2016-08-31, 16:18
Medlem
Bimboankans avatar
Hej!
Jag & min flickvän skall flytta ihop. Och vi funderar på att skaffa ett gemensamt mat konto.

Jag undrar om det finns något kort där man samlar poäng på ica/Konsum / coop & willys. & kan betala med. Asså alla dessa affärer i ett kort och samma kort.

Hopas ni förstår vad jag menar.
Citera
2016-08-31, 16:30
Medlem
Du får kika på kreditkort eftersom inget enskilt kundkort funkar i all de butikerna. Vi kör med Volvokort. Då får vi bonuscheckar som går att lösa in i Volvobutik, tanka eller tvätta bilen.
OKQ8-kort ger bonus som går att ta ut i kontanter.
Du får kika runt på övriga kreditkort och se om det finns någon som är bättre och passar er bäst.

Fördelen med Volvokortet var att det gick att lägga på autogiro och har absolut inga kostnader.
Jag ser nu att OKQ8-kort också går att lägga på autogiro.

Vi har även bonus/kundkort för ICA, Coop, Hemköp och Willys så det blir några kort, men bonusen därifrån och de gåvor vi får då och då är ju trevligt att få. På Hemköp och Willys behövs bara kundkortet första gången man handlar. Sen är det knutet till kreditkortet.
Citera
2016-08-31, 16:31
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Hej!
Jag & min flickvän skall flytta ihop. Och vi funderar på att skaffa ett gemensamt mat konto.

Jag undrar om det finns något kort där man samlar poäng på ica/Konsum / coop & willys. & kan betala med. Asså alla dessa affärer i ett kort och samma kort.

Tror du är ute efter DETTA KORT?
Citera
2016-08-31, 16:36
Medlem
Jag och min sambo har kort på ica. Vi har varsina kort men dem är samma kopplade.
Man samlar poäng för varje krona man handlar för som du sen får tilbaka lite på en check varje måndag
Citera
2016-08-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Tror du är ute efter DETTA KORT?
Det ger tyvärr ingen bonus i andra butiker än ICA.

Coops kort ger poäng utanför Coop, men det går bara att lösa in dem hos Coop inkl. partners.
Citera
2016-08-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Det ger tyvärr ingen bonus i andra butiker än ICA.

Coops kort ger poäng utanför Coop, men det går bara att lösa in dem hos Coop inkl. partners.

Det var något mindre apotek där jag blev tillfrågad efter ica-kort. Fick en vara gratis som erbjudande, men annars är det ju medmera (coop) som fungerar på flest ställen.
Men det är sällan bonuspoängen är värda något tycker jag, däremot har både Willys, ICA och COOP bra korterbjudande till och från.

På Willys behöver du aldrig något kort utan de kör personnummer och sedan via vanligt kreditkort.

Men för gemensamma matkonton kan man ju göra på flera sätt. Ett är ju att sätta undan pengar på ett vanligt konto och sedan betalar man själv och för över kostnaden efter inköp. Dock är väl ICA-banken smidigare..
Citera
2016-09-01, 07:14
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy

Vilket av alla coop kort är det då?

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Dock är väl ICA-banken smidigare..

Hur fungerar iCA-banken?
Senast redigerad av Bimboankan 2016-09-01 kl. 07:16.
Citera
2016-09-01, 07:34
Medlem
Citat:
Vilket av alla coop kort är det då?
Alla utom Betala före och konto: https://www.coop.se/Betalkort-och-bank/Vara-betal--och-kreditkort/
Citera
2016-09-01, 13:17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Fy fan så krångligt. Börja ett förhållande med ekonomi. Älskar ni varandra så kör med gemensam ekonomi rakt av. Då slipper man tjafset om pengar.
Citera
2016-09-01, 15:02
Avslutad
Citat:
Hej!

Vi kör på ett Coop/medmera där vi båda sätter in pengar varje månad. Till detta konto har vi var sitt kort kopplat och detta går att använda överallt. Tycker det funkar klockrent och har haft det så i typ 7 år.

Vet annars att norwegian har ett kort som ni kan använda överallt och samla poäng som ni sedan kan köpa resor för
Citera
2016-09-01, 15:12
Bannlyst
Skaffa Coop kortet du kan ladda de med pengar samt får du dubbla poäng varje gång du betalar med det. Poängen kan du sen byta mot produkter eller värdecheckar på Coop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in