Citat:
Jag gillar dig. Jag skulle rösta på dig om du skulle kandidera till någonting.

Citat:
Är han en verklig populist och "maktgalning" som du tycks tro så kommer han ju såklart vaja med vinden ganska rejält, och vi alla vet ju varthän det blåser nuförtiden
Alltså, att vara makthungrig ser jag inte alls i sig som något negativt. Och jag har ju skrivit om de här sidorna av Trump redan från början. Viljan till makt och att bete sig machiavelliskt är (tyvärr) helt nödvändiga komponenter för att kunna göra gott. Men det gäller att "paketet" är i balans.
Inte heller populism är något dåligt i sig. Frågan är dock i vilken mån Trump kommer att vara högerpopulist.
Jag har inte skrivit av honom eller så. Jag har bara slutat att lita på honom. Och jag försöker inte ens förstå honom längre, för det ger mig bara huvudvärk. Tänk vilken skillnad: tidigare tyckte jag att han var en rolig gåta att dyrka upp, ett spännande pussel att lösa. Och lyckokakorna innehöll alltid trevliga små underrättelser när man öppnat dem... förr...
Nåväl, gillar man amerikansk populism så är det precis det man får med Trump. Och man får en outsider och garanterat en president som beter sig helt annorlunda än alla andra. Så jag ska inte grusa nöjet för dem som fortfarande trivs på Trumptåget. Det är inte fel. Det är bara att det inte var för mig. Men jag kommer förstås att fortsatta att delge mina funderingar här, så ni får ta det för vad det är...
)