Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-31, 02:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag gillar som sagt att lösa gåtor och lägga pussel, men fallet Trump är nog det värsta jag varit med om. Så många lager av deception, och varje dag har jag hittat någon ny pusselbit som ställer allt på huvudet igen, och berättelsen får skrivas om ännu en gång. Det påminner mig om när jag såg David Lynchs "Mulholland Drive", som visade sig vara en helt enormt komplicerad gåta att lösa:

2016-08-31, 02:36
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag gillar som sagt att lösa gåtor och lägga pussel, men fallet Trump är nog det värsta jag varit med om. Så många lager av deception, och varje dag har jag hittat någon ny pusselbit som ställer allt på huvudet igen, och berättelsen får skrivas om ännu en gång.
Just det, Trump är en gåta invirad i ett mysterium.

Han är en joker i leken, en "jester" som Jung skulle säga, en oförutsägbar aktör i politikens skuggspel. Han verkar vara en ledare som tar ansvar men sedan kommer all BS med förflugen retorik mm. mm. som får även mig att avvakta inför denna figur.

Det blir inte ett paradis med Trump men det blir iaf inte den parodi på politik som skulle resultera i om (Dem)-kandidaten vinner.

Vad Trump har åstadkommit hittills är att skadskjuta PK-ismen. Jag tror vi lever i nyta tider nu, en tidsfas som sakta tar farväl av PK, anti-vitism och lobotomi och rör sig mot (sam)nationalism, sans och måtta.
2016-08-31, 02:39
Bannlyst
Undrar om Trump är medveten om att nästan hälften av alla illegala immigranter kommer in i landet med flyg.
Ska han bygga en halv mur?
2016-08-31, 04:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag tänkte på, "flyktingar" åker båt över Medelhavet. Och så tänkte jag på, USA har liksom kust... Lätt att ta en båt över Mexikanska golfen till Texas. Eller på västkusten till Kalifornien. Jättekorta resor jämfört med Medelhavet. Ett skepp kommer lastat!

Men om vi bygger the wall 20 feet higher och "So fast your head will spin!", så kanske det hjälper. Eller?

Förlåt att jag tog upp det här, det är såklart inte viktigt. Det enda som är viktigt är att Humpty Trumpty bygger en stor fin mur.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-31 kl. 04:31.
2016-08-31, 04:43
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump
I have accepted the invitation of President Enrique Pena Nieto, of Mexico, and look very much forward to meeting him tomorrow.

No comment necessary.

Skall enligt Hannity mötas innan hans immigration tal.
2016-08-31, 05:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Just det, Trump är en gåta invirad i ett mysterium.

Trump är invirad i Fox News på något sätt. Hur stor apparat är det här egentligen?

Och ända sedan jag förstått Kellyanne Conways verkliga roll (sen 2011), så har jag tänkt att den ursprungliga kampanjorganisation med endast Lewandowski och Hope Hicks bara var en kuliss, och att det hela tiden i bakgrunden fanns en hemlig kampanjorganisation ledd av Kellyanne Conway.

När de spelade in Harry Potter-filmerna så berättade J.K. Rowling en hemlighet för Alan Rickman (Snape) redan från början, så att han skulle kunna spela sin roll på rätt sätt. Hur många har Trump berättat sin hemlighet(*) för, så att de ska kunna spela sina roller rätt? Sean Hannity, Newt Gingrich, Chris Christie, Ben Carson, Mike Huckabee, Laura Ingraham, Bill O'Reilly, Rudy Giuliani, ...ja, och New York Times såklart. Om det är så, så ser det ut som att det måste ha varit sanktionerat från högsta ort på Fox. Och bråket med Megyn Kelly vara bara en diversion i så fall, för att distrahera uppmärksamheten ifrån hur Fox News gjort sig till värsta propagandacentralen för Trump, redan innan primärvalen drog igång.

Men Buchanan och Coulter? Dem måste han väl ha hypnotiserat? Eller är Coulter som den girige tandläkaren som vill att det ständigt ska vara hål i dina tänder... så att hon kan fortsätta att tjäna pengar på att skriva sina böcker? Men Buchanan? Vilken mafia move har de gjort mot honom? Har de snott hans pungkulor, eller har han bara blivit gammal och gaggig?

Det är så många lager av illusioner och deceptions, i ett potentiellt mycket stort nätverk, att skära igenom här.

Vi får se vad han säger imorgon. Men varför skulle han ändra på en politik som han konsekvent har hållit fast vid sen juli 2015? Japp, konsekvent. Kellyanne Conway har nämligen helt rätt, för han har sagt precis samma sak hela tiden. Allt var nämligen avhängigt av vad Humpty Trumpty menade med mass deportation.

(*) En väldig öppen hemlighet: Trump’s Amnesty Plan is Liked by Many Except His Supporters Who Don’t Know What it Means
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-31 kl. 05:36.
2016-08-31, 05:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
No comment necessary.

Skall enligt Hannity mötas innan hans immigration tal.

Mästerillusionisten klär ut sig i mästerförhandlar-dräkten imorgon, och kommer att ställa till med ett stort spektakel. Fokusen kommer att flyttas från budskapet. Bröd och skådespel!
2016-08-31, 05:39
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Mästerillusionisten klär ut sig i mästerförhandlar-dräkten imorgon, och kommer att ställa till med ett stort spektakel. Fokusen kommer att flyttas från budskapet. Bröd och skådespel!
Tiden kommer besvara alla dina frågor om Trump. Han är iaf handlingskraftig och inte rädd för konfrontation vilket är egenskaper av en riktig ledare, i motsats till alla presidenter och de flesta politiker jag sett sen Reagan och Tatcher.

Däremot verkar din mentala hälsa värre med varje spöke du målar i din lilla skalle. Dina konspirationsteorier är smått humoristiska men jag antar att de tyvärr är baserade på och förvärrar ditt mentala otillstånd.
2016-08-31, 06:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Är det så att du tar åt dig väldigt mycket när jag postar, do I hit a nerv? Tror det, du verkar inte bara tunnhudad men hyperkänslig också.

Vad gäller Obama diskussionen var det ju exakt vad du sa -"Trump får inte säga founder of ISIS då kommer media med all rätt att vara dumma mot honom". Tunnhudat idiotiskt argument från din sida.

Intressant att du jämt måste klippa och klistra för att slippa svara på hela postar. Jobbigt för dig?

Jag noterar att sen jag påpekade hur tunnhudad du var vid ett tillfälle, så har du ekat detta ord tillbaka till mig i flertalet postningar. Och så fort jag använde ordet hyperkänslig, så ekar du nu tillbaka även det ordet direkt. Har du inget eget ordförråd? Har mina ord ätit sig in i huvudet på dig?

Sen var förstås "Trump får inte säga founder of ISIS då kommer media med all rätt att vara dumma mot honom" inte alls vad jag sa. Inte i närheten.

Citat:
Trump är den bäste kandidaten jag sett [...] Den som varit med om val innan vet att man inte kan utvärdera en president föräns efter sin term och definitivt inte innan han blivit vald.

Förstår du hur förvirrat det är att säga så? Om du inte tycker att du kan utvärdera honom, varför intar du då frontpositionen som Trumptågets grinigaste företrädare?

Citat:
Hur gammal är du, har du ålder för att posta här egentligen? Tror du nobelkommitten är nöjda?

Tillåt mig att garva. Du är inte lite förvirrad om vad PK är!!!

Det här lät jag vara kvar, mest för att du inte ska klaga på att jag klippt bort det.

Citat:
Däremot verkar din mentala hälsa värre med varje spöke du målar i din lilla skalle. Dina konspirationsteorier är smått humoristiska men jag antar att de tyvärr är baserade på och förvärrar ditt mentala otillstånd.

Nu låter du som Hillary-kampanjen när de börjar yra om Trumps mentala hälsa, bara för att argumenten tryter.

Sen fortsätter du din PK-linje genom att använda 'konspirationsteorier' som ett skällsord. Jag är helt öppen med att flera av mina inlägg i det senaste är konspirationsteorier. En hel del av de många och synnerligen underliga skeendena som framkommit i det senaste går knappast att förklara utan sådana. Så det är fritt fram för spekulationer. Jag tycker att jag gör det riktigt bra.

Fast de flesta av mina postningar handlar om sakdiskussioner - ja, sådana som du gillar . Håller du inte med om att muren bara blir ett stort slag i luften, eftersom man kan åka båt istället? Vad tycker du om E-Verify och biometrics? Gillade du Mitt Romneys invandringspolitik lika mycket som Trumps? Om inte, varför?

Och du, försök att hålla humöret uppe och vara lite glad. Det blir mycket trevligare i tråden då.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-31 kl. 07:03.
2016-08-31, 08:18
Bannlyst
Om mexico är smarta nu så passar de på att lönnmörda tjockisen om han åker dit.
2016-08-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Om mexico är smarta nu så passar de på att lönnmörda tjockisen om han åker dit.

Tänkte på samma sak. Men gissar på att det finns någon slags säkerhet när han ska dit.
2016-08-31, 10:21
Medlem
baggebo1s avatar
Jag har alltid gillat Donald Trump Jr. En strålande talare med en attityd som far, men en plats lite i skymundan vilket ger större handlingsfrihet. Han ställde glatt upp i den vite nationalisten James Edwards radioprogram och han har inga problem att "följa" diverse alt-right-figurer på twitter. Nu retweetar han den samtida antisemitismens kanske största namn: Kevin MacDonald.

Donald Trump Jr Retweets Prominent Alt-Right Psychology Professor Kevin MacDonald

http://dailycaller.com/2016/08/30/donald-trump-jr-retweets-prominent-alt-right-psychology-professor-kevin-macdonald/#ixzz4IqUkgRDH

Strålande! Om nu "daddy" (*spysmiley*) är en "flip-floppare", så står åtminstone sonen stadigt i den rasistiska och antisemitiska motkulturens mylla. En dag tar han över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in