Citat:
Ursprungligen postat av
Arboga-Conny
Blir du upphetsad av att förolämpa elcyklister? Är avundsjuka din primära drivkraft? då är mitt tips att spara alternativt tigga ihop till en elcykel.
Har jag förolämpat elcyklister? Vart har jag förolämpat elcyklister? Jag kan indirekt kallat dig tjock om du blir svettig av att cykla i lugnt tempo, men du cyklade ju uppenbarligen inte superlugnt så det var väl inget att ta åt sig av...
Är att vara kränkt din primära drivkraft? Isåfall föreslår jag att du stannar kvar på flashback, men gå gärna med i lite sidor som inte håller med om dina åsikter också, så kan du bli riktigt taggad...
Jag kan förövrigt nog plocka ut pengar för att köpa fler elcyklar än jag skulle göra av med under en livstid (förutsatt normalt slitage då och inte att man har sönder dom med flit) och har ägt cyklar i prisklassen 5k upp till 34k och har som mest på ett år spenderat c:a 45k på min cyklingshobby. Så nej, någon "avundsjuka" är det inte tal om.
Jag sa bara att man inte behöver bli svettig om man inte anstränger sig onödigt mycket, och jag blir då inte svettig av att cykla i 20-25km/tim, det anser jag relativt normal cykelhastighet t.o.m. när jag har mitt 20-kilos barn i barnsits bakpå min vardagscykel.
Såklart är det bra att kombinera motion och pendling, så gör även jag, även om jag har 10 mil enkel väg till jobbet och endast kan cykla delsträckor, men jag går sista biten mellan tågstationen och jobbet också.
Så nej, ingen avundsjuka, vare sig på att någon råkar äga en elcykel, eller på att någon har pengar nog att köpa en elcykel (herregud, kom igen, du får en IKEA Sladda för 3795kr om du är IKEA Family-medlem...Folk som går på Soss kan köpa en elcykel idag...)