2016-08-31, 17:03
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nu dök det upp två personer. En med kamera och en utan. Läser media FB? Eller har fler fått info? Jag stannar 5 minuter till. Enligt någon tjomme är häktet stängt tills i morgon. Har dom fått en egen avdelning???

Västerås har inget häkte längre utan endast en mindre avdelning för anhållna. Polisen kan så vitt jag vet åka in på en inhägnad gård utan insyn från minst två håll så några misstänkta lär du inte få se
Citera
2016-08-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Fick samma tanke själv - nån som har koll om Olle Möller är släkt med kvinnan? Isåfall kanske det kan handla om ett genetiskt mördar-drag?

Lades ner för några hundra sidor sen. Så den diskussionen kan ni släppa.
Citera
2016-08-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Västerås har inget häkte längre utan endast en mindre avdelning för anhållna. Polisen kan så vitt jag vet åka in på en inhägnad gård utan insyn från minst två håll så några misstänkta lär du inte få se

Inser detta och drar härifrån. Dom lär inte åka cab😀
Citera
2016-08-31, 17:11
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Det var nog bara tänkt att vara en snabbvisit till Trondheim för att tysta Älskling för gott. Han är den svaga länken och den som nog först kommer att börja prata. Sedan skulle hon nog tillbaka till Thailand och låtsas som det regnade när Älskling hittades död på ett hotellrum i Norge. Vore intressant att veta om hon redan hade bokat biljett tillbaka till Thailand. Och i vems namn hotellrummet i Trondheim stod på.
Du har nog rätt.
Med den ensamkommande penisen död, skulle hon skyllt allt på honom.
Citera
2016-08-31, 17:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Ja man har fått se bild på alla andra iblandade utom henne. Hade bara velat se en bild.
Hoppas någon sitter på någon!

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon ser kanske ännu mer ut som Lotta Engberg.

Märkligt att hon återvände till Norden när hon hade möjligheter att fly till exempelvis Laos. Men, det är jobbigt för en ovan att vara på flykt, med eller utan personlighetsstörning.
Helt omöjligt skulle jag säga. Även om hon lyckats få med sig en resväska med cash vilket jag är rätt säker på att hon inte fick. Polisen hade henne under full koll 24/7. Till skillnad från de slaskjournalister som sov Singha-ruset av sig när hon stack till Norge.
Att "försvinna" när man är internationellt efterlyst kräver extrem planering. Inget man bara gör.
Citera
2016-08-31, 17:14
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ik0nen
Lades ner för några hundra sidor sen. Så den diskussionen kan ni släppa.

Jag hittade inga svar där när det gällde eventuellt släktskap. Det var mest ovidkommande inlägg om att det finns de som tvivlar på Olle Möllers skuld. Ingen har väl kunnat fastslå att han är oskyldig?
Citera
2016-08-31, 17:15
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Det var nog bara tänkt att vara en snabbvisit till Trondheim för att tysta Älskling för gott. Han är den svaga länken och den som nog först kommer att börja prata. Sedan skulle hon nog tillbaka till Thailand och låtsas som det regnade när Älskling hittades död på ett hotellrum i Norge. Vore intressant att veta om hon redan hade bokat biljett tillbaka till Thailand. Och i vems namn hotellrummet i Trondheim stod på.

Absolut vad jag tror, också. Sicken mördarkärring alltså! Är glad att de är tillbaka där de hör hemma..
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Var finns pappan?
Vilken av dem?
Citera
Medlem
Ser att hennes följare ständigt ökar på Fb så jag undrar en sak.
Om man har sin Fb stängd för utomstående, vad är det då för mening att följa henne på Fb?
För om jag har förstått det rätt så måste man vara vän med vederbörande för att få ta del av hennes uppdateringar och inlägg på FB ? eller är jag ute och cyklar nu?
Menar att då är det rätt meningslöst att följa någon som man inte är vän med?

Skrev innan att hon blev vän med sin mamma på Fb efter mordet, vilket får mig att fundera över hur stor roll har egentligen mamman i detta här? Tycker fortfarande det finns många frågeställningar kring mammans agerande vid sin makes död?
Som mamma själv veti katten om jag hade velat "kännas" vid om mina barn hade haft hela den här soppan i bagaget.

Å andra sidan är blod kanske tjockare än vatten?
Citera
2016-08-31, 17:16
Medlem
Drapåtrissors avatar
I Sverige klassas inte psykopati rättsligt som en mental sjukdom så även om hon är urtypen som sådan så lär det bli Hinseberg om hon fälls. Lär bli glest med blattekuk på Hinsan eller får dom ta emot besök?
Citera
2016-08-31, 17:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det finns ingen mall att följa utan särskilda skäl ska anges för byte av försvarare/målsägarbiträde.
Så det är en tolkningsfråga vad som anses vara särskilda skäl.
Och förmodligen finns det heller inget att luta sig på vad gäller vilka skäl som är synnerliga? Det är bara godtycke alltså? Ok...
Citat:
Byte av biträde får ske efter särskilt tillstånd och bara om
det finns särskilda skäl. Om byte av biträde har skett en
gång, får nytt byte ske endast om det finns synnerliga skäl.
Citera
2016-08-31, 17:23
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
I Sverige klassas inte psykopati rättsligt som en mental sjukdom så även om hon är urtypen som sådan så lär det bli Hinseberg om hon fälls.
Helt klart. Schürrer var/är 100% mentalsjuk och sitter i finkan. JM är klassisk psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in