Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hela inbjudan var som en gåva till Trump och dennes kampanj givande honom en presidentiell image, den mexikanske presidenten kan nog få jobb inom Trumpkoncernen efter han avgått.

Bra att han tar i tur med knark och vapen brottsligheten längs gränsen.

Ja var en verklig gåva till Trump. Helt klart.
2016-08-31, 23:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Så vad tycker ni om hans tal/presskonferens i Mexiko tillsammans med den mexikanske presidenten?

Här är pressonferensen

Nu har jag tittat igenom det, och detta var ett fullkomligt genidrag av Trump. Han är en mästare på sånt här.

Tur att man har satsat pengar på honom.
2016-08-31, 23:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om Trump vinner så skall det bli kul att ser hur svensk vänstermedia reagerar. Många tårar och framförallt chock.

Även våra politiker i riksdagen kommer bli ledsna, de flesta av dem håller ju på Hillary. Även inom KD vilket egentligen är chockerande. Skyttedal och Busch Thor är Hillary supportrar det är väl att svika sitt partis ideologi.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-31 kl. 23:53.
2016-08-31, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hela inbjudan var som en gåva till Trump och dennes kampanj givande honom en presidentiell image, den mexikanske presidenten kan nog få jobb inom Trumpkoncernen efter han avgått.

Det fetade har du heeelt rätt i : som en "extraball" i klassisk flipper !

Han gav Trump chansen att "blöta sina fötter" utrikespolitiskt sätt.., detta kan man inte betala för att få gjort. Och Trump tog chansen på ett statsmannamässigt sett.., utan att ännu vara POTUS !

Trump är "inne" när han möter statsledare.., t.o.m före än konkurrenten.
2016-08-31, 23:49
Medlem
Citat:
Så vad tycker ni om hans tal/presskonferens i Mexiko tillsammans med den mexikanske presidenten?

Här är pressonferensen
Han tog vad MSM kallar för en "rasistisk" immigrationslinje på fem punkter och presenterade dem i Mexiko framför mexikaner. Han åkte dit för att företräda sitt lands intressen och var tydlig med det. Det var uppfriskande. Jag väntar dock med att kasta rosor mot honom innan jag får höra hans immigrationspolitik i detalj senare ikväll. Som jag tidigare skrivit förväntar jag mig att han förespråkar en indirekt amnesti (utan att använda ordet) till illegala genom att ge dem legala vägar tillbaka till landet. Processen är fortfarande oklar men flera skribenter här har länkat källor där han pratar om det. Denna mjukare linje kommer han kompensera genom att föra en hård retorik mot kriminella som "day one" kommer slängas ut ur landet med huvudet före.
2016-08-31, 23:56
Medlem
kristofferGs avatar
Trump kommer att bli president. Här lyfte han i mina ögon! Fantastiskt!
2016-09-01, 00:02
Medlem
Bästa ögonblicket var efterföljande "presskonferensen" där Trump pekar med handen och bestämmer vilken journalist som ska få ställa frågor. Detta gör han framför Mexikos president, i presidentens residens, i Mexiko
2016-09-01, 00:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall bli intressant att se hans linjetal om immigrationen i natt svensk tid.
2016-09-01, 00:03
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Bra att Trump tar i tur med knark och vapen brottsligheten längs gränsen.
Håller inte med om att det skulle vara någonslags gåva till Trump, detta var snarare en gåva till Hillary som hon valde att stå över, antagligen för att hon är för sjuk för att resa mycket. Trump däremot tog denna utmaning och vände det till en överlägsen fördel där han framstår som ledare och Hillary återigen ses som svag och AWOL.
2016-09-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Bästa ögonblicket var efterföljande "presskonferensen" där Trump pekar med handen och bestämmer vilken journalist som ska få ställa frågor. Detta gör han framför Mexikos president, i presidentens residens, i Mexiko
Jo när eventet gick över till "fritt" så var det TRUMP som var BOSS. Mexikos President tvåa precis som det skall vara när USAs President är på plats.
2016-09-01, 00:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Han tog vad MSM kallar för en "rasistisk" immigrationslinje på fem punkter och presenterade dem i Mexiko framför mexikaner. Han åkte dit för att företräda sitt lands intressen och var tydlig med det. Det var uppfriskande.

Verkligen! Det är sånt här han är riktigt jävla bra på.

Citat:
Jag väntar dock med att kasta rosor mot honom innan jag får höra hans immigrationspolitik i detalj senare ikväll. Som jag tidigare skrivit förväntar jag mig att han förespråkar en indirekt amnesti (utan att använda ordet) till illegala genom att ge dem legala vägar tillbaka till landet. Processen är fortfarande oklar men flera skribenter här har länkat källor där han pratar om det. Denna mjukare linje kommer han kompensera genom att föra en hård retorik mot kriminella som "day one" kommer slängas ut ur landet med huvudet före.

Japp, det där är precis vad vi kan förvänta oss.

Fast mästerillusionisten kommer såklart att slänga in någonting nytt i kastrullen - när han nu ska servera samma gamla soppa igen som han kört med sen juli 2015, och 2012 och som är en liberalare invandringspolitik än Mitt Romneys - någonting med utgångspunkt från det här mötet. T.ex. att efter det framgångsrika samtalet så har Nieto nu intygat att man kommer sätta till alla klutar med law enforcement även från Mexicos sida för att stoppa den illegala invandringen. En sån grej skulle låta jättebra, och kunna få den mesta uppmärksamheten.

Det är bra att bygga goda relationer med Mexicos president för att tillsammans bekämpa brottslighet som går åt båda hållen över gränsen. Men m.a.p. s.k. "papperslösa" så lutar en sån vänskap åt andra hållet, och det är förstås åt det "storhjärtade" hållet som Trump alltid har lutat (även om han använt ordet 'massdeportation' som en Humpty Dumpty för att förvirra folk). Nieto passade honom f.ö. en sån "good people"-boll i sitt tal. Trump tar tacksamt emot.
2016-09-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är bra att bygga goda relationer med Mexicos president för att tillsammans bekämpa brottslighet som går åt båda hållen över gränsen. Men m.a.p. s.k. "papperslösa" så lutar en sån vänskap åt andra hållet, och det är förstås åt det "storhjärtade" hållet som Trump alltid har lutat (även om han använt ordet 'massdeportation' som en Humpty Dumpty för att förvirra folk). Nieto passade honom f.ö. en sån "good people"-boll i sitt tal. Trump tar tacksamt emot.
Har för mig att du följer Scott Adams analyser? Rekommenderar dig i.s.f. att slänga ett öga på hans senaste video "Trump and Mexico" som han släppte efter mötet och förklarar varför Trumps anhängare förlåter honom för hans nya mer mjuka invandringsretorik. Herrejävlar, har den mannen häften rätt i vad han säger så räcker inte ens epitetet mästerillusionist för att beskriva vad Trump gör mot oss

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in