2016-08-29, 02:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Vilken klubb värvar Falkenbergs Jesper Karlsson?

Av det relativt lilla jag sett av honom har man blivit imponerad, väldigt fin samt effektiv teknik plus att han bara är 18 år så det bör finnas en del intresserade lag i serien. Skulle va en intressant värvning för Blåvitt i och med det ekonomiska läget och att man bör satsa ungt, honom borde ni hugga på.
2016-08-29, 03:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Av det relativt lilla jag sett av honom har man blivit imponerad, väldigt fin samt effektiv teknik plus att han bara är 18 år så det bör finnas en del intresserade lag i serien. Skulle va en intressant värvning för Blåvitt i och med det ekonomiska läget och att man bör satsa ungt, honom borde ni hugga på.

Lär följas av de flesta lagen, men risken är väl att han gör som klubbkamraten Gustaf Nilsson och sticker utomlands istället (gärna inte till fucking Danmark, dock ).
2016-08-29, 08:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag hoppas att Danne A spänner musklerna och tar honom till MFF. Såg du hans mål mot ÖSK igår? Så ung och vågar ta ett sådant avslut och dessutom lyckas. Hatten av!
2016-08-29, 09:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag hoppas att Danne A spänner musklerna och tar honom till MFF. Såg du hans mål mot ÖSK igår? Så ung och vågar ta ett sådant avslut och dessutom lyckas. Hatten av!

Undrar om inte jag är mer sugen på Haksabanovic i Halmstad.
2016-08-29, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Han lär redan vara för dyr för oss. Lär som sagt ha varenda allsvensk klubbs ögon på sig och i ett budgivningsrace har vi ungefär lika mycket att hämta som jag har mot Bolt på 100 meter.
2016-08-29, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Undrar om inte jag är mer sugen på Haksabanovic i Halmstad.

Tror vi går efter båda. Dock vill jag precis som mishima hellre se Haksabanovic i himmelsblått, enormt bra potential (garanterat en framtida landslagsman) men jag tackar inte nej till Karlsson heller.
2016-08-29, 14:07
Medlem
Citat:

Vi kommer leva på vatten och bröd framöver om vi inte säljer spelare, FFF lär ta ordentligt betalt för Karlsson så vi är ute ur leken. Dock har den inlånade islänningen sett riktigt bra ut i de två matcher han spelat, och även han har en bra ålder, 21 år, man får Lasse Vibe vibbar av honom, fortsätter han leverera, och vi har råd, så hoppas jag att vi utnyttjar köp optionen.
2016-08-29, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Med tanke på att han var förhållandevis billig i både transfer, sign-on och lön(?) så måste det vara så att han har en bra % på sin egen framtida försäljning annars förstår jag inte hur den affären blev till.

Nu ett drygt halvår senare betingar Kjartansson bud på drygt 33 miljoner, så ska det bli intressant att se om jag hade rätt om % på sin egen försäljning.

Och ZlatanMania kanske förstår lite bättre vad jag syftade till, med tanke på att varken Etuhu, Nisse, Rosenberg eller Kennedy nämns kring liknande försäljningssumor.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/29/uppgifter-jattebud-pa-kjartansson-mff-kan-fa-stor-summa-for-skyttekungen/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
2016-08-29, 14:25
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Nu ett drygt halvår senare betingar Kjartansson bud på drygt 33 miljoner, så ska det bli intressant att se om jag hade rätt om % på sin egen försäljning.

Och ZlatanMania kanske förstår lite bättre vad jag syftade till, med tanke på att varken Etuhu, Nisse, Rosenberg eller Kennedy nämns kring liknande försäljningssumor.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/29/uppgifter-jattebud-pa-kjartansson-mff-kan-fa-stor-summa-for-skyttekungen/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Det där budet kommer styrelsen aldrig att acceptera. Dels är Vidar viktig för laget av uppenbara anledningar men framförallt har vi råd att tacka nej till dem här summorna utan att gå och lägga sig med ångest. För att det ska vara överhuvudtaget intressant att sälja Vidar i det här fönstret måste någon erbjuda minst 50-60 miljoner. Annars kan det kvitta.
2016-08-29, 14:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Jag förstod vad du syftade till där och då, det enda jag påstod var att det finns dom i AS som är mer välmeriterade. Vilket jag också nämnde 3-4 gånger.
2016-08-29, 14:39
Avslutad
Citat:
Jag förstod vad du syftade till där och då, det enda jag påstod var att det finns dom i AS som är mer välmeriterade. Vilket jag också nämnde 3-4 gånger.

Ok, isf var det inte helt tydligt att du höll med om att 8 mille i sign on och 100k i lön var ett kap om Kjartasson inte har % på sin egna försäljning.
2016-08-29, 14:39
Medlem
Citat:

MFF kör väl med större sign on och lägre månadslön rätt konsekvent? Han fick väl typ 8 miljoner för två år, vilket blir ca 333 000/månaden, lägg på månadslönen på det och han bör vara uppe i toppen av löneligan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in