2016-08-31, 12:25
Medlem
MeMajks avatar
Hur väl skulle grabbjäveln klara sig om han påstod att han var en manlig variant av Knutby Sara?
Utgår från att de nu kommer att få sitta häktade tills det blir klart med en rättegång och att polisen ser till att säkra ALL bevisning så långt det är möjligt så här långt i efterhand.
Citera
2016-08-31, 12:25
Medlem
Så jäkla gött att dom är fast!! Släpp dom inte nu!
Citera
2016-08-31, 12:26
Medlem
valleros avatar
Är förvirrad. Har JM varit i Thailand iht? Eller tagit sig hem därifrån och sen till Trondheim?
Senast redigerad av vallero 2016-08-31 kl. 12:32.
Citera
2016-08-31, 12:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är förvirrad. Har JM varit i Thailand iht? Eller tagit sig hem därifrån och därifrån till Trondheim?

Att hon varit i Thailand är ju klarlagt, Expressens papparazzis fotade ju henne på ort och ställe.

Däremot måste de ju helt ha missat hennes avfärd, borde bli löneavdrag för den fadäsen.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Är förvirrad. Har JM varit i Thailand iht? Eller tagit sig hem därifrån och därifrån till Trondheim?
Expressen hade ju bilder på henne i semesterbyn i Thailand.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Hon har tydligen avvikit från Thailand i ett obevakat ögonblick då murvlarna från svensk media som har haft koll på henne, sovit. Flugit till Norge. Förmodligen genom byten. Hon smög troligen ut bakvägen mitt i natten.
Citera
2016-08-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För annars så lär vilken advokat som helst kunna förklara bort bilens närvaro, det känns som om de har något tyngre material att lägga fram den här gången.
Ja. Det är en lång kedja av bevis som måste hålla - Att binda bilen till torpet och GM vid bilen. Därutöver krävs nog att man måste kunna binda GM till själva brottsplatsen inuti torpet dessutom. I det sista fallet kan det vara så att man inväntar svar från forensikerna fortfarande men går till häktning på det man fått fram via bilen.
Citera
2016-08-31, 12:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Eller spår efter bilen. Man kan tydligen påvisa hjulspår efter den tegelröda bilen och om dessa ligger "överst" bland andra hjulspår, t ex efter Göran och Ankis bil, så kan man hyfsat bevisa tidpunkt för närvaron.

Jo, men bara bilspår lär inte ge sannolika skäl enligt min uppfattning, men vi får se.

Hoppas nu att det blir en lika tight utredning som i LH-fallet, inga djävla onödiga läckor utan kompakt tystnad tills FUP kommer.
Citera
2016-08-31, 12:31
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej såtillvida håller jag helt med. Jag vill bara påminna om att det som händer nu tyvärr kan utmynna i att vi, trots allt, inte kommer att få klarhet i hur det står till med ex-makens död.

Exhumering och förnyade provtagningar med efterföljande analyser kommer kanske inte att kunna knyta någon till illdådet.
Jag tror på exhumering och att det utreds klart. Skulle någonting dyka upp som pekar på att han mördats så kommer de möjligen åtala med tror inte att de kan binda henne till detta. Alla kommer ändå tro att det var hon så kanske hon erkänner (hon ju har inget att förlora).
Men tvivlar på det.
Citera
2016-08-31, 12:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Det är en lång kedja av bevis som måste hålla - Att binda bilen till torpet och GM vid bilen. Därutöver krävs nog att man måste kunna binda GM till själva brottsplatsen inuti torpet dessutom. I det sista fallet kan det vara så att man inväntar svar från forensikerna fortfarande men går till häktning på det man fått fram via bilen.

Ett djäkla vågspel i så fall enligt min mening, de har ju fått släppa dem en gång redan på grund av dåligt med bevis, något måste de väl ha lärt efter den fadäsen (polis och åklagare alltså).
Citera
2016-08-31, 12:34
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Det kommer inte hända.
1. Hon har knullat med den lokala polismakten etuna.
2. Hon har jobbat inom det sociala etuna.
Detta innebär att alla som jobbar med samma saker och ofta tillsammans och mycket nära inom Eskilstuna socialen, polisen och åklagare skulle erkänna sitt tidgare misslyckande och behöva granska sig själva.
Jag är beredd att satsa en hundring på punkt 1.
Citera
2016-08-31, 12:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Det är helt naturligt. Allt är förvirrande!

Det har uppgetts att båda greps på flygplatsen i Trondheim
när dom klev av planet från Thailand, men jag tror att dom
greps när dom möttes eller skulle mötas där.
JM kom från Thailand.
18-åringen hade troligen åkt dit för att möta henne, med bil
eller på annat sätt.

Vilka de fortsatta resplanerna efter Trindheim var har inte
framkommit ännu. Det kan ju ha varit Eskilstuna, men det
kan ju också varit något helt annat.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem