2016-08-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag syftar på"att sparkar upp dörren så att någon annan"tar över.
Trump är för obalanserad o klåparaktig.En riktig sopa!

Han vet vad som triggar människor, han vet exakt vad han gör. Han har jobbat med förhandlingar hela sitt liv och känner mycket väl till den mänskliga psykologin. Ytterst få hade kunnat revoltera mot etablissemanget och nå den framgången. Han är genialisk. Hans taktik och retorik biter kanske inte på dig, men på många, många andra, vilket är hela dess syfte. Även om Trump skulle förlora så har han åsamkat den politiska korrektheten en sådan skada att det kommer ta årtionden för dem att reparera den. Dessutom förstår etablissemanget nu att de inte är så populära som de tidigare trott. Att folket inte går på deras dumheter längre.
Citera
2016-08-19, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Han vet vad som triggar människor, han vet exakt vad han gör. Han har jobbat med förhandlingar hela sitt liv och känner mycket väl till den mänskliga psykologin. Ytterst få hade kunnat revoltera mot etablissemanget och nå den framgången. Han är genialisk. Hans taktik och retorik biter kanske inte på dig, men på många, många andra, vilket är hela dess syfte. Även om Trump skulle förlora så har han åsamkat den politiska korrektheten en sådan skada att det kommer ta årtionden för dem att reparera den. Dessutom förstår etablissemanget nu att de inte är så populära som de tidigare trott.
Det Trump och även du inte verkar fatta är att det är här och NU ni har chansen!När han blev officiell kandidat skulle han omedelbart lugnat ner sig och slutat vara Crazy-Trump!
Ni är redan i final!
Citera
2016-08-19, 16:30
Medlem
Citat:
Det Trump och även du inte verkar fatta är att det är här och NU ni har chansen!När han blev officiell kandidat skulle han omedelbart lugnat ner sig och slutat vara Crazy-Trump!
Ni är redan i final!

Ja, jag håller med om det, vilket jag också skrivit om tidigare. Han borde tagga ner för att vinna över fler människor på sin sida. Så jo, jag fattar. Och beklagar.

Samtidigt är det viktigt att Trump inte går i försvarsposition, det är nämligen det som hela den politiska korrektheten bygger på; att få oliktänkande att börja försvara sig. Och börjar man försvara sig då blir man besegrad....
Senast redigerad av censuria 2016-08-19 kl. 16:33.
Citera
2016-08-19, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ja, jag håller med om det, vilket jag också skrivit om tidigare. Han borde tagga ner för att vinna över fler människor på sin sida. Så jo, jag fattar. Och beklagar.

Samtidigt är det viktigt att Trump inte går i försvarsposition, det är nämligen det som hela den politiska korrektheten bygger på; att få oliktänkande att börja försvara sig. Och börjar man försvara sig då blir man besegrad....
Sättet ni uttrycker er på tyder på att ni redan känner er besegrade!Ni tänker redan på nästa val...
Citera
2016-08-19, 16:43
Medlem
Citat:
Sättet ni uttrycker er på tyder på att ni redan känner er besegrade!Ni tänker redan på nästa val...

Trump går starkt nu. För ett tag sedan trodde jag att det var förlorat, men nu finns det hopp igen. Om Trump skulle förlora då finns risken att etablissemanget ökar invandringen och ger de illegala och nytillkomna medborgarskap och därmed rösträtt. Allt för att deras skapelse (eg fördärv) skall bestå. Nästa val... nja kanske.

Får man fråga vad du hoppas på med Clinton? Tror du hon kommer rädda västvärlden?
Citera
2016-08-19, 17:07
Medlem
Neroxxs avatar
Jag lyssnade på någon podd som handlade om valet då nämndes att mätningar innan valet var oftast väldigt felaktiga och inte sällan blev valet precis tvärtom.
Hur väl stämmer detta påstående?
Citera
2016-08-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror Clinton vinner valet, oavsett hur korrupt hon är och hur mycket bränt mjöl hon har eller hur mycket skatt hon vill höja för medelklassen, eller hur mycket Trump fjantar sig.

Hon blev inte åtalad för emailskandalen och hon har blivit inte heller åtalad för övriga saker heller. Hon har helt och hållet FBI på sin sida. Dessutom så var det rad på rad väldigt många med kopplingar till DNC som bara helt plötsligt dog, där en var en mullvad inom DNC.

Clinton kan komma undan med vad som helst då hon har media på sin sida och detta är hennes starka verktyg. Hon kan anklaga Trump för att vara en dålig människa för han hånade Islam, medan Clinton själv röstade för krig och skickade iväg en muslimsk familjs son till döden, där Donald Trump fick skulden för att vara skurken, trots att Trump inte röstar för krig.

Så. Ja. Valet är riggat och Clinton kommer att vinna då hon har makten på sin sida. Men skulle något gå snett så att Trump vinner så dröjer det inte länge tills att högsta domstolen i USA avsätter en president för första gången.

Är det inte troligare att Trump får en hjärtattack, stroke eller råkar ut för en flygolycka i det fallet tror du? Aternativt att någon bara går fram och skjuter honom?
Citera
2016-08-21, 20:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Gör dig inte dummare än vad du är. Clinton är korrupt, vilket innebär att andra styr henne.

Här finns alla dödsfall som skett i paret Clintons närhet. Inkluderar mord, olyckor och plötsliga hjärtattacker. 47 st. Imponerande!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=thread&topic_id=7847&forum= 8

Inte nog med att hon är korrupt, hon (de) har hemligheter också. Som tydligen måste bevaras till varje pris.
Exakt- Clinton är en av den amerikanska historiens värsta seriemördare. Något som är extra imponerande då hon ju är svårt sjuk och knappt kan gå eller tala. Se exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=g_wkSGLVpcE
Hon är ju uppenbart döende, och kan inte säga många ord, eller röra sig!

Min medkänsla till hennes många offer... Verkligen skamligt att hon kontrollerar samtliga åklagare i USA. Nå, amerikanerna borde göra som du - Skydda sig med foliehatten!
Citera
2016-08-22, 10:27
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag lyssnade på någon podd som handlade om valet då nämndes att mätningar innan valet var oftast väldigt felaktiga och inte sällan blev valet precis tvärtom.
Hur väl stämmer detta påstående?
Ett stort problem detta val är att fånga alla oberoende, som normalt inte röstar. När man gör en poll frågar man "troliga röstare". Vilka dessa är tar man reda på genom att kolla deltagande i tidigare val.

Deltagandet i GOP primaries var ca 40% högre än förra gången. Om detta har någon indikation på valdeltagandet så missar institutet många Trump-röster.
Citera
2016-08-22, 12:42
Medlem
Rois avatar
Citat:
Lite beroende på vilka "vi" är.

Europeisk etno-nationalism i staterna har växt explosionsartat sedan Trump kom in i spelet. Dessa krafter lär fortsätta växa, även (eller möjligen särskilt) om Trump förlorar.

Tror att han kommer att vinna. Media och etablissemang överspelar sin hand, så sista tiden har vi att vänta oss Trumps mot-drag. Han har (vad jag vet) fortfarande inte kört några TV-reklamer och han bytte nyligen kampanjledare (igen) till en före-detta Breitbart-höjdare, istället för den GOP-insider han hade under konventet.
Citera
2016-08-27, 14:59
Medlem
lampross avatar
USA:s presidentval 2016 planeras att hållas tisdagen den 8 november. De är bara två månader och två veckor (cirka) dit. Tänk så fort tiden går, nyss hade primaries knappt börjat och ingen trodde Trump skulle bli nominerad för (Rep).

Hur det går vet jag ej, det kan bli "none of the above, House chooses candidate, write in, whatever" men spännande är det.
Citera
2016-08-29, 04:47
Medlem
Verkar bli ett rätt märkligt Presidentval nu i November.
Både Trumph och Clinton verkar ju vara särdeles Impoppulära (Med viss rätt)bland Amerikanerna
Så varför dyker det inte upp en tredje oberoende kandidat? Eller är det för sent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in