2016-08-09, 18:55
Medlem
Då jag inte hittar någon egen tråd för denna klubb tyckte jag det var på tiden att starta en egen då stället synnerligen förtjänar det.

Har nu besökt detta etablissemang tre gånger och blir bara mer och mer förtjust för varje gång. Det står verkligen i en helt egen klass på alla plan jämfört med övriga klubbar i närområdet som jag besökt, och det är en hel del! Tänkte därför göra denna tråd till en mera generell recension av bygget snarare än en recension av ett enskilt besök.

Tjejerna då, först och främst: Utseendemässigt står de sig bra mot de flesta andra ställen. Golden Time anser jag dock ha de vackraste donnorna, men samtidigt de mest arroganta och inlevelselösa. Det är helt stick i stäv med de på YY. Supertrevliga, lätta att prata med och genuint bra på allt de företer sig med.

Faciliteter: Tja, snyggare och fräschare ställe är nog omöjligt att uppbringa. Verkligen top notch på alla plan. Väldigt exklusivt in i minsta detalj, allt från SPA-anläggningen, som består av pool såväl inne som ute, två jacuzzis, torrbastu, turkbastu, solarium, kallduschar, vanliga duschar samt utomhusbastu. Stor varning för halkrisk inne i SPA-avdelningen. Otroligt hala golv när de blir våta!

Restaurangen serverar mycket, mycket bra mat. Inget jag skulle klagat på om jag beställt in som á la carte på vilken mellannivås krog som helst. Tre olika serveringstider per dag, så man tröttnar inte.

I baren är det fri öl och drinkar till anständiga priser (€7,50 / 4cl). Det är även i huvudbaren som själva träffpunkten är. Ingen rökning i baren, utan bara i särskilt rökrum, på uteserveringen samt på rummen på andra våningen. En våning upp finns även en "mens lounge" där man kan sitta helt ofredad och koppla av om man så önskar. Där finns även en självserveringsbar samt diverse lektyr om man vill få tiden att gå. I källaren finns det också en klassisk porrbio och några lekrum.

Trädgården är mycket trevlig som sagt och har förutom solstolar, stugor och torrbastu en stor pool.

Entrépriset är också bra, €50 före 14.00, €60 efter det och inkluderar kvalitetsbadrock (inte ett sådant där utslitet åbäke som knappt håller ihop), tofflor och handduk såklart. Skall noteras att det är en dagklubb och efter kl. 22 så ebbar allting ut väldigt fort.

Finns ett mycket bra videoreportage om stället gjort av något typ "Packat och klart" program om man är intresserad här: https://www.youtube.com/watch?v=nSKNKbK8xwU
Citera
2016-08-09, 19:39
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.LobaLoba
Entrépriset är också bra, €50 före 14.00, €60 efter det och inkluderar kvalitetsbadrock (inte ett sådant där utslitet åbäke som knappt håller ihop), tofflor och handduk såklart. Skall noteras att det är en dagklubb och efter kl. 22 så ebbar allting ut väldigt fort.

Och priset för att ha sex med någon av tjejerna är...?

Ingår maten i inträdesavgiften?
Citera
2016-08-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Och priset för att ha sex med någon av tjejerna är...?

Ingår maten i inträdesavgiften?

Hehe, ja det är ju relevant såklart!

€50 / påbörjad 30 min. Och all mat är inklusive i obegränsad mängd.
Citera
2016-08-17, 21:38
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.LobaLoba
Hehe, ja det är ju relevant såklart!

€50 / påbörjad 30 min. Och all mat är inklusive i obegränsad mängd.

En viktig fråga när det gäller sådana här klubbar är hur lätt det är att ta sig dit.
Allmänna kommunikationer och tillgänglighet. Eller hyrbil?

Nu vet ju jag var klubben ligger. Men många andra kanske inte vet i vilket område.

En annan fråga är om denna klubb är bäst att besöka på sommarhalvåret eller hela året?
Senast redigerad av Arnold15 2016-08-17 kl. 21:41.
Citera
2016-08-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
En viktig fråga när det gäller sådana här klubbar är hur lätt det är att ta sig dit.

Nu vet ju jag var klubben ligger. Men många andra kanske inte vet i vilket område.

En annan fråga är om denna klubb är bäst att besöka på sommarhalvåret eller hela året?

Jag har också besökt de.na klubb i november 2015 tror jag det var. Reste med tåg från Amsterdam till Roermond och sedan taxi från tågstationen. Enkelt och smidigt. Frågade bara för skoj skulle vad det skulle kost med taxi till GT som ligget på andra sidan gränsen men minns att jag tyckte det var dyrt.

Kan varmt rekommendera YY. Som TS skriver otroligt bra lokaler. De 3 tjejer jag var med var otroligt bra.

Tog sista tåget till Amsterdam runt 01.00 men finns säkert bra boende i Roermond om man önskar bli längre. Möjligt det finns tidiga morgontåg också.

Kommer självklart bli återbesök.
Citera
2016-08-24, 14:33
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Jag har också besökt de.na klubb i november 2015 tror jag det var. Reste med tåg från Amsterdam till Roermond och sedan taxi från tågstationen. Enkelt och smidigt. Frågade bara för skoj skulle vad det skulle kost med taxi till GT som ligget på andra sidan gränsen men minns att jag tyckte det var dyrt.

Kan varmt rekommendera YY. Som TS skriver otroligt bra lokaler. De 3 tjejer jag var med var otroligt bra.

Tog sista tåget till Amsterdam runt 01.00 men finns säkert bra boende i Roermond om man önskar bli längre. Möjligt det finns tidiga morgontåg också.

Kommer självklart bli återbesök.
Säkert bra klubb.

Var inne på Nederländska järnvägssidan. Resan Amsterdam-Roermond tar närmare 2 timmar......
Och Düsseldorf-Roermond ca 1,5 timme. Och därefter taxi.

I mina ögon inte så smidigt. Jag vill ha max en halvtimme från City/flygplats till klubben.

Just transporterna är en viktig förklaring till att de flesta svenskar väljer Artemis. Bra förbindelser till Berlin och när man väl är i staden så är man på Artemis på nolltid tack vare kollektivtrafiken.
Citera
2016-08-24, 20:24
Medlem
Klistrar in mina ord om YinYang som jag skrev i Dusseldorf-tråden. Besöket var i juni i år.

YinYang var väldigt svårt att hitta men väl värt det. Kom dit vid 18-tiden. Massor av tjejer och lite killar. Snygga fräscha lokaler och högt snittbetyg på tjejerna även här.
Väljer en lite äldre blond polska(kanske 27 - 30) vid namn Simona. Servicen är helt fantastisk; helt på nivå som när jag träffar mina favoriter på Sharks.
Säger till henne vid betalningen att om hon har en snygg väninna ska jag ta dem två efter jag har vilat. Hon har en snygg blond väninna.
Efter bra mat och vila och fotboll hittar jag Simona och hennes väninna Jessica. Jag säger att jag bara har kraft för en halvtimme. Brukar annars vilja ta två tjejer i en timme för att kunna knulla bägge två. Fantastisk service av tyskan Jessica och polskan Simona. Underbar halvtimme.
Citera
2016-08-24, 20:26
Medlem
Jag bodde på ett hotell lite utanför Roermond som låg på motorvägen mot Dusseldorf och då också Bruggen. Var på GT dagen efter mitt besök på YinYang och hade cirka 20 minuters bilväg till bägge.
Citera
2016-08-29, 10:02
Medlem
Man kan ju alltid flyga till Eindhoven istället för Amsterdam eller Düsseldorf / Köln. Då går det tåg var 15:e minut och tar 30 minuter i restid, så det är inget som jag ser som något större problem. Jämför man med vad för service man får på alla plan så är det utan något som helst tvivel värt det om man tar en dedikerad resa. Om man bara ska byta flyg eller så och bara har ett par timmar till övers så är det givetvis marigare.
Närheten till GT är ju givetvis också ett plus om man känner för att variera sig, men som sagt, enligt mitt tycke finns det ingen som helst anledning till det. Allt finns ju på YY, bara så mycket bättre. Ska man stanna en längre tid,alltså flera dagar, kan det eventuellt löna sig att ta ett hotell på andra sidan tyska gränsen, då såväl boende som taxi är klart billigare i Tyskland än i Holland.
Och jämför man med turistfällan Artemis som ju är hutlösa så får man mycket pengar till över för extra kostnader såsom tåg osv på besparade pengar på inträde och timkostnad.
Citera
2016-08-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15

Går som sagt var tåg till Roermond från alla håll och kanter hela tiden Det är en stad som är världsberömd för sina outlets så det är inga problem att ta sig dit eller hitta boende. YY ligger inte direkt i centrum av staden, så en liten taxiresa måste till, men ingen längre.

Klubben gör sig utmärkt året om, men med tanke på den fina trädgården och uteserveringen så är det givetvis ett plus att besöka sommartid.
Citera
2016-08-29, 11:37
Medlem
Hej,

Tänkte besöka YY om ca 1 månad. Finns det några särskilda tjejer man ska se upp för, samt några som man inte får missa?
Jag undrar även om ni kan rekomendera något trevligt hotel i närheten?

Ska endast stanna 1 natt tyvärr så det senare blir svensexa i amsterdam.
Citera
2016-08-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landetbrinner
Hej,

Tänkte besöka YY om ca 1 månad. Finns det några särskilda tjejer man ska se upp för, samt några som man inte får missa?
Jag undrar även om ni kan rekomendera något trevligt hotel i närheten?

Ska endast stanna 1 natt tyvärr så det senare blir svensexa i amsterdam.

Jag och namn... Glömmer alltid fem minuter efteråt vad brudarna heter Men samtliga jag varit med på YY, och det har varit ett gäng, har varit utomordentligt trevliga, med ett undantag. Det var en kort brud, max 1.50 lång och kom från Rumänien. Inte så att hon var direkt kass, men klart sämre än alla de andra. Så passa dig bara för rumänska pygméer så blir det nog bra!

Glöm inte heller att YY är i första hand en dagklubb. Käket slutar serveras redan kl. 22.00 och SPA-avdelningen packar ihop vi midnatt. Efter klockan 23 så är det mer eller mindre tomt på såväl brudar som gäster. Kommer du innan kl. 14.00 så är det bara €50 i entré.

Vad det gäller boende så kan jag rekommendera http://villadelux.nl/en/accommodation/villadelux-swalmerhof/

Oerhört trevlig chef som heter Ray. Han är väldigt behjälplig på alla sätt och vis. Passa dig bara om du har dåligt med tid, för han är vansinnigt pratsjuk, och vill gärna sätta sig ned med dig och bjuda på en kopp kaffe och berätta om varenda liten kvarterskrog i hela byn och om deras specialiteter.

Behöver du Taxi så kan du kontakta en kanonsnubbe på EMI-Taxi. Hans direktnummer är +31 648 15 73 73. Han hette något outalbart, så jag kallar honom Rutger då han är en karbonkopia av Rutger Hauer. Han fixar allt du behöver dygnet runt alla dagar i veckan och är mycket hjälpsam. Vettiga priser har han också, det Taxi-bolag som normalt kör till YY är ganska så hutlösa i prissättningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in