2016-08-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
Men skulle hon inte stanna i 2 månader i Thailand?
Nu blir det till att stanna i buren tills hon grånar.

Barnen har tagits omhand av sociala myndigheter, vilken tragedi, pappan är mördad av mamman, som ska sitta i finka på livstid...
Citera
2016-08-31, 11:23
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Såg det, men han tog nog texten från polisens sida, det är där missen har gjorts.
Antagligen. Dom har ju missat förut i det här. Rätt grovt också.
Citera
2016-08-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Mer spännande än en deckare i realttid!!
Tror både misst gärningsmän o polisen läser flitigt här. Det är bara att gratulera alla inblandade till en lyckad - snar - häktning. Att få livstid för ett eller två planerade mord kanske inte spelar någon större roll annat än för anhöriga till maken.
De är bara anhållna för mordet på JMs pappa. Mordet på ex-maken är långt ifrån färdigutrett.
Citera
2016-08-31, 11:24
Medlem
MeMajks avatar
Kan man tänka sig att de nu gripna kommer att begära Massi Frit
Citera
2016-08-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så konstigt är det inte. Hon var öppen med det när hon släpptes ut sist att hon ville fly omvärden men på frågan vart dom skulle resa ville hon inte svara. Man förstod redan då att det skulle bli
"hemlig ort". Thailand var troligen en skenmanöver för att lura pressen. Och Norge kan man utan
vidare se som "hemlig" ort. Det kunde ingen gissa.

Vi vet att 41 åringen varit i Thailand. Media har fotat henne vid polen. Men enligt min källa har polisen hittat mycket bra bevisning i den misstänkta kvinnans bil. Dessutom kan bilen knytas till brottsplatsen och även för tiden vid brotten.

Psykfallet försökte lura polisen genom att städa ur "fel" bil. Hon visste att hon var misstänkt.
Troligtvis den misstänkte 18-åringen som är GM. Bruttan är misstänk för anstiftan/medhjälp.

Dessutom kommer drunkningen av hennes ex att tas upp igen.

Dom ligger inte bra till😇

Det här blir årets kriminaldrama och en underbar rättegång!
Citera
Medlem
Psykopatkvinnan var inte speciellt smart visade det sig som tur var, och det borde hon inte varit heller med tanke på alla allvarliga mord hon planerat och anstiftat. Nu får man se hur hennes manipulerande och charmerande psykopatiska sätt eventuellt kommer påverka både poliser och domstolar.

Ska bli intressant och lärorikt att studera beteendet hos henne fram tills domen faller, då jag anser hon tillhör en unik grupp av de farligaste psykopaterna (de värsta eller de som orsakar mest skada i samhället är mycket mer intelligenta). Hoppas hon kommer hållas inlåst på livstid.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-08-31 kl. 11:39.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De är bara anhållna för mordet på JMs pappa. Mordet på ex-maken är långt ifrån färdigutrett.

Det var det jag menade! Att hon kanske blir fälld o dömd till livstid är ju väldigt bra - även om utredningen för mordet på maken fallerar. Vi vet ju inte om man lyckas finna en mördare till makens dödsfall - men mer än livstid kan hon ju ändå inte få, även om hon ligger bakom det dödsfallet också.
Livstid för fadersmordet är ju en bra början...
Citera
2016-08-31, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hur ser de normala flygförbindelserna ut mellan Thailand och Trondheim???
Hon flög Thai Airways dit, alltså reguljärt, och kanske kunde hon boka om Bangkok - Oslo mot en liten avgift. Men hur hon sedan tog sig till Throndheim? Förmodligen har afghanen någon i sitt nätverk där och hon mötte upp och de två tog in på hotell.
Citera
2016-08-31, 11:29
Medlem
Lite mera kring själva gripandet.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/08/31/To-pågrepet-i-Trondheim-siktet-for-drap-i-Sverige-13262367.ece
Citera
2016-08-31, 11:30
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Nu blir det till att stanna i buren tills hon grånar.

Barnen har tagits omhand av sociala myndigheter, vilken tragedi, pappan är mördad av mamman, som ska sitta i finka på livstid...
Glöm inte morfar.
Riktigt tragisk historia med tragiska personer inblandade, ibland undrar man hur somliga är funtadade. Hoppas på fällande dom och hårda staff.
Tror ni 18 åring efter eventuellt straff blir utvisad?
Verkar vara problem att skicka tillbaka detta slödder till Afghanistan då många av dessa ensamkommande bott i Turkiet och Iran och många även är födda i Iran.
Citera
2016-08-31, 11:31
Avslutad
Det som är bra med detta drama är att nu även Norge dras in i härvan, efter Thailand.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-41-og-samboer-18-paagrepet-i-trondheim-for-sommerstuga-drapet/a/23780659/

Detta bör ge ett ökat medialt intresse för fallet i Norge, vilket borgar för en större succé för den kommande boken och filmen.

Faktiskt en väldigt vacker kärlekshistoria om vi ska se positivt på det. Tänk att han offrar allt för att möta henne....

"nej nej, det är ingen fara, polisen kommer inte vara på flygplatsen....jag saknar dig...."

"gulleplutt...!!!""

Citera
2016-08-31, 11:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Alla turer med IF,s material kan jag inte. Den röda tråden i när/hur och vart materialet svävat
ikring har suddadts ut av mig mycket p g a alla mediala artiklar som levererats i detta men enligt
min uppfattning lämnade IF ifrån sig materialet i Juli -16 första gången. Fick avslag men i o m
mordet/försöket valde man att lämna ifrån sig materialet på nytt. När exakt IF gjorde detta vet
jag inte med tror inte på kompletteringar i materialet ända fram till i förra veckan. Gissningsvis har Marianne Ny haft materialet ett längre tag men beslutet om att öppna utredningen kom i Måndags.

Lagt kort ligger nog på IF,s utredning inga kompletteringa har således gjort. Ganska säker på det
men inte hundra. Hur kommer det sig att du tror på att kompletteringar gjorts ända fram till
slutet avvecka 34 ?

4 dagar nu LKVN, men gripna igår alltså. Lyssna inte på mig mer, jag kan ju fan inte räkna - Missar kommande häktningsförhandling-deadline med två jävla dagar
Jag hade faktiskt inte räknat med någon saklig jackpot, men man verkar ha gjort just en jackpot i den tegelröda VW-bilen.

Ang If-materialet tänker jag att det måste finnas anledning att Polisen inte fick del av det förrän slutet av förra veckan V34.
Enda rimliga anledningarna jag hittar är att åklagarmyndigheten antingen inväntat If, och/eller inväntat att grova brott-avd städat upp i hörnen och tätat läckor.
Att If själva varit ute i nutid (förra veckan) och påtalat att man ämnat visa mer "nytt" av sin utredning, och även då att man i Måndags på åklagarmyndigheten verkar ha "parat ihop" ärendena utan vidare betänketid.

Anar därmed If kompletterat sitt egna ärende efter 3/8-mord/mordförsök (Möller-föräldrarna), och om den aningen stämmer vågar jag lova att If´s utredning är rätt heavy.

Touchdown av Fahlander här nu, när han verkar fått laget med sig.
Nu är det nog bara att vänta åtal.
Samt en tredje filur att hämta in, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in