Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Alla turer med IF,s material kan jag inte. Den röda tråden i när/hur och vart materialet svävat
ikring har suddadts ut av mig mycket p g a alla mediala artiklar som levererats i detta men enligt
min uppfattning lämnade IF ifrån sig materialet i Juli -16 första gången. Fick avslag men i o m
mordet/försöket valde man att lämna ifrån sig materialet på nytt. När exakt IF gjorde detta vet
jag inte med tror inte på kompletteringar i materialet ända fram till i förra veckan. Gissningsvis har Marianne Ny haft materialet ett längre tag men beslutet om att öppna utredningen kom i Måndags.
Lagt kort ligger nog på IF,s utredning inga kompletteringa har således gjort. Ganska säker på det
men inte hundra. Hur kommer det sig att du tror på att kompletteringar gjorts ända fram till
slutet avvecka 34 ?
4 dagar nu LKVN, men gripna igår alltså. Lyssna inte på mig mer, jag kan ju fan inte räkna - Missar kommande häktningsförhandling-deadline med två jävla dagar

Jag hade faktiskt inte räknat med någon saklig jackpot, men man verkar ha gjort just en jackpot i den tegelröda VW-bilen.
Ang If-materialet tänker jag att det måste finnas anledning att Polisen inte fick del av det förrän slutet av förra veckan V34.
Enda rimliga anledningarna jag hittar är att åklagarmyndigheten antingen inväntat If, och/eller inväntat att grova brott-avd städat upp i hörnen och tätat läckor.
Att If själva varit ute i nutid (förra veckan) och påtalat att man ämnat visa mer "nytt" av sin utredning, och även då att man i Måndags på åklagarmyndigheten verkar ha "parat ihop" ärendena utan vidare betänketid.
Anar därmed If kompletterat sitt egna ärende
efter 3/8-mord/mordförsök (Möller-föräldrarna), och om den aningen stämmer vågar jag lova att If´s utredning är rätt heavy.
Touchdown av Fahlander här nu, när han verkar fått laget med sig.
Nu är det nog bara att vänta åtal.
Samt en tredje filur att hämta in, kanske?