Citat:
Ursprungligen postat av
Besudlaren
Om polisen inte varit så jävla slöa så hade detta varit löst för länge sen och pappan hade troligtvis varit i livet.
Min gissning är att JM blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa. Morsan säger inget nyttigt i tron om att det ska komma fram då hon samtidigt har skuldkänslor för hon har tittat på i alla dessa år. Hennes fars handlingar och starka piller i 15 år har fått henne att också gilla småttingar.
Jag tror det är så enkelt att hon dödat sin man p.g.a av kärleken till den nya pojkvännen och i samma härva har hon tagit livet av sin far.
Att hennes nya kille varit delaktig till 100% ser jag som självklart.
JM´s dator som nu troligtvis är försvunnen hade säkerligen googlesökningar ála:
Hur förgiftar man någon? Hur stark behöver man vara för att dra en död person till vattnet?
Det fanns säkert en planeringsfil där också:
"1. Mörda maken 2. Cash från IF ? 3. Mörda peddofarsan = Mer cash? 4. Plan B åker fattiga till Thailand och lever på kärleken."
Håller tummarna att dom tar hem henne från Thailand och sätter henne bakom lås och bom, även om jag tror det är en omöjlighet.
/B
En detalj om det du skriver, om du med "nya pojkvännen" menar den
18-åriga nuvarande pojkvännen.
JMs make dog i början av augusti 2015.
18-åringen kom till Sverige i slutet av 2015 och flyttade troligen hem
till JM när boendet i Arboga stängdes i februari 2016.
Jag tror att motivet till "mordet" på exmaken var ekonomiskt, dvs. livförsäkringen.
Flera omständigheter som bl.a. tecknandet, uttalat hot, förgiftningen och de
försvunna skilsmässopappren tyder på det. Lägg till omständigheter då han dog.
Jag har tidigare framfört, liksom du gör, att jag tror att flera grova brott hade
kunnat förhindras om sociala myndigheter, polis och åklagare reagerat på
den information dom hade, på ett sätt som dom borde ha gjort. Både tidigare
och med tydlig inriktning att utreda anmälda fel, övergrepp och brott.
Jag tänker på bl.a.:
– Det misstänkta mordet på JMs förre make och de misstänkta brott som föregick "mordet".
– Drift av boende utan tillstånd.
– Sexövergrepp/utnyttjande som anmälts både till socialtjänstpersonal och polis utan att något gjorts.
– Grov misshandel och övergrepp i rättssak av sju till nio personer, som borde utretts snabbt.
Kanske hade Göran levt nu om bara ett av dessa fyra utretts ordentligt.
Både detta och hur dessa ärenden hanterats motiverar en skarp kritik mot
flera berörda myndigheter.
–