2016-08-31, 19:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det här är Johanna Möller, som också kallar sig Blomsterlund.
Hennes facebook;
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=195028&size=full
Det är en tom sida
Citera
2016-08-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bilen har bevisligen var på plats, däckspårs bevis tyder på att det är Johanna M,s företagsbil.
Bilföraren har kört dit men haft sällskap av mopedåkande kumpan.
Bilföraren har guidat och visat mopedåkaren vägen fram till rätt stuga, låst upp och mopedåkaren har utfört brottet.
Bevis finns att bilen varit på plats, men i övrigt kan nog inga bevis spåras inne i bilen, då mopedåkaren inte varit inne i bilen.
Så Johanna nekar - så klart -hon har inte begått detta illdåd, inte heller 18 åringen är skyldig till mordet, någon annan har utfört mordet.

Håller alla käft så kan det bli svårlöst, och faktiskt allt annat mot JM utom möjligen något i sin affärsverksamhet".
Citera
2016-08-31, 19:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Javisst är det så!

Vad jag menar är att tråden tenderar att fullständigt gå "bananas" vid händelser som nu vid ett anhållande (för det är väl vad de är?). Vi i tråden vet ju de facto inte vad polisen har. Jag upprepar, tex. blod i en bil kan anses som ett indicie och kanske inte mer. Alla var övertygade vid förra anhållandet, alla är övertygade nu. Vi får se vart åt det barkar!
Nej, det är en häktning på sannolika skäl.
Citera
2016-08-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Min amatörgissning är att hon ätit antidepressiva psykofarmaka, alltså inget narkotikaklassat, i femton år. Det är inte särskilt ovanligt trots allt.
Brukar man inte äta antidepp bara något år? Det är väl inte särskilt vanligt att man går på det permanent. Och JM förefaller inte att vara speciellt deprimerad, så jag skulle gissa på att det är någon annan medicin. Man brukar även få nedsatt sexlust av SSRI vilket är svårt att se hos JM.
Citera
2016-08-31, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Är det ?

Riktigt säkert ?

Media, visserligen dåligt insatta i hur all händig juridisk procedur går till men du har fått till
en häktning direkt via anhållandet ifrån gårdagskvällen. OK

Vad gav alla dessa 24:8 förhör då som hölls idag på förmiddagen ?

Häktning direkt efter avslutatade 24:8 förhör.

Källa brukar idioterna skrika, jag nöjer mig däremot med en förklaring från dig.

Räcker lång det serru, har haft dåligt med tid att följa utvecklingen under dagen.

Antingen krossas du eller så berättar du något vi andra inte vet eller hunnit med eller varför inte begriper oss på.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-31 kl. 20:03.
Citera
2016-08-31, 19:46
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Brukar man inte äta antidepp bara något år? Det är väl inte särskilt vanligt att man går på det permanent. Och JM förefaller inte att vara speciellt deprimerad, så jag skulle gissa på att det är någon annan medicin. Man brukar även få nedsatt sexlust av SSRI vilket är svårt att se hos JM.

Nu är detta gravt OT men antideppressiv medicin kan man vara tvungen att äta i flera år och ibland permanent.
Citera
2016-08-31, 19:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Jag vet flera som tagit antidepressiva i så många år,inte särskilt ovanligt tydligen. Många får nedsatt lust, inte alla och i hennes fall kan det kanske ha kompenserats med andra roliga substanser som förmodligen inte kommer på recept.
Citera
2016-08-31, 19:48
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man undrar hur hon har kunnat leva ett normalt liv i 41 år. Finns det något tidigare på henne i brottsregistret? Har hennes personlighet förändrats eller har detta bara legat latent hela tiden och plötsligt utlösts när det var dags för skilsmässa och hon såg en chans att tjäna storkovan.
"Ett normalt liv" tidigare"? Det har nog inte varit särskilt normalt. Detta är ingen hastigt påkommen kriminalitet från den ena dan till den andra. Nä. Skulle man börja gräva i resten av hennes personhistorik så skulle man säkert hitta både det ena och det andra.

Jag tror personlighetsförändrande droger har drivit henne i den här riktningen i en lång följd av år. Många psykopater lever mitt ibland oss och klarar balansgången under ett helt liv. Det tycks inte vara så i det här fallet. Det har sakta burit utför, undan för undan. Nu har hon nått the edge.
Citera
2016-08-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Har försökt googla lite lätt på det men inga fall funnit. Kan heller inte så här på rak arm påminna mig något sådant fall. Dock tror jag mig ha hört talas om att någon dött i arresten pga heroin men då pga överdos

Helt ointressant! Det var inte poängen med mitt första inlägg. Tror du även dom vägrar diabetiker deras medecin. Och jo det har hänt 100%
Ta en glass eller gör något annat..
Citera
2016-08-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Enligt Polisens hemsida är de inte häktade än.
Citera
2016-08-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Håller alla käft så kan det bli svårlöst, och faktiskt allt annat mot JM utom möjligen något i sin affärsverksamhet".
Precis- blir mycket svårlöst. Ett så kallat polisärt uppklarat fall. Men ingen fälls.
Citera
2016-08-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Precis- blir mycket svårlöst. Ett så kallat polisärt uppklarat fall. Men ingen fälls.

"Det kanske är bäst så"! Hela fallet är ett samtidsdokument som påvisar en pågående systemkollaps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in