Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Damn you're good
Nu känns det som det börjar hända saker på riktigt, sannorlika skäl så mycket bättre än skäligen
misstänkta och man bör minnas att paret varit anhållna nyligen så visst finns det substan bakom detta. Givet. Men vad ?.Bilen är ju självklar och förmodligen mer än hjulspår som säkrats
som nämdes i artiklarna igår. Troligtvis har man även säkrat något ifrån insidan med.
Vad man också kan se så här via en snabb koll på lunchen i det mediala så inser man att
polis/ÅK haft mer koll på läget än vad media förmedlat. Media har lekt bort fallet i jakten
på klick och skapat extraordinära rubriker så som "försvunna afgahner" o s v. Jag tror och
har även tidigare påtalat att Fahlander egentligen aldrig läckt utan känns lugn, saklig och
lagom. Inte varit direkt tillgänglig när media hängt på luren, ytterst få mediala uttalanden
har mannen gjort. Jag tror han är skärptare och haft mer kontroll än vad dom mediala
artiklarna uppvinglat till och med det sagt bör jag definitivt påtala att jag
inte är
en åklagar-kramare utan helt tvärtom.
Nu skall vi se om det blir tal om yppandeförbud snarast möjligt här, må Hikes hinna uttala
sig innan dess för gissningsvis kommer hon inte få den möjligheten inom en snar framtid . . .
Skulle också vilja höra från Hikes nu, men troligtvis kommer hon inte höras av förrän häktningsförhandling & vid det laget är det nog
inga kommentarer?
Japp, och jag tror även att Fahlander fått ställa upp sina utredare på rad och örfilat upp vissa av dom tidigare. Tror inte han gillar läckor, och tror inte han gillar att man först gav If kalla handen.
Nåja, mest tror jag detta ärende fixas ut med metodiskt arbete nu bara. Blir heller inte förvånad om drunkningsärendet mer gifts samman med detta då man redan nu verkar ha sammankopplande omständigheter. Bevisat mord i slutändan, känns dock som låg möjlighet. Rubriceringen kan dock uppstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Konstigt att dra till Norge. Sannolikt var det tänkt att de skulle bila ut i Europa. De stackars barnen var med vid gripandet vilket skulle peka på flykt, eller att pojkvännen (barnvakten?) inte orkat längre...
Med tanke på senaste dagarnas händelser med återupptagen fu i drunkningsärendet, och även rubriker om bilrelaterade fynd, kan man föreställa sig att hon kan varit lite stressad inför att närma sig Sverige direkt, och hotellbokning i Trondheim känns panikartat?
Tror inte hon räknat med detta. Hotell visar också lite grann att hon inte har haft någonstans att vända sig?
Vidare tror jag 18-åringen varit hos bekanta i Norge/när Norge tills nu, men mötts upp när hon landat med barnen i Trondheim.