag säger!

...och jo, man kan dö när man kliver av heroin. Detta är välkänt.
Man kan.....är det lika känt att man dött?

EDIT: förstår eller anar att du googlar febrilt - jag nattar nu och ser fram emot ett tiotal av dig redovisade dödsfall...i morgon
Senast redigerad av nobbens 2016-09-01 kl. 01:11.
Citera
2016-09-01, 01:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Hon ser alltså ut sådär och har gjort det sen många år.
Det är lite kul med alla tokstollar i tråden och i den andra tråden som tror hon är fräsh och vill ha samlag med henne. Skulle vara kul att se deras min om dom fick träffa JM i verkligheten.
Men det skulle inte komma som en chock om hon trotts allt klämmer fram en unge med advokaten, häktespersonalen eller varför inte rådsmannen i fallet?
Skulle inte förvåna ett ögonblick
Men sen är det så att när man fött så många barn är magen inte platt, om man inte använder korsett och det kanske man inte gör i alla sammanhang.
Citera
2016-09-01, 01:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
I vilken mån de biologiska (ifall de är det) fäderna har kontakt m barnen verkar väldigt luddigt.

Protokollet med bl.a. domen mot J*lia innehåller en hel
del som fick mig att tänka att det finns mycket övrigt
att önska när det gäller föräldraskap.
Om det som hänt J*lia är symtomatiskt så är det ju inte
bara hon som farit illa.

(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Citera
2016-09-01, 01:32
Medlem
Citat:
Protokollet med bl.a. domen mot J*lia innehåller en hel