2016-08-29, 21:17
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hon mediafnaskar och antyder just det. Simpel taktik, det ökar iaf inte min respekt för EMF.

http://www.expressen.se/nyheter/arbogaankan-far-inte-byta-till-massi-fritz/

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Inte skumt och kanske medias fel.
Min poäng var varför skulle hon vara så ledsen (ev en medialögn) över att inte få EMF?
Ja, det citatet ovan från EMF antyder ju faktiskt det. Det bekräftar min bild av henne som en hård spelare som inte skyr diverse medel. Hon är för övrigt förjäkla duktig, sen är det väl kanske inte avgörande för fallet vem som företräder modern. Åklagarens kaliber är ju mer relevant. Det är dock synd för mamman rent personligen.

Rohypnol (flunitrazepam) vart narkotikaklassat i Sverige på sjuttiotalet. Idioten Starback tror att det var på 2000-talet den narkotikaklassades. Jag skriver detta till er som följer tråden och vill ha relevant information. Saken kan naturligtvis kontrolleras genom enkla googleslagningar för den som så önskar.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-29 kl. 21:20.
Citera
2016-08-29, 21:18
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför ville modern A...ki egentligen byta målsägarbiträde? Om man nu bedömer att inget fel har begåtts av tid försvarare/målsägarbiträde. Han fick henne avskriven från alla misstankar inom ngt dygn, hon har fått vård o bevakning, ngt skadestånd mm kan ännu inte vara på tapeten.
Det är något konstigt med detta.

Kan det vara något hon döljer, som hon vill förmedla vidare på sitt sätt - ett sätt som nuvarande målsägare inte medverkar till? Som MassiFritz har lättare att få ut? Vad döljer modern i detta?

Har du hört talas om personkemi någon gång? Det kan vara en sån "enkel" sak. Har man inte förtroende för en person så har man inte.

Det skandalöst att hon inte får byta advokat, men men... det är Sverige vi befinner oss i. Fullständigt laglöst och rättsosäkert land.
Citera
2016-08-29, 21:24
Medlem
Ursäkta om jag tar om något som stått den senaste veckan men har legat sjuk och hinner inte läsa igen.....

Jag har börjat fundera på om den där 18-årige pojken i själva verket är 41-åringens dotters (hon är 18 år) pojkvän. Kan det vara så att de vill vara säkra på att han får stanna i Sverige och då har 41-åringen erbjudit sig att gifta sig med honom på pappret så att säga. För att göra dottern glad.

Att det var tänkt att 41-åringen och 18-åringen skulle gifta sig vet man ju då någon blaska fått tag i hinderprövningen från Skatteverket.

Ledsen som sagt om det redan varit uppe på tapeten.....
Citera
2016-08-29, 21:25
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ok, vädret hos mig är väl inte glimrande atm men... why Thailand?

Prognos för tisdagen: 32 grader, heltäckande molnighet, åskväder och 14 mm regn under tre timmar.
Finns tydligen en flakmoppe man kan låna för att åka till en restaurang. Vad gör man hela dagarna? Badar pool i åskstormarna? Försöker få syn på svenska journalister och poliser?

(kudos till den skribent som identifierade byn på bilderna i Expressen)

Ber om ursäkt men var i Thailand finns tanten? Har missat det inlägg du nämner, kan du länka? Expressen säger 2h sydöst om bkk.. Borde vara i mina trakter, hua hin/cha-am.

Tack på förhand,

Thailandssvennen 🙄
Citera
2016-08-29, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Har du hört talas om personkemi någon gång? Det kan vara en sån "enkel" sak. Har man inte förtroende för en person så har man inte.

Det skandalöst att hon inte får byta advokat, men men... det är Sverige vi befinner oss i. Fullständigt laglöst och rättsosäkert land.
Jag tror att Ank* helt enkelt ser EMF som bättre än biträdet hon har nu.Står hon på sig så kommer hon få byta.Hon kan helt sonika vägra samarbeta med Carlstedt.Konstigt att Carlstedt protesterar dock!

Kvarstår misstankarna mot JM?
Citera
2016-08-29, 21:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Ber om ursäkt men var i Thailand finns tanten? Har missat det inlägg du nämner, kan du länka? Expressen säger 2h sydöst om bkk.. Borde vara i mina trakter, hua hin/cha-am.

Tack på förhand,

Thailandssvennen 🙄
Safir Village i Ban Phe
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Rohypnol (flunitrazepam) vart narkotikaklassat i Sverige på sjuttiotalet. Idioten Starback tror att det var på 2000-talet den narkotikaklassades. Jag skriver detta till er som följer tråden och vill ha relevant information. Saken kan naturligtvis kontrolleras genom enkla googleslagningar för den som så önskar.
Jag försökte men fann inget - bara att försäljningen av Rohypnol i Sverige upphörde 2004. Kan inte du länka till denna googlekälla då - för enkelhetens skull....
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Ursäkta om jag tar om något som stått den senaste veckan men har legat sjuk och hinner inte läsa igen.....

Jag har börjat fundera på om den där 18-årige pojken i själva verket är 41-åringens dotters (hon är 18 år) pojkvän. Kan det vara så att de vill vara säkra på att han får stanna i Sverige och då har 41-åringen erbjudit sig att gifta sig med honom på pappret så att säga. För att göra dottern glad.

Att det var tänkt att 41-åringen och 18-åringen skulle gifta sig vet man ju då någon blaska fått tag i hinderprövningen från Skatteverket.

Ledsen som sagt om det redan varit uppe på tapeten.....
Om dottern är myndig kan hon väl gifta sig själv?
Citera
2016-08-29, 21:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hon mediafnaskar och antyder just det. Simpel taktik, det ökar iaf inte min respekt för EMF.

http://www.expressen.se/nyheter/arbogaankan-far-inte-byta-till-massi-fritz/

Betalar media henne för att uttala sig? Eller vad i helvete är det du insinuerar?
Alla har rätt att begära en advokat och inte bli tilldelad någon random som vederbörande inte alls känner förtroende för.
Citera
2016-08-29, 21:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Nja nu är det ju inte sin advokat hon vill byta ut, utan ett målsägarbiträde, hon har ingen tilldelad advokat. Ett målsägarbiträde har ju en jämförelsevis lättare roll i att förklara för målsägande vad som händer och att föra skadeståndstalan.
De varken sysslar med brottsutredning eller bedömning av densamma och ska heller inte bygga upp något försvar.

Om modern i det här fallet hade varit på de anklagades bänk hade hon troligen haft lättare att byta advokat då försvararens roll är mycket viktigare för sin klient. Både när det gäller personkemi och funktion.

Att byta ut ett målsägarbiträde är dyrt - vederbörande ska ägna många timmar att läsa in allt på nytt. Dessutom vill man oftast ogärna ha ett målsägarbiträde från en annan ort där dyrbara resor/debiterad restid faller på staten kostnad. Det är skillnad på advokat i försvarsrollen och i målsägarbiträdesrollen.
Citera
2016-08-29, 21:33
Medlem
nobbenss avatar
Citat:

Hon har väl rätt å byta när hon vill om hon bara bekostar det själv och inte begär att vi ska stå för fiolerna
Citera
2016-08-29, 21:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har polisen span på MGM i Asien måtro? Eller släpper man bara iväg en sådan person helt utan kontroll och förlitar sig till att kunna spåra via landets myndigheter vid behov? Antar att vår poliskår inte har resurser att flyga dit en kille som har lite koll på var människan rör sig.
Någon svensk snut lär inte vara på plats men däremot har väl våra kvällsblaskor varsin
murvel ditsänd kanske som håller noga koll på vad som händer om dagarna.
Man bespetsar sig möjligen på att få se den företagsamma sexbarnsmamman komma
dragandes med ett gäng påsättningsvilliga thai-pojkar.

Något mer dramatiskt än så lär det väl knappast bli tal om medan den här semestervistelsen
varar där borta i Thailand.
Men sen hemma i Sverige igen då kanske det blir lite rejäl fart igen.
Kanske en bekymrad anstiftare ser sig nödsakad att vidta sina mått och steg kring
en utförare? Varför riskera att det kvittras förr eller senare? En liten likvidation kanske
är på sin plats?

Det här är en thriller och långt kvar innan sista sidan är skriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in