2015-08-19, 20:39
Medlem
Drivknutsats, hjulsidan till Mitsubishi colt 2008
Bildelar24oline Tyskland, Pascal drivknut 289.-
Skruvat , SKF " 2250.-
Mekonomen ; okänt märke 3200.-

Skillnad nästan 2000,- spänn. Kan det vara möjligt, är pascalknuten
bara skit eller är SKF knuten tillverkad av guld????????????
Någon som vet?
Citera
2016-08-28, 01:56
Medlem
Lånar tråden för en nomenklaturfråga...
Det vanligt folk kallar spindeln på en bil, heter det något annat på bildelssidorna? Jag hittar tamefan inte någon spindel på nå´n av sidorna...
Citera
2016-08-28, 03:26
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Det vanligt folk kallar spindeln på en bil, heter det något annat på bildelssidorna? Jag hittar tamefan inte någon spindel på nå´n av sidorna...

Hjullagerhus?
Citera
2016-08-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Hjullagerhus?

Ja, kanske det. Jag såg också det svengelska "hjullagerhubb" i någon text när jag letade vidare... Däremot verkade det inte finnas några spindlar öht på reservdelssidorna.
Citera
2016-08-28, 18:38
Medlem
beställt grejer från skruvat.se. Aldrig haft något problem med dom vare sig när det gäller kvalité eller leveranstid. Personer jag känner privat som jobbar på volvoverkstad säger att det är likgiltig kvalité som volvo själv säljer.
Citera
2016-08-28, 18:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Citat:
Ja, kanske det. Jag såg också det svengelska "hjullagerhubb" i någon text när jag letade vidare... Däremot verkade det inte finnas några spindlar öht på reservdelssidorna.

Styrspindel stundom även spindelhus, hjulspindel, ej att förväxla med hjullagerhub.
Citera
2016-08-28, 21:48
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Styrspindel stundom även spindelhus, hjulspindel, ej att förväxla med hjullagerhub.

I Hjullagerhuset sitter ett hjullager, i detta hjullager sitter en hjullagerhub som det sitter fast en fälg på. Hjullager, Hjullagerhus och Hjullagerhub kallas tillsammans hjulspindel. Som jag förstått det?
Citera
2017-03-28, 09:20
Medlem
-spitzlix-s avatar
Halloj, beställde en felsökare igår, standardhantering på frakt och står "Inväntar leverans" vad menas med det? Trög i skallen pga feber.. Sen undrar jag om det hamnar i brevlådan iomed storleken? Deras kundservice är fan segare än sirap.. Mvh
Citera
2017-04-09, 23:21
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Halloj, beställde en felsökare igår, standardhantering på frakt och står "Inväntar leverans" vad menas med det? Trög i skallen pga feber.. Sen undrar jag om det hamnar i brevlådan iomed storleken? Deras kundservice är fan segare än sirap.. Mvh

Att den inte är i Sverige... förståeligt att de är seg, däcksässe nu, de säljer väl en del sånt?
Citera
2022-05-23, 19:56
Medlem
Ofta långa leveranstider fast det står finns i lager beställde en styrled till Mercedes stod att det fanns i lager men tog 3 veckor och var fel del fast det enligt deras sida motsvarade OEM numret.Dom kräver att jag betalar returfrakt när dom gjort fel och emballaget får inte vara smutsigt eller trasigt.Sista gången jag handlade på skruvat har gjort det några gånger men inte fler helt hopplöst att komma fram på telefon.
Citera
2022-05-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5Fia4
Ofta långa leveranstider fast det står finns i lager beställde en styrled till Mercedes stod att det fanns i lager men tog 3 veckor och var fel del fast det enligt deras sida motsvarade OEM numret.Dom kräver att jag betalar returfrakt när dom gjort fel och emballaget får inte vara smutsigt eller trasigt.Sista gången jag handlade på skruvat har gjort det några gånger men inte fler helt hopplöst att komma fram på telefon.

Råkade ur för samma sak nyss. Var rätt bråttom, och eftersom delen fanns i lager enligt hemsidan så beställde jag, men fick den efter ett dygn att det tar 3 veckor... Avbeställde och fick köpa någon annanstans, men där försvann ju ett dygn och fick inte klar bilen i tid.

Men oftast brukar jag få grejerna rätt kvickt.
Citera
2022-05-24, 20:45
Medlem
hur överlever de?
är det akut finns biltema, mekonomen, ad etc

annars trodo, misterauto, kommer inom några dagar
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto