2016-08-31, 09:35
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Hon sa själv i intervjun att hon ätit medicin i 15 år.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23371243.ab

Jag tror det är bara egosnack, typ "stackars mig, måste ha medicin" . Hon är van att stå i centrum och då åker offerkoftan på...så tror jag.

edit: la till länken till intervjun.
Att polisen sket i hennes medicinering (hennes eget ordval?) visar att hennes mediciner är något hon egentligen inte behöver ta utan är ett preparat hon anser ger henne en extra boost eller kick i sitt vardagliga liv.
Citera
2016-08-31, 10:01
Medlem
Elisabeth Maasi Fritz visar prov på dåligt omdöme när hon erbjuder sig att vara målsägandebiträde åt både pojkarna och MGM:s mamma. Det finns en uppenbar risk för en intressekonflikt mellan de olika målsägandena längre fram. MGM är ju dotter till en av målsägandena och då är det väldigt svårt att veta var mammans lojalitet ligger längre fram -dvs hon kanske vill framställa MGM på ett mer fördelaktigt sätt än vad som är i pojkarnas intresse. Dessutom är ingen i det här läget betjänt av ett målsägandebiträde som EMF som försöker förflytta rättens förhandlingar till media
Citera
2016-08-31, 10:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Om polisen inte varit så jävla slöa så hade detta varit löst för länge sen och pappan hade troligtvis varit i livet.

Min gissning är att JM blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa. Morsan säger inget nyttigt i tron om att det ska komma fram då hon samtidigt har skuldkänslor för hon har tittat på i alla dessa år. Hennes fars handlingar och starka piller i 15 år har fått henne att också gilla småttingar.

Jag tror det är så enkelt att hon dödat sin man p.g.a av kärleken till den nya pojkvännen och i samma härva har hon tagit livet av sin far.
Att hennes nya kille varit delaktig till 100% ser jag som självklart.

JM´s dator som nu troligtvis är försvunnen hade säkerligen googlesökningar ála:
Hur förgiftar man någon? Hur stark behöver man vara för att dra en död person till vattnet?

Det fanns säkert en planeringsfil där också:
"1. Mörda maken 2. Cash från IF ? 3. Mörda peddofarsan = Mer cash? 4. Plan B åker fattiga till Thailand och lever på kärleken."

Håller tummarna att dom tar hem henne från Thailand och sätter henne bakom lås och bom, även om jag tror det är en omöjlighet.

/B

En detalj om det du skriver, om du med "nya pojkvännen" menar den
18-åriga nuvarande pojkvännen.
JMs make dog i början av augusti 2015.
18-åringen kom till Sverige i slutet av 2015 och flyttade troligen hem
till JM när boendet i Arboga stängdes i februari 2016.
Jag tror att motivet till "mordet" på exmaken var ekonomiskt, dvs. livförsäkringen.
Flera omständigheter som bl.a. tecknandet, uttalat hot, förgiftningen och de
försvunna skilsmässopappren tyder på det. Lägg till omständigheter då han dog.

Jag har tidigare framfört, liksom du gör, att jag tror att flera grova brott hade
kunnat förhindras om sociala myndigheter, polis och åklagare reagerat på
den information dom hade, på ett sätt som dom borde ha gjort. Både tidigare
och med tydlig inriktning att utreda anmälda fel, övergrepp och brott.

Jag tänker på bl.a.:
– Det misstänkta mordet på JMs förre make och de misstänkta brott som föregick "mordet".
– Drift av boende utan tillstånd.
– Sexövergrepp/utnyttjande som anmälts både till socialtjänstpersonal och polis utan att något gjorts.
– Grov misshandel och övergrepp i rättssak av sju till nio personer, som borde utretts snabbt.

Kanske hade Göran levt nu om bara ett av dessa fyra utretts ordentligt.

Både detta och hur dessa ärenden hanterats motiverar en skarp kritik mot
flera berörda myndigheter.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-31 kl. 10:06. Anledning: Lägg till...
Citera
2016-08-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex."

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Även om inte Lotta pekas ut direkt i tidningsartikeln, så kan man ju
konstatera att beskrivningen
"andra personer i kvinnans närhet",
dvs. i JMs närhet, passar bra på henne och gör henne "misstänkt",
för att "velat ha sex" med flyktingpojkar.

Jag finner det du skriver mycket trovärdigt.
Det känns som att hon är samma skrot o korn som JM förutom mord delen såhär långt.
Jag baserar detta på min tidigare länkade artikel där hon tvärljuger på samma sätt som JM.
Citera
2016-08-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Att polisen sket i hennes medicinering (hennes eget ordval?) visar att hennes mediciner är något hon egentligen inte behöver ta utan är ett preparat hon anser ger henne en extra boost eller kick i sitt vardagliga liv.

Ska man hålla förhör så tar man gärna bort psykofarmaka som hjälper den misstänkta i sin situation.
Desto sämre personen mår desto lättare blir det att få fram relevant information.
Och man klarar sig utan psykofarmaka i cellen till skillnad från tex heroin.
Senast redigerad av PlattaPelle 2016-08-31 kl. 10:13.
Citera
2016-08-31, 10:14
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En detalj om det du skriver, om du med "nya pojkvännen" menar den
18-åriga nuvarande pojkvännen.
JMs make dog i början av augusti 2015.
18-åringen kom till Sverige i slutet av 2015 och flyttade troligen hem
till JM när boendet i Arboga stängdes i februari 2016.
Jag tror att motivet till "mordet" på exmaken var ekonomiskt, dvs. livförsäkringen.
Flera omständigheter som bl.a. tecknandet, uttalat hot, förgiftningen och de
försvunna skilsmässopappren tyder på det. Lägg till omständigheter då han dog.

Jag har tidigare framfört, liksom du gör, att jag tror att flera grova brott hade
kunnat förhindras om sociala myndigheter, polis och åklagare reagerat på
den information dom hade, på ett sätt som dom borde ha gjort. Både tidigare
och med tydlig inriktning att utreda anmälda fel, övergrepp och brott.

Jag tänker på bl.a.:
– Det misstänkta mordet på JMs förre make och de misstänkta brott som föregick "mordet".
– Drift av boende utan tillstånd.
– Sexövergrepp/utnyttjande som anmälts både till socialtjänstpersonal och polis utan att något gjorts.
– Grov misshandel och övergrepp i rättssak av sju till nio personer, som borde utretts snabbt.

Kanske hade Göran levt nu om bara ett av dessa fyra utretts ordentligt.

Både detta och hur dessa ärenden hanterats motiverar en skarp kritik mot
flera berörda myndigheter.

Väl skrivet.. jag blir bara mer och mer förvånad över att man sett mellan fingrarna hela tiden. Måste ju finnas en anledning till att man låter JM vara i fred så många gånger. Vet vi om föräldrarna hade/har någon viss status utöver sin eventuella rikedom som gör att JM slipper utredas?

/B
Citera
2016-08-31, 10:24
Medlem
Info från läcka nära eller inom polisen. Man ska ha hittat spännande och MYCKET "graverande" bevis i den tegelröda bilen. Detta kan man givetvis ha läst i olika media. Men om jag ska ha fortsatt förtroende för denna källa, då ska det hända avgörande prylar i dag och i morgon. Tydligen har polisen lite problem att lokalisera den 18 årige MGM. Vad det nu kan betyda?
Citera
2016-08-31, 10:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Jag finner det du skriver mycket trovärdigt.
Det känns som att hon är samma skrot o korn som JM förutom mord delen såhär långt.
Jag baserar detta på min tidigare länkade artikel där hon tvärljuger på samma sätt som JM.

När jag läser det du skriver och tänker på detta så påminns jag om hur
fördomsfull jag är.
Tänk om två män skulle starta ett flyktingboende för ensamkommande
flickor (varningssignal 1). Tänk om hemmet skulle stängas för att det
drevs utan tillstånd (varningssignal 2). Tänk om flickor kontaktade
socialtjänstens personal och berättade om att dom tvingats till sex
(varningssignal 3). Tänk om flickorna också försökt anmäla till polisen
att dom tvingats till sex (varningssignal 4). Flickorna kontaktar då
en tidning (varningssignal 5).

Är det fler än jag som skulle ha reagerat redan på "varningssignal 1"
och hur är det i så fall möjligt att detta med JM och LI, inte ens
slutade vid "varningssignal 5", i alla fall inte med att åtgärder vidtogs?
Är det fördomar, eller är det något annat?

Citera
2016-08-31, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu är det ju ingen gissningslek och inte heller protyckare som avgör när ett brottsoffer ska få stöd att skriva ett överklagande till domstolen. En polis och en psykolog bistod mamman (brottsoffret) med hjälp, och du vill att det sker via socialtjänsten? Vilket trams man ska behöva läsa.

Mamman (brottsoffret) får använda vilken hovnarr(ar) hon vill till att dikta ihop ett överklagande.

Dock bör man komma ihåg att detta inte är första gången BO fått hlälp att hålla i pennan,
det har varit samma assistans sedan första överklagan. Nämligen "skyddande polis.

Ur Expressen den 24/8 :

Citat:
Polisen som ger kvinnan personskydd, på grund av fruktan att mördaren ska försöka slå till igen, har nämligen kontaktat tingsrätten och framfört kvinnans önskan:
"Skälet är att hon har bristande förtroende för honom. Hon har haft svårigheter att få kontakt med honom samt att han visat svagt intresse. Han har inte återkommit på telefon trots överenskommelser", står det i en tjänsteanteckning från tingsrätten.

Kuratorns roll i överklagan kan jag inte uttala mig om, personen nämns endast i en artikel i
en lokaltidning. Det är den skyddande polisen som tidningen/arna även denna gång citerars
av media.

Polisens roll i önskan om nytt biträde fick ingen betydelse i tingsrätten i denna överklagan
tar polisman dock ut svängarna ytterligare åt BO, får se om det ger respons med ord
som "förödande för kropp själ och utredningen".

Citera
2016-08-31, 10:46
Medlem
Garnityrs avatar
Två personer gripna i Norge av alla ställen.
EDIT: Samma två personer som tidigare
Citera
2016-08-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Två personer gripna i Norge av alla ställen.
EDIT: Samma två personer som tidigare

Samma personer som sist.
Citera
2016-08-31, 10:47
Medlem
MeMajks avatar
http://www.expressen.se/nyheter/tva-personer-gripna-for-mord-i-arboga/

Nu är de anhållna i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto